Bu araştırma okul yöneticilerinin seçme ve yerleştirme süreci konusunda öğretmen görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim yöntemi ile desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Diyarbakır ili Bağlar ilçesinde farklı kademelerde görev yapan 20 öğretmenden oluşmaktadır. Örneklem seçimi için en uygun olarak maksimum çeşitlilik örneklem tekniği tercih edilmiştir. Veriler görüşme yöntemi ile elde edilmiş ve katılımcılara yönelik görüş almak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma 2022-2023 eğitim ve öğretim yılının bahar döneminde yapılmıştır. Görüşler okul yöneticilerinin seçme ve yerleştirme süreci ile ilgili üç alt problem çerçevesinde oluşturulmuştur. Yapılan araştırma sonucu, öğretmenler yönetici seçme ve atama sistemiyle ilgili olarak yaşadıkları problemleri ve bu problemlerin nasıl çözüleceğiyle alakalı ipuçları sunmaktadır. Öğretmenler ile yapılan görüşmeler sonucunda yönetici seçme ve yerleştirme sistemindeki en önemli problemin sözlü sınav yani mülakat olduğu görülmektedir. Öğretmenler mülakatların objektif olmadığını düşünmektedir. Bu durum okul iklimine olumsuz bir şekilde yansımakta ve öğretmen motivasyonunu düşürmektedir. Aynı zamanda yönetici seçme ve yerleştirme sisteminde sınav ve mülakatın sisteminin yanında ek belgelerin de (Başarı belgesi, yüksek lisans, makale vb. ) atama sürecinde dikkate alınması gerektiği ifade etmişleridir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çevre Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 4 |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала