Eski Yakın Doğu uygarlıklarının sanat anlayışı siyasal faaliyetleriyle doğru orantılı olarak gelişmiştir. Toprakları sürekli olarak genişleyen krallık ya da imparatorluklarda, askeri güç yoluyla hâkimiyet sağlamak güçleştikçe farklı çözüm yolları aranmıştır. İşte tam da bu noktada sanat eserleri devreye girmiş ve sanatın evrensel dili aracılığıyla toplumun her kesimine ulaşılabilmiştir. Eski Yakın Doğu sanatındaki silah, savaş ve av sahneleriyle sunulan krali ideoloji, aslında sanat aracılığıyla yapılan propagandayı açık bir şekilde ortaya koymaktadır. Persler de Eski Yakın Doğu’daki öncüllerinin (Mezopotamya, Mısır, İran/Elam) sanatlarındaki sembolik unsurları kullanarak imparatorluk dâhilindeki tüm toplumlara benzer bir mesaj iletmiş olmalıdır.
The understanding of the art of Ancient Near Eastern civilizations developed in direct proportion to their political activities. In the kingdoms or empires, whose territories were constantly expanding, different way-outs were seen as it became difficult to dominate by military force. At this point, works of art became part of an activity, and every segment of society could be reached via the universal language of art. The royal ideology presented with weapons, war, and hunting scenes in Ancient Near Estern art reveals the propaganda made through art. The Persians, also, must have conveyed a similiar message to all societies within the empire, using symbolic element in the arts of their predecessors in the Ancient Near East (Mesopotamia, Egypt, Iran/Elam).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1 - Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала