The Journal of Academic History and Thought is a scientific publication that takes humanity as its central focus, aiming to disseminate original and internationally recognized scientific research related to human affairs. Emphasizing the importance of multidisciplinarity and interdisciplinarity, the journal encourages academic research to be conducted from diverse and comprehensive perspectives. It seeks to contribute to the scholarly literature by publishing significant studies in all areas of the humanities and social sciences.
In an effort to address the methodological challenges in traditional approaches within the social and human sciences and to promote the application of diverse research methodologies, the Journal of Academic History and Thought has adopted a publication schedule of six issues per year, beginning in 2023. Issues are released in February, April, June, August, October, and December. By embracing a broader range of research methodologies, the journal aims to foster studies that make meaningful contributions to the intellectual world of humanity.The Journal of Academic History and Thought is an international, double-blind peer-reviewed electronic journal that publishes six times a year. It accepts articles in various disciplines, including history, geography, religious studies, educational sciences, philosophy, architecture, linguistics and literature, archaeology, art, political history, human geography, civil defense, economics, transportation, traffic, logistics, Health sciences, engineering, the history of civilizations, etymology, urban studies, law, political science, public administration, urban history, environmental economics, historical psychology, sociology, and philology. Within this framework, the journal welcomes research articles, review studies, meta-analyses, and meta-synthesis studies.
2-Yayınlanan yazıların telif hakları hukuken Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi'ne ait olduğu için eserlerin kaynak gösterilmeden kısmen yada tamemen alıntılanması, kopyalanması ve yayınlanması yasaktır.
3-Dergiye gönderilen yazıların yayınlanma zorunluluğu bulunmamaktadır.
4- Dergiye gönderilen yazılar editör onayından geçtikten sonra değerlendirmeye alınır. Dergi, editör onayından geçmeyen yazıların iade edilmesi ve silinmesi hakkını saklı tutar.
5-Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, değerlendirmeye alınan yazıların ön görülen revizyonuyla ilgili yazarlara yazılan iletilere bir yıldan fazla yanıt alamadığında dergi sisteminde taslak halinde kalan makalelerin silinmeme garantisini vermez.
6-Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi'nde yayınlanan bir yazı yada makale hukuksal bir gerekçe ve mahkeme kararı olmaksızın yazar yada diğer kişiler tarafından yayından kaldırılmasını talep edemezler. Dergi editörlüğü bir yazının yayından kaldırılması hakkını saklı tutar.
7-Yazarlar için yazılar ve makalelerin değerlendirilme ve yayın süreci bilimsel ve ahlaki etik gereğince mahrem bir durum olup; yazarlar çift kör akran-hakem değerlendirmesinde hakem kimliğine dair bilgi talep edemezler. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, yazar, hakem diyalogunda temel sorumluluk sahibi olarak süreci yürütüp tamamlama yetkisini elinde bulundurur.
8-Yazı yada makalenin değerlendirilme sürecinde süreç aşaması ne olursa olsun yazarla hakem arasında yakın bir ilişki ve haberlarlık tespit edilmesi durumunda dergi tüm yasal haklarını kullanarak ilgili süreci durdurma ve gerekiyorsa yazı yada makaleyi red etme hakkına sahiptir.
9-Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi'ne makaleler word formatında üzeride yazar ad ve bilgileri bulunmadan (https://dergipark.org.tr/tr/pub/atdd) dergi sistemi üzerinden yüklenerek süreç yürütülür. Makale yayını yine aynı url adresi üzerinden yayınlanır. Siteme makale yüklemede zorluk yaşayan yazarlar, dergi temel iletişim adresi olan (akademiktarihvedusunce@gmail.com) adresine makalelerini yollayarak dergi sistemiyle ilgili detek talep edebilirler.
10-Yazı ve makaleler dergi menüsünde yer alan şablona göre ilgili bölümlerden oluşmuş olmalıdır. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, tarih, coğrafya, din bilimleri, felsefe, pedagoji, mimari, dil bilimleri ve edebiyat, arkeoloji, sanat, siyasi tarih, beşeri coğrafya, sivil savunma, ekonomi, ulaşım, trafik, lojistik, medeniyetler tarihi, etimoloji, şehircilik, hukuk, siyaset bilimi, kamu yönetimi, kent tarihi, çevre ekonomisi, tarihsel psikoloji ve sosyoloji gibi sahalarda makale kabul eden elektronik bir dergidir.
11-Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi'ne gönderilen makaleler için yazarlar alacakları intihal raporunu da makale ile birlikte göndereceklerdir. Makalenin yayınlanması için benzerlik oranı yüzde 18’i geçmemelidir.Gönderilen makalelerin benzerlik oranı ayrıca iThenticate programı ile dergimiz tarafından da alınmaktadır.
12-Dergiye makale gönderilirken Telif hakkı formu doldurulmalı ve makale ile birlikte gönderilmelidir.
13-Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi'ne gönderilen makaleler ön kontrolden geçtikten sonra atanan editör vasıtasıyla 2 hakeme (kör hakemlik) sunulur. Bu iki hakemden alınan sonuca göre makale gerek görülürse üçüncü hakeme gönderilir. Editör onayından geçmiş bir makalenin bu tarihi takip eden ilk sayıda yayınlanma durumu net değildir. Makalenin yayın süreci, hakemlerin tespitlerine, makalenin yayın için olgunlaşmasına ve yayın için gerekli olan kriterlere bağlı olarak değişme göstermektedir. Bu anlamda süreci tamamlanan ve yayına hazır hale gelen makale, yayın kuruluna sevk edilerek uygun görülen sayıda yer alacaktır.
14-Değerlendirmeye alınan makalenin yayın süreci tamamlanana kadar sorumluluğu ilgili editöre ait olup yürütülen sürecin tüm basamaklarında editör makaleyi imla, anlatım, yazım kurallarına uygunluk ve ilmi bakımdan hakem önerilerine göre takip etmekle yükümlüdür.
15-Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi'ne gönderilen makalelerde araştırma ve yayın etiği üst düzeyde önemlidir. Gönderilecek araştırmada etik kurul izin belgesi gerekliyse makale ile birlikte ilgili etik kurul izin belgesinin de gönderilmesi gereklidir. Yine ilgili belge editör tarafından yeniden talep edlirse yazar söz konusu belgeyi göndermekle yükümlüdür. Etik kurul belgesi talep edildiği halde belgeyi göndermeyen yazarın makalesi iade edilecektir.
16-Yayın kurulunca kabul edilecek geçerli bir neden olmadıkça süreci başlayan bir makalenin yazarına iadesi mümkün değildir. Bu konuda yazar süreci sonlandırmak isterse dergi editörlüğüne mail yoluyla dilekçe sunarak bu talepte buluna bilir ancak işleyen sürecin sonlandırılma kararı yayın kurulu kararı ile ve uygun görülen süreçte olacaktır.
YAYIN SÜRECİ
Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi’ne gönderilen makaleler
ÖN İNCELEME, İNTİHAL TARAMASI, ALAN EDİTÖRÜ İNCELEMESİ, HAKEM DEĞERLENDİRMESİ, DİL VE YAZIM EDİTÖRÜ İNCELEMESİ, MİZANPAJ
aşamalarından geçmektedir.
Ön incelemesi tamamlanan makale uygun görülürse intihal taraması ardından alan editörüne aktarılır. Uygun görülmeyen ve dergi içeriğine uygun olmayan makaleler yazara iade edilir. Ön incelemede uygun bulunan makaleler kör hakemlik uygulaması ekseninde iki hakeme (tercihen biri Türkiye’den diğeri başka ülkeden) gönderilir. Her iki hakemden de olumlu rapor alan makale ön görülen düzeltmeler varsa yazara bildirilerek eksikleri tamamlanır ve makale dil ve yazım editörü kontrolü ardından yıl içinde yayımlanmak üzere kabul edilerek mizanpaja verilir ve yayım kurulunun uygun göreceği bir sayıya atanarak yayımlanır.
Değerlendirme sürecinde iki hakemden birinden olumlu birinden olumsuz rapor alan makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakemden alınan görüşe göre sürece devam edilir. Üçüncü hakem görüşü editörde tereddüt uyandırırsa gerek görüldüğü takdirde dördüncü hakeme müracaat edilebilir.
Yayım sürecinde yazar için hakem, hakem için ise yazar kimliğinin bilinmemesi büyük önem arz etmektedir. Editör, yazar hakem gizliliğinin korunmasında tam yetkilidir.
atdd’de her sayı için makale sayı sınırı olmayıp bir sayıda yer alacak makalelerin ¼’lik kısmı dergi editöryel ekip ve yayın kurulu üyelerine ayrılmıştır. Dergi editöryel ekip ve yayın kurulundan gelecek makaleler görevlendirilecek yurt dışı editörler tarafından kör hakemlik süreçlerine tabi tutularak gerekli yayın süreci işletilecektir.
Grady, J. S., Her, M., Moreno, G., Perez, C., & Yelinek, J. (2019). Emotions in storybooks: A comparison of storybooks
that represent ethnic and racial groups in the United States. Psychology of Popular Media Culture, 8(3), 207–
217. https://doi.org/10.1037/ppm0000185
• Parantez içinde alıntılar: (Grady et al., 2019)
• Anlatı alıntılar: Grady et al. (2019)
Tam yazılmış kitap
Sapolsky, R. M. (2017). Behave: The biology of humans at our best and worst. Penguin Books.
• Parantez içinde alıntılar: (Jackson, 2019; Sapolsky, 2017; Svendsen & Løber, 2020)
• Anlatı alıntılar: Jackson (2019), Sapolsky (2017), and Svendsen and Løber (2020)
Dini Eserler
The Bhagavad Gita (E. Easwaran, Trans.; 2nd ed.). (2007). The Blue Mountain Center of Meditation.
King James Bible. (2017). King James Bible Online. https://www.kingjamesbibleonline.org/ (Original work published
1769)
• Parantez içinde alıntılar: (The Bhagavad Gita, 2007; King James Bible, 1769/2017)
• Anlatı alıntılar: The Bhagavad Gita (2007) and King James Bible (1769/2017)
Editör Kitap Bölümleri
Aron, L., Botella, M. ve Lubart, T. (2019). Mutfak sanatları: Yetenek ve gelişimi. RF Subotnik, P. Olszewski-Kubilius ve
FC Worrell (Eds.), Yüksek performansın psikolojisi: İnsan potansiyelini alana özgü yeteneklere
dönüştürmek (s. 345-359). Amerika Psikoloji Derneği. https://doi.org/10.1037/0000120-016
Dillard, JP (2020). İkna çalışmalarındaki akımlar. MB Oliver, AA Raney ve J. Bryant (Eds.), Medya etkileri: Teori ve
araştırmadaki gelişmeler (4. baskı, s. 115-129). Routledge.
Thestrup, K. (2010). Dönüştürmek, iletişim kurmak, oynamak için - Eylemdeki deney topluluğu. E. Hygum & PM
Pedersen (Ed.), Erken çocukluk eğitimi: Danimarka'daki değerler ve uygulamalar. Hans Reitzels
Forlag. https://earlychildhoodeducation.digi.hansreitzel.dk/?id=192
• Parantez içinde alıntılar: (Aron vd., 2019; Dillard, 2020; Thestrup, 2010)
• Anlatı alıntılar: Aron ve ark. (2019), Dillard (2020) ve Thestrup (2010)
Bir Devlet Kurumu Raporu
National Cancer Institute. (2019). Taking time: Support for people with cancer (NIH Publication No. 18-2059). U.S.
Department of Health and Human Services, National Institutes of Health. https://www.cancer.gov/publications/patient-education/takingtime.pdf
• Parantez içinde alıntılar: (National Cancer Institute, 2019)
• Anlatı alıntılar: National Cancer Institute (2019)
APA 7 Yazım kurallarıyla ilgili daha geniş bilgi ve daha fazla eser ve örnekleri için lütfen tıklayınız.
* Sisteme yüklediği makalesini hiç bir gerekçe göstermeden ve haber vermeden geri çeken yazar ( sorumlu bir yazarın yaptığı bu işlem doğrultusunda bundan sebep diğer yazarlar) 2 (iki) yıl dergimize makale gönderimi yapamayacaktır. Lütfen geriçekme talebinde bulunacağız makaleniz için dergimiz e-mail, telefon ve diğer iletişim kanallarından bize bilgi veriniz.
Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 2025-2026 eğitim-öğretim yılına az bir süre kala, farklı ülkelerin üniversiteleriyle devam eden protokollerin yenilenmesi ve gelen talepler doğrultusunda yeni ülkelerden üniversitelerle yeni iş birliği protokollerinin imzalanması ile ortak çalışma projelerine start verilmesi sürecine girmiştir. 2025 yılı itibarıyla dergimiz, uluslararası akademik yayıncılık standartlarını daha da ileriye taşımak amacıyla kapsamlı bir güncelleme süreci yürütmektedir. Bu dönemde özellikle, farklı ülkelerden gelen akademik iş birliği protokollerinin geliştirilmesi, Scopus ve Web of Science gibi önde gelen uluslararası indekslerin gerekliliklerinin daha sıkı biçimde takip edilmesi ve dergi politikalarının bu doğrultuda yeniden yapılandırılması temel öncelikler arasında yer almaktadır. Yeni dönemde, makaleler ile protokoller arasında kurulan bu güçlü bağ, hem bilimsel etkileşimin artmasına hem de uluslararası indekslerdeki konumun daha da güçlenmesine hizmet edecektir.
.....................................................................................................................................
With the 2025–2026 academic year fast approaching, The Journal of Academic History and Thought has initiated a process of renewing its existing protocols with universities in various countries and, in line with incoming requests, signing new cooperation protocols with additional institutions, thereby launching joint research projects. As of 2025, the journal has embarked on a comprehensive update process with the aim of further advancing international standards of academic publishing. During this period, particular priority has been given to the development of academic cooperation protocols with institutions abroad, the closer monitoring of the requirements of leading international indexes such as Scopus and Web of Science, and the restructuring of the journal’s policies in accordance with these requirements. In this new phase, the strengthened link between published articles and institutional protocols is expected to foster greater scholarly interaction and further consolidate the journal’s position within international indexing systems.