Bu çalışmada, sanatçıların konu olarak ele aldıkları doğa, duygu kavramı ile ilişkilendirilmiştir. İlk manzara resmi olarak kabul edilen duvar resmi, Romantizm ve arazi sanatı konuları üzerinde durulmuş; sanatçıların eserleri aracılığıyla doğa ve duygu kavramlarının nasıl bütünleştiği incelenerek karşılaştırmalı analizleri yapılmıştır. Bu bağlamda Hasan Yanardağ’daki Volkanik Patlama, John Constable’ın manzara resmi ve çağdaş sanatçı Richard Long’un arazi sanatı örnekleri ele alınmıştır. Farklı dönemlerde ortaya çıkan bu örneklerin üretim yöntemleri araştırılmış; duvar resmi, tuval resmi ve mekân kullanımı açısından karşılaştırılmıştır. Araştırma, duygu kavramının doğa bağlamında nasıl yansıtıldığını incelemeyi amaçlamış ve bu durumu sanat disiplini çerçevesinde değerlendirmiştir. Ayrıca örnekler, görsel içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiş ve betimsel analiz yoluyla ele alınmıştır. Sonuç olarak, incelenen örneklerin kendi dönemlerine özgü yaklaşımlarla üretildiği görülmüştür. Doğa temsillerinde duygu kavramının aranması, sanatsal farklılıkları ortaya koymada güçlü bir yöntem olmuştur. Bu analizler sonucunda, gelecekte ortaya çıkabilecek sanatsal ve çevresel farklılıklara dair fikirler gelişirken, duyguların da sanat üzerindeki etkileyici gücü belirginleşmiştir.
Doğa Duygu Manzara Resmi Romantizm Çağdaş Sanat Karşılaştırmalı Analiz
This study examines how nature, a recurring subject in art, is associated with the concept of emotion. Focusing on the themes of the first landscape painting, Romanticism, and land art, it investigates how artists integrate nature and emotion through their works by conducting a comparative analysis. In this context, examples such as Volcanic Eruption at Mount Hasan, John Constable’s landscape painting, and contemporary artist Richard Long’s land art are analyzed. The production methods of these examples, which emerged in different historical periods, are compared in terms of wall painting, canvas painting, and spatial use. The research aims to explore how emotions are reflected in relation to nature and evaluates this within the framework of the art discipline. Furthermore, the selected artworks are examined through visual content analysis and interpreted using descriptive analysis. The results reveal that each example was produced with approaches specific to its period. Searching for the concept of emotion in nature representations has proven to be a powerful method for revealing artistic differences. These analyses also suggest that while future artistic and environmental variations may arise, the emotional dimension remains a defining and influential force in art.
Nature Emotion Landscape Painting Romanticism Contemporary Art Comparative Analysis
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Sinema (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 31 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2025 |
| Kabul Tarihi | 31 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: Özel Sayı 2025-1 |