Küreselleşen dünyada değişim ve gelişim her sektörde önem arz etmekte olup hayatın tüm alanını etkilemektedir. Teknolojinin gelişimi modernleşen dünyada eğitimin de gelişimine neden olmaktadır. Bu durum, değişim olarak adlandırılmaktadır. Çünkü istenilen değişim insan düşüncesinin mahsulüdür. Bu çalışmada Azerbaycan Cumhuriyetinde ortaöğretim tarih eğitimi veren öğretmenlerin karşılaşılaştıkları sorunlara değinilmiş, doküman analizi ile nitel bir araştırma sonucunda tarih eğitiminde problemler belirlenmiştir. Bahsi geçen analiz sonucunda Azerbaycan Cumhuriyetinde ders veren ortaöğretim öğretmenlerinin ülkelerinde okutulan program ve tarih ders kitaplarının yeterli olmadığı konusunda görüşlerini ortaya koymuşlardır. Akabinde ise Türk Cumhuriyetleri ortaöğretim kitap ve ders programları bu problemler bağlamında odak grup yöntemi vasıtasıyla öğretmen görüşleriyle değerlendirilmiş ve bu çalışmada analize tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda kitapların modernleştirilerek 21. yüzyıl becerilerinin geliştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
Azerbaycan Cumhuriyeti Tarih Eğitimi Öğretmen Görüşleri Sorunlar Ders Kitapları 21. Yüzyıl Becerileri Teknoloji
In today’s globalized world, change and development play a critical role across all sectors and influence every aspect of life. The advancement of technology fosters the modernization of education and thus drives educational development. This process can be described as change, as it is the product of human thought and intention. The present study addresses the challenges faced by secondary school history teachers in the Republic of Azerbaijan and identifies key problems in history education through qualitative research based on document analysis. The findings reveal that secondary school teachers in Azerbaijan consider the current curriculum and history textbooks used in their country to be insufficient. Subsequently, in light of these problems, the history curricula and textbooks of the Turkic Republics were evaluated through the focus group method and analyzed within the scope of this study. The results indicate that history textbooks should be modernized and aligned with the requirements of the twenty-first century in order to enhance students’ competencies.
Republic of Azerbaijan History Education Teachers’ Views Problems Textbooks 21st-Century Skills Technology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 4 |