Amaç: Bu çalışmada üniversitenin biyokimya ve mikrobiyoloji laboratuvarlarında sağlık eğitimi
için kullanılan kimyasal ve medikal sarf malzemelerin iki yıl boyunca yüzde değişimlerinin
incelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve yöntem: Çalışmada, 2017-2018 ve 2018-2019 eğitim öğretim yıllarını kapsayacak
şekilde üniversitemiz öğrencilerinin uygulama derslerinde kullanılan sarf malzemelerin yüzde
değişimleri analiz edildi. Malzeme miktarlarına ait veriler BoysWeb2 malzeme takip sisteminden
yıllık olarak alındı. Bir önceki yılın, sonraki yıla göre yüzde azalma değerleri hesaplandı.
Bulgular: Biyokimya laboratuvarında kullanılan 12 malzemenin miktarının değişmediği,
37 malzemenin miktarında artış olduğu ve 112 malzemenin miktarının ise azaldığı bulundu.
Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan 2 malzemenin miktarının değişmediği, 46 malzemenin
miktarında artış olduğu ve 13 malzemenin miktarının ise azaldığı bulundu.
Sonuçlar: Sürekli değişen eğitim içeriklerine bağlı olarak öğrencilerin başarılarının artması
için uygulamaları bizzat kendilerinin yapması ve uygulamalara aktif olarak katılmaları
gerekmektedir. Bu nedenle kullanılan malzeme miktarlarının artması, insan sağlığı gibi önemli
bir alanda hizmet verecek olan sağlık çalışanı adayı bireylerin niteliğinde artış sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 4 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)