In the modern world, national education policy has been able to maintain and give progressive movement to the educational space taking into account global trends. In the context of an unexpected pandemic, the problem of forming patriotism and civic values among young people has acquired particular relevance, new meaning and significance. The authors emphasize in the article that synergetic, wave and other approaches to studying the development of society necessitate new approaches in scientific research related to the problem of civic-patriotic education of students. The work examines the specifics of the formation and development of the theory and practice of civic-patriotic education of student youth from the standpoint of systemic-activity, environmental and socio-cultural approaches. The emphasis is on the need for the pedagogical community to understand new technologies, forms and methods used in the implementation of civic-patriotic education.
Civic-patriotic education methodological foundations of civic-patriotic education methodology educational environment
Modern dünyada ulusal eğitim politikası, küresel eğilimleri dikkate alarak eğitim alanına ilerici bir hareket kazandırmış ve bunu sürdürebilmiştir. Beklenmedik bir pandemi bağlamında, gençler arasında vatanseverlik ve yurttaşlık değerleri oluşturma sorunu özel bir önem, yeni bir anlam ve önem kazanmıştır. Yazarlar makalede, toplumun gelişimini incelemeye yönelik sinerjik, dalga ve diğer yaklaşımların, öğrencilerin yurttaşlık-vatanseverlik eğitimi sorunuyla ilgili bilimsel araştırmalarda yeni yaklaşımlar gerektirdiğini vurgulamaktadır. Çalışma, sistemik-aktivite, çevresel ve sosyo-kültürel yaklaşımlar açısından öğrenci gençliğin yurttaşlık-vatanseverlik eğitiminin teori ve pratiğinin oluşumu ve gelişiminin özelliklerini incelemektedir. Pedagoji camiasının, yurttaşlık-vatanseverlik eğitiminin uygulanmasında kullanılan yeni teknolojileri, biçimleri ve yöntemleri anlama ihtiyacı üzerinde durulmaktadır.
Yurttaşlık-vatanseverlik eğitimi yurttaşlık-vatanseverlik eğitiminin metodolojik temelleri metodoloji eğitim ortamı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1 |