Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Social Class and Occupational Representation in Political Advertisements: A Comparative Analysis in The Case of Akp and Chp

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 3, 844 - 860, 25.08.2023

Öz

Political parties or candidates try to gain their (voters’) support by influencing the voters with political advertisements during the election process. Political advertisements have an important place in these political communication studies in this aspect. In the study, political parties use political advertisements effectively in both general and local elections. Relationship between media, communication and politics in conceptual framework; The concept of political advertising, the characteristics of political advertising, its emergence in the world and in Turkey and its genres are tried to be explained by researching the literature. Afterwards, the political commercial (advertising) film titled “Dreams Come True (It Was A Dream, But It Came True)”, prepared by the Justice and Development Party (AKP) for the June 12, 2011 General Election; and the film titled “Come, Vote, Let them Go”, prepared by the Republican People's Party (CHP) for the General Election of June 07, 2015; are examined by semiotic method. In the political advertisements examined within the scope of the study, how social classes and occupations are represented and displayed in their narratives are scrutinized. Aim of the article is to examine political parties and political advertisements covering the election period and to reveal their differences and expectations. In this way, it is tried to examine and understand both differences in the political communication approaches between the government and the opposition in Turkey and the political communication practices of political parties with different political ideologies.

Kaynakça

  • Ak, S., Yalın, B. (2019). Siyasal İletişim Kampanyalarında Televizyonun Kullanımı: 2018 Yılı Başkanlık Seçiminde Televizyonda Yayınlanan Reklamların İncelenmesi. TRT Akademi, 4(2), 62-85.
  • Aziz, A. (2021). Siyasal A İletişim. Nobel Yayıncılık.
  • Can, A. (2012, 08 15). Siyasal Reklamcılığın Siyasal Seçimler Üzerindeki Etkileri: Türkiye’de 2011 Genel Seçim Sürecine İlişkin Bir Araştırma [Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Cartee, K. S. J. ve Copeland, G. A. (1997). Inside Political Campaigns: Theory and Practice. Greenwood Publishing Group.
  • Gürbüz, D., Eğinli, A. T. (2008). Kişilerarası İletişim. Nobel Yayıncılık.
  • Demir, M. İ. (2018). Siyasal İletişim: Kavramsal Bir Derleme. Near East University International Journal of Art, Culture & Communication, 1 (1), 79-104.
  • Doğan, A. & Aslantaş, A. G. (2015). Bir İkna Yöntemi Olarak Siyasal Reklamlarda Millet ve Hizmetin Temsili. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (47), 35-52. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/abuhsbd/issue/32940/365939
  • Habermas, J. (2002). Öteki Olmak Ötekiyle Yaşamak / Siyaset Kuramı Yazıları. Yky Yayınları.
  • İnce, M. (2017). Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19 (1), 294-319.
  • İrak, H., Taşcıoğlu, R. (2017). Türkiye’de Negatif Siyasal Reklam Uygulamaları: 2007, 2011 ve 2015 Genel Seçimleri Örneğinde Bir Analiz. Atatürk İletişim Dergisi, 43-68.
  • Karahan, Z. (1995). 1991 Erken Genel Seçimleri ve Reklam Ajanslarının Etkileri. Marmara İletişim Dergisi, 9 (9), 57-80.
  • Karaçor, S., Gözüm, P. (2012). Türkiye’de Seçmen Tercihlerinin Oluşmasında Seçim Kampanyaları ve Siyasal Pazarlamanın Rolü Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12 (26), 403-426.
  • TDK. (2022). Genel Türkçe Sözlük. sozlukler.gov.tr: https://sozluk.gov.tr/
  • Tosun, B. N. ve diğr. (2018). Reklam Yönetimi. Beta Basım YayımDağıtım A.Ş.
  • tr.wikipedia. (2023). https://tr.wikipedia.org/wiki/Cumhuriyet_Halk_Partisi

Siyasal Reklamlarda Sosyal Sınıf ve Meslek Temsili: Akp ve Chp Örneğinde Karşılaştırmalı Bir Analiz

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 3, 844 - 860, 25.08.2023

Öz

Siyasi parti ya da adayları seçim süreçlerinde siyasal reklamlar ile seçmeni etkileyerek, onların desteğini elde etmeye çalışmaktadır. Bu yöndeki siyasal iletişim çalışmaları içerisinde siyasal reklamlar önemli bir yere sahiptir. Siyasi partiler hem genel hem de yerel seçimlerde siyasal reklamları etkin bir şekilde kullanmaktadır. Çalışmada kavramsal çerçevede medya, iletişim, siyaset arasındaki ilişki; siyasal reklam kavramı, siyasal reklamın özellikleri, dünyada ve Türkiye’de ortaya çıkışı ile türleri literatür araştırması yapılarak açıklanmaya çalışılmaktadır. Devamında ise Adalet ve Kalkınma Partisi'nin (AKP) 12 Haziran 2011 Genel Seçimi için hazırlattığı, “Hayaldi Gerçek Oldu” isimli siyasal reklam filmi ve Cumhuriyet Halk Partisi’nin (CHP) 07 Haziran 2015 Genel Seçimi için hazırlattığı “Gelin Oy Verin Gitsinler” isimli siyasal reklam filmi, göstergebilimsel yöntem ile incelenmektedir. Çalışma kapsamında incelenen siyasal reklamlarda, sosyal sınıfların ve mesleklerin anlatıda nasıl temsil edildikleri ve gösterildikleri irdelenmektedir. Makalenin amacı, siyasal partiler ve seçim dönemi kullandıkları siyasal reklamları inceleyerek farklılıklarını ve beklentilerini ortaya koymaktır. Bu sayede hem Türkiye’ deki iktidar ve muhalefet arasındaki siyasal iletişim yaklaşımları farklılıklarını, hem de farklı siyasal ideolojilere sahip siyasal partilerin siyasal iletişim uygulamalarını incelemek ve anlamaya çalışılmaktadır.

Kaynakça

  • Ak, S., Yalın, B. (2019). Siyasal İletişim Kampanyalarında Televizyonun Kullanımı: 2018 Yılı Başkanlık Seçiminde Televizyonda Yayınlanan Reklamların İncelenmesi. TRT Akademi, 4(2), 62-85.
  • Aziz, A. (2021). Siyasal A İletişim. Nobel Yayıncılık.
  • Can, A. (2012, 08 15). Siyasal Reklamcılığın Siyasal Seçimler Üzerindeki Etkileri: Türkiye’de 2011 Genel Seçim Sürecine İlişkin Bir Araştırma [Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Cartee, K. S. J. ve Copeland, G. A. (1997). Inside Political Campaigns: Theory and Practice. Greenwood Publishing Group.
  • Gürbüz, D., Eğinli, A. T. (2008). Kişilerarası İletişim. Nobel Yayıncılık.
  • Demir, M. İ. (2018). Siyasal İletişim: Kavramsal Bir Derleme. Near East University International Journal of Art, Culture & Communication, 1 (1), 79-104.
  • Doğan, A. & Aslantaş, A. G. (2015). Bir İkna Yöntemi Olarak Siyasal Reklamlarda Millet ve Hizmetin Temsili. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (47), 35-52. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/abuhsbd/issue/32940/365939
  • Habermas, J. (2002). Öteki Olmak Ötekiyle Yaşamak / Siyaset Kuramı Yazıları. Yky Yayınları.
  • İnce, M. (2017). Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19 (1), 294-319.
  • İrak, H., Taşcıoğlu, R. (2017). Türkiye’de Negatif Siyasal Reklam Uygulamaları: 2007, 2011 ve 2015 Genel Seçimleri Örneğinde Bir Analiz. Atatürk İletişim Dergisi, 43-68.
  • Karahan, Z. (1995). 1991 Erken Genel Seçimleri ve Reklam Ajanslarının Etkileri. Marmara İletişim Dergisi, 9 (9), 57-80.
  • Karaçor, S., Gözüm, P. (2012). Türkiye’de Seçmen Tercihlerinin Oluşmasında Seçim Kampanyaları ve Siyasal Pazarlamanın Rolü Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12 (26), 403-426.
  • TDK. (2022). Genel Türkçe Sözlük. sozlukler.gov.tr: https://sozluk.gov.tr/
  • Tosun, B. N. ve diğr. (2018). Reklam Yönetimi. Beta Basım YayımDağıtım A.Ş.
  • tr.wikipedia. (2023). https://tr.wikipedia.org/wiki/Cumhuriyet_Halk_Partisi
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Reklam Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Umut Erdoğan 0000-0001-5888-410X

Erken Görünüm Tarihi 23 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 23 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erdoğan, U. (2023). Siyasal Reklamlarda Sosyal Sınıf ve Meslek Temsili: Akp ve Chp Örneğinde Karşılaştırmalı Bir Analiz. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 10(3), 844-860.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC