Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Systematic Literature Review on Destination Management and Marketing Researches

Yıl 2022, , 223 - 241, 29.07.2022
https://doi.org/10.53353/atrss.1099248

Öz

Destination management and marketing is an important factor for the sustainability of tourism activities. In this context, the aim of this study is to examine the articles published in Turkish titled "destination management and marketing", "destination management" and "destination marketing" with a systematic literature review. Qualitative research design was used in the study, document review was used as data collection technique and systematic literature review was used in data analysis. According to the results of the research, it is seen that the studies titled destination management and marketing mostly focus on sustainability. In addition to this, it has also emerged that information communication technologies, stakeholders' views on destination management and marketing, gastronomy as a destination marketing tool, and destinations are evaluated in terms of brand and image.

Kaynakça

  • Abou-Shouk, M. A. (2018). Destination management organizations and destination marketing: adopting the business model of e-portals in engaging travel agents. Journal of Travel & Tourism Marketing, 35(2), 178-188.
  • Acuner, E. (2015). Zigana Turizm Merkezi’nin Sürdürülebilir Turizm Kriterleri Çerçevesinde Yerel Destinasyon Yönetim Örgütleri Tarafından Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1), 62-93.
  • Akkuş, G. (2018a). Kamu ve Özel Sektör Turizm Paydaşlarının Destinasyon Yönetimine Bakış Açısı: Erzurum Örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(2), 557-573.
  • Akkuş, G. (2018b). Kış Turizmi Destinasyonu Pazarlama Yönetimi: Erzurum Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32(3), 557-575.
  • Akkuş, G., & Çalışkan, G. (2020). Destinasyon Pazarlama Faaliyetleri Kapsamında Yürütülen Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetiminin Rolünü Tespite Yönelik Nitel Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(76), 1984-1998.
  • Akpulat, N. A. (2017). Turistik Destinasyonlarda Pazarlama Kararlarının Marka Konumlandırma Açısından Değerlendirilmesi; Çeşme İlçesine Yönelik Bir Alan Araştırması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 9(3), 443-467.
  • Akyol, C., Zengin, B., Akkaşoğlu, S., & Ulama, Ş. (2018). Destinasyon Pazarlamasında İmaj Rolünün Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanması; Arhavi Meslek Yüksekokulu Örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 637-655.
  • Albayrak, A. (2021). Turizmde Etnomerkezcilik Üzerine Sistematik Literatür Taraması. Turizm ve İşletme Bilimleri Dergisi, 1(2), 103-118.
  • Albayrak, T., & Caber, M. (2011). Önem-Performans Analizi: Destinasyon Yönetimine Dair Bir Örnek/Importance-Performance Analysis: A Sample About Destination Management. Ege Akademik Bakış, 11(4), 627-638.
  • Alyakut, Ö. (2020). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Gastronomi Bilgi İçeriklerinin Analizi: Web Siteleri Üzerine Bir İnceleme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1867-1884.
  • Atılgan, S. S., & Karapınar, M. (2015). Turizm Destinasyon Pazarlama ve Tanıtımda Web Siteleri: Bir Web Portalı İncelemesi. Atatürk İletişim Dergisi, (9), 113-124.
  • Atsız, O., & Kızılırmak, İ. (2017). Mardin’in Doğal ve Kültürel Çekiciliklerinin Destinasyon Pazarlaması Kapsamında İncelenmesi. Mukaddime, 8(1), 25-41.
  • Avila-Robinson, A., & Wakabayashi, N. (2018). Changes in the structures and directions of destination management and marketing research: A bibliometric mapping study, 2005–2016. Journal of Destination Marketing & Management, 10, 101-111.
  • Aydın, B. & Aksöz, O. E. (2019). Destinasyon alanında yayınlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(1), 615-636.
  • Cesur, Z. (2020). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Destinasyon Aidiyeti Kavramının İncelenmesi. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 6, 101-107.
  • Çakır, F., & Küçükkambak, S. E. (2016). Destinasyon Pazarlaması ve Fethiye Yöresinin Algılanan İmajının Ölçümü Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 400-425.
  • Çetinkaya, F. Ö., Atar, A., & Akgül, S. Ö. (2021). Fethiye’nin Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Sosyal Medyanın Tekne Turu Satışlarına Etkisi: Özel Tur Kaptanları Bakış Açısı. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 228-245.
  • Della Corte, V., Del Gaudio, G., Sepe, F., & Luongo, S. (2021). Destination Resilience and Innovation for Advanced Sustainable Tourism Management: A Bibliometric Analysis. Sustainability, 13(22), 1-19, 12632.
  • Dinç, Y., Kömür, T., & İlban, M. (2021). Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi İçin Bir Model Önerisi: Ayvalık Örneği. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4376-4399.
  • Doğan, H., & Doğan, İ. (2013). Göller Bölgesinin Sessiz ve Mağrur Beldesi Barla: Destinasyon Yönetimi Bağlamlı Bir Analiz Çalışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18), 1-21.
  • Doğan, M., & Gümüş, M. (2014). Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi, Sürdürülebilir Bozcaada: Bir Model Önerisi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(3), 6-25.
  • Domínguez-Azcue, J., Almeida-García, F., Pérez-Tapia, G., & Cestino-González, E. (2021). Films and Destinations—Towards a Film Destination: A Review. Information, 12(1), 39.
  • Du Rand, G. E., & Heath, E. (2006). Towards a framework for food tourism as an element of destination marketing. Current issues in tourism, 9(3), 206-234.
  • Dülgaroğlu, O., Aydemir, B., & Avcıkurt, C. (2019). Turizm Sektöründe Destinasyon Pazarlaması Üzerine Bir Yaklaşım Önerisi. Gastroia: Journal Of Gastronomy And Travel Research, 3(3), 400-410.
  • Ersun, N., & Aslan, K. (2009). Kongre turizminin geliştirilmesinde kongre ve ziyaretçi bürolarının rolü ve önemi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 89-114.
  • Ersun, N., & Arslan, K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 31(2), 229-248.
  • Fink, A. (2019). Conducting research literature reviews: From the internet to paper. (Fifth edition) Sage publications.
  • Fyall, A., & Garrod, B. (2019). Destination management: a perspective article. Tourism Review 75(1), 165-169.
  • Gedik, Y. (2021). Turizm Sektöründe Destinasyon Pazarlaması: Eğilimler, Destinasyon Pazarlama Stratejileri ve Destinasyon Pazarlamasında Karşılaşılan Zorluklar Üzerine Kavramsal Bir Çerçeve. Journal Of Tourism Intelligence And Smartness, 4(2), 117-139.
  • Gök, H. S. (2021). Gönüllü Turizm Konusunda Yapılan Araştırmaların Bibliyometrik Analizi: Scopus Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1546-1567.
  • Gök, H. S., & Ünüvar, Ş. (2019). Destinasyon Yönetiminde Toplum Temelli Turizm: Burdur ve Isparta Yöresinde Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1055-1073.
  • Gretzel, U. (2022). The Smart DMO: A new step in the digital transformation of destination management organizations. European Journal of Tourism Research, 30, 3002-3002.
  • Guçer, E., Hassan, A., & Pelit, E. (2013). Destinasyon Pazarlamasında Belediye Web Sayfalarının Önemi: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyelerinde Bir İnceleme. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(4), 47-62.
  • Güripek, E. (2013). Turizm destinasyonlarının rekabet gücünün artırılmasında stratejik destinasyon yönetimi: Çeşme Alaçatı destinasyonu üzerine bir uygulama (Doktora Tezi). DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir. YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi. Erişim Adresi (05.04.2022): https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp. (Tez No: 348819).
  • Hadianfar, N., & Darzian Azizi, A. (2021). Virtual Reality Technology in Tourism Destination Marketing. Journal of Business Management, 13(3), 721-743.
  • Haid, M., Albrecht, J. N., & Finkler, W. (2021). Sustainability implementation in destination management. Journal of Cleaner Production, 312 (2021), 1-10, 127718.
  • Halaç, H. H., & Bademci, F. (2021). Kültürel Miras: Sistematik Literatür İncelemesi. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 172-190.
  • Hanna, S., Rowley, J., & Keegan, B. (2021). Place and destination branding: A review and conceptual mapping of the domain. European Management Review, 18(2), 105-117.
  • Hassan, A. T., Demirçivi, B. M., & Yeşiltaş, M. (2011). Belek ve Kemer’i Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Görüşleri ve Destinasyon Pazarlaması. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1), 37-60.
  • İnanır, A. (2019). Turistik Destinasyon Yönetiminde Paydaşlar Arası İlişkiler: Göller Yöresi Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 517-541.
  • Karabıyık, N., & İnci, B. S. (2012). Destinasyon Pazarlamasında Pazarlama Stratejisi ve Konumlandırma Çalışmalarına Kavramsal Yaklaşım. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, (1), 1-19.
  • Kardeş Çolakoğlu, N., & Sarıışık, M. (2021). Yerel Gastronomi Ürünlerine Ait Hikâyelerin Destinasyon Pazarlamasında Kullanılmasına İlişkin Bir Değerlendirme. Afyon Kocatepe University Journal Of Social Sciences, 23(2), 730-743.
  • Kazancılar, B., & Doğan, M. (2021). Turizm ve Destinasyon Pazarlamasında Logonun Önemi. Türkiye Mesleki ve Sosyal Bilimler Dergisi, (6), 77-90.
  • Ketter, E. (2018). It’s all about you: destination marketing campaigns in the experience economy era. Tourism Review, 73(3), 331-343.
  • Kocaman, S. (2012). Destinasyon yönetimi kapsamında marka kimliğine etki eden faktörlerin marka imajına etkisi: Alanya örneği (Doktora Tezi). Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya. YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi. Erişim Adresi (05.04.2022): https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp. (Tez No: 325105).
  • Korkmaz, İ. H. (2019). Destinasyon Yönetimi. B. Şuna, (Ed.) Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması İçinde (77-98). Ankara: Detay Yayınları.
  • Kozak, M., & Buhalis, D. (2019). Cross–border tourism destination marketing: Prerequisites and critical success factors. Journal of Destination Marketing & Management, 14, 1-9, 100392.
  • Köksalanlar Acun, A. ve Soykök, B. (2021). İznik ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(38), 5504-5524. DOI: 10.26466/opus.715082.
  • Kurtoğlu, R., & Temiz, S. (2018). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Ekoturizm Destinasyonu Olarak Kapadokya Bölgesi'nin Potansiyelinin Yerli Turistler Tarafından Değerlendirilmesi. Gümüshane University Electronic Journal Of The Institute Of Social Science/Gümüshane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 9(22), 89-109.
  • Kutlu, D. (2021). Destinasyon Pazarlaması Perspektifinde Kültürel Miras. Divriği Çiğdemli Köyünün Keşfi. Kent Akademisi, 14(1), 59-72.
  • Laesser, C., & Beritelli, P. (2013). St. Gallen consensus on destination management. Journal of Destination Marketing & Management, 2(1), 46-49.
  • Lange-Faria, W., & Elliot, S. (2012). Understanding the role of social media in destination marketing. Tourismos, 7(1), 193-211.
  • Li, S. C., Robinson, P., & Oriade, A. (2017). Destination marketing: The use of technology since the millennium. Journal of destination marketing & management, 6(2), 95-102.
  • Linnenluecke, M. K., Marrone, M., & Singh, A. K. (2020). Conducting systematic literature reviews and bibliometric analyses. Australian Journal of Management, 45(2), 175-194.
  • Lyu, V. C., Lai, I. K., Ting, H., & Zhang, H. (2020). Destination food research: a bibliometric citation review (2000–2018). British Food Journal, 122(6), 2045-2057.
  • Mankan, E. (2017). Destinasyon Pazarlamasında Çekici Bir Faktör Olarak Türkiye’ki Gastronomi Müzeleri Örneği. Electronic Turkish Studies, 12(4), 641-655.
  • Marasco, A., Buonincontri, P., van Niekerk, M., Orlowski, M., & Okumus, F. (2018). Exploring the role of next-generation virtual technologies in destination marketing. Journal of Destination Marketing & Management, 9, 138-148.
  • Martins, C. A., Carneiro, M. J. A., & Pacheco, O. R. (2020). Key factors for implementation and success of destination management systems. Empirical evidence from European countries. Industrial Management & Data Systems, 121(6), 1287-1324.
  • Morgan, N. (2012). Time for ‘mindful’destination management and marketing. Journal of Destination Marketing & Management, 1(1-2), 8-9.
  • Nomm, A. H., Albrecht, J. N., & Lovelock, B. (2020). Advocacy and community leadership as functions in national and regional level destination management. Tourism Management Perspectives, 35, 1-11, 100682.
  • Olcay, A., & Yavuz, C. (2020). Festivallerin Destinasyon Pazarlamasına Olan Katkıları: Gaziantep Örneği. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 23(2), 461-481.
  • Özbek, Ö., & Ünüsan, Ç. (2018). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Destinasyon Pazarlamasında İncelenmesi: Seyahat Acentaları İle İlgili Bir Araştırma. Journal Of International Social Research, 11(59), 1033-1047.
  • Özdemir, G. (2007). Destinasyon Pazarlamasinda Internetin Rolü. Journal Of Yaşar University, 2(8), 889-898.
  • Özdemir, M., & Kervankıran, İ. (2011). Turizm ve Turizmin Etkileri Konusunda Yerel Halkın Yaklaşımlarının Belirlenmesi: Afyonkarahisar Örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, (24), 1-25.
  • Page, M. J., McKenzie, J. E., Bossuyt, P. M., Boutron, I., Hoffmann, T. C., Mulrow, C. D., ... & Moher, D. (2021). The PRISMA 2020 statement: an updated guideline for reporting systematic reviews. Bmj, 372(71), 1-9.
  • Palmer, A., & Bejou, D. (1995). Tourism destination marketing alliances. Annals of tourism research, 22(3), 616-629.
  • Pechlaner, H., Volgger, M., & Herntrei, M. (2012). Destination management organizations as interface between destination governance and corporate governance. Anatolia, 23(2), 151-168.
  • Perkins, R., Khoo-Lattimore, C., & Arcodia, C. (2020). Understanding the contribution of stakeholder collaboration towards regional destination branding: A systematic narrative literature review. Journal of Hospitality and Tourism Management, 43, 250-258.
  • Pike, S., & Page, S. J. (2014). Destination Marketing Organizations and destination marketing: A narrative analysis of the literature. Tourism management, 41, 202-227.
  • Salman, A; Jaafar, M., & Mohammad, D. (2020). Endeavours: Exploring the significance of stakeholder management in ecotourism implementation, GATR Global J. Bus. Soc. Sci. Review, 8(4): 236 – 245. https://doi.org/10.35609/gjbssr.2020.8.4(5)
  • Saltık, A. I., Coşar, Y., & Kozak, M. (2010). Televizyon Dizilerinin Destinasyon Pazarlaması Açısından Olası Sonuçları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(1), 41-50.
  • Sanchez, E. B., Ricardo, E. D. C. P., & Leyva, B. S. (2020). Bibliometric study of tourism destination image in Science Direct. Revista Interamericana de Ambiente y Turismo-RIAT, 16(1), 97-105.
  • Sarıahmetoğlu, İ., & Toylan, N. V. (2020). Yerel Halkın Sürdürülebilir Turizm Algılarının Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi Tutumları Üzerine Etkisi: Ayder Üzerine Bir Araştırma**(The Effect Of Sustainable. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 8(3), 2163-2178.
  • Seguí-Amortegui, L., Clemente-Almendros, J. A., Medina, R., & Grueso Gala, M. (2019). Sustainability and competitiveness in the tourism industry and tourist destinations: A bibliometric study. Sustainability, 11(22), 6351.
  • Seraphin, H., Gowreesunkar, V., & Canosa, A. (2021). Destination Marketing Organisations: The Need for a Child-Centred Approach to Diaspora Tourism. Tourism Planning & Development, 1-13. https://doi.org/10.1080/21568316.2021.1903983.
  • Sezgin, M., & Ahmed, Y. S. (2019). Turizm Sektöründe Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, (4), 1-9.
  • Sezgin, M., & Karaman, A. (2008). Turistik Destinasyon Çerçevesinde Sürdürülebilir Turizm Yönetimi ve Pazarlaması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 429-438.
  • Shafiee, S., Ghatari, A. R., Hasanzadeh, A., & Jahanyan, S. (2019). Developing a model for sustainable smart tourism destinations: A systematic review. Tourism Management Perspectives, 31, 287-300.
  • Soares, J. C., Domareski Ruiz, T. C., & Ivars Baidal, J. A. (2021). Smart destinations: a new planning and management approach?. Current Issues in Tourism, 1-16. https://doi.org/10.1080/13683500.2021.1991897.
  • Soteriades, M. (2012). Tourism destination marketing: approaches improving effectiveness and efficiency. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 3(2), 107-120.
  • Sözal, O. E., & Güler, E. G. (2020). Turistik Destinasyon Pazarlamasında İnanç Turizmi: Edirne Bahai İnancı Örneği. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 9(4), 195-207.
  • Suna, B., & Uçuk, C. (2018). Coğrafi İşaret İle Tescil Edilmiş Ürüne Sahip Olmanın Destinasyon Pazarlamasına. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 6(3), 100-118.
  • Şahin, G. G., & Ünver, G. (2015). Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak Gastronomi Turizmi: İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 3(2), 63-73.
  • Şit, M. (2016). Türkiye’de turizm sektörünün istihdama katkısı. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 101-117.
  • Taşkın, G. A. (2020). UNESCO dünya miras listesinde yer alan Türkiye’deki destinasyonlar üzerine yayınlamış lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili, 6. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 1 Ekim, Denizli, s. 14-28.
  • Thayarnsin, S. L., & Douglas, A. C. (2016). A Systematic Review of Challenges in Medical Tourism Destination Management, 2016 International Conference, Leading Tourism Research Innovation For Today and Tomorrow, 14-16 June, Vail, Colarado.
  • Tomej, K., & Lund-Durlacher, D. (2020). Research note: River cruise characteristics from a destination management perspective. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 30, 1-5, 100301.
  • Tuncer, M. (2018). Destinasyon Pazarlaması Ve Transmedya: “The Water Diviner” Üzerine Bir Değerlendirme. Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, 16(25), 117-129.
  • Tüfekci, Ö. K. (2014). Spor Organizasyonlarında Destinasyon Pazarlaması İle Memnuniyet Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Anadolu Kupası Yüzme Müsabakalarında Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), 233-249.
  • Türker, A., Güzel, Ö., Türker, G. Ö., & Duman, F. (2014). Destinasyon Yönetimi Projesi Kapsamında Dalaman Havzasında Yer Alan Suya Dayalı Rekreasyon Faaliyetlerinin Markalaştırılması Önerisi. International Journal Of Sport Culture And Science, 2(Special Issue 2), 53-69.
  • Türker, N., Selçuk, Ş., & Özyıldırım, A. (2016). Turizmin yerel halkın yaşam kalitesi üzerine etkisi: Safranbolu örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 1-13.
  • Uçan, B. Z., & Girgin, G. K. (2020). Destinasyon Pazarlamasında Yerel Mutfaklar: Balıkesir İli Örneği (Local Cuisines İn. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 8(4), 2730-2744.
  • Usta, Ö., & Güripek, E. (2018). Turizm Destinasyonlarının Rekabet Gücünün Artırılmasında Stratejik Destinasyon Yönetimi: Çeşme Alaçatı Destinasyonu Üzerine Bir Uygulama (Strategic Destination Management For The Improvement Of Tourism Destination Competitiveness: An Application On Çeşme Alaçatı Destination). Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 6 (4), S. 496-523.
  • Usta, S. K., & Asan, Ş. S. (2016). Turizm Tedarik Zinciri Yönetiminde Kamçı Etkisinin Azaltılmasına Yönelik Yaklaşımlar. Yönetim Bilimleri Sempozyumu 8-9 Aralık 2016 / İSTANBUL. 1-7.
  • Ünal, A. (2020). Destinasyon konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. 5th International Conference on Multidisciplinary Sciences, Antalya, 29-30 Mayıs 2020, 39-51.
  • Ünal, A. & Bayar, S. B. (2020). Türkiye’de destinasyon konusunda yayınlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik incelenmesine yönelik bir araştırma. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 12(22), 237-250.
  • Ünal, A. & Çelen, O. (2020). Destinasyon Pazarlama Araçlarından Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma: Akdeniz Destinasyonları Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(26), 30-44.
  • Ünal, A. & Çelen, O. (2021). Türkiye’de Turizm Konulu Yayımlanmış Bibliyometrik Çalışmaların Analizine Yönelik Bir Araştırma. Pearson Journal Of Social Sciences & Humanitie, 6(16), 267-295.
  • Üner, T. (2021). Covıd-19 Döneminde Turizm Yazınında Rekreasyon Çalışmalarının Sistematik Derleme Yöntemi İle İncelenmesi. International Journal Of Contemporary Tourism Research, 5(Prof. Dr. Özlem İpekgil Doğan'ı Anma Özel Sayısı), 178-189.
  • Vatan, A., & Zengin, B. (2019). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Bilecik İli Turizminin Değerlendirilmesine Yönelik Paydaş Analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(1), 272-288.
  • Vong, C., Rita, P., & António, N. (2021). Health-Related Crises in Tourism Destination Management: A Systematic Review. Sustainability, 13(24), 13738.
  • Wanyama, S. B., McQuaid, R. W., & Kittler, M. (2021). Where you search determines what you find: the effects of bibliographic databases on systematic reviews. International Journal of Social Research Methodology, 1-13. https://doi.org/10.1080/13645579.2021.1892378.
  • Yaylı, A., & Bayram, M. (2009). Web Tabanlı Destinasyon Pazarlaması: İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri İçin Bir Model Önerisi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 6(1), 1-16.
  • Yılmaz, H., & Yolal, M. (2008). Film Turizmi: Destinasyonların Pazarlanmasında Filmlerin Rolü. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 175-192.
  • Yılmazer, A., Güven, E. Ö., & Gülşen, K. (2020). Destinasyon Pazarlamasında Gastronomik Marka İmajına Yönelik Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(4), 3226-3248.
  • Zengin, B. & Şeyhanlıoğlu, H. Ö. (2019). Destinasyon Pazarlamasının Yerel Kalkınmaya Etkileri: Şanlıurfa Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 2977-2992.
  • Zhang, L., & Zhang, J. (2020). A systematic review on tourism energy consumption, sustainable tourism, and destination development: a behavioral perspective. Transport and Energy Research, 295-313. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-815965-1.00013-2

Destinasyon Yönetimi Ve Pazarlaması Araştırmaları Üzerine Sistematik Literatür İncelemesi

Yıl 2022, , 223 - 241, 29.07.2022
https://doi.org/10.53353/atrss.1099248

Öz

Destinasyon yönetimi ve pazarlaması, turizm faaliyetlerinin sürdürülebilirliği açısından önemli bir faktördür. Bu kapsamda bu çalışmanın amacı “destinasyon yönetimi ve pazarlaması”, “destinasyon yönetimi” ve “destinasyon pazarlaması” başlıklı Türkçe yayımlanmış makalelerin sistematik literatür taraması ile incelenmesidir. Çalışmada nitel araştırma deseninden yararlanılmış, veri toplama tekniği olarak doküman incelemesi ve verilerin analizinde sistematik literatür taraması kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre destinasyon yönetimi ve pazarlaması başlıklı çalışmaların, çoğunlukla sürdürülebilirlik üzerine odaklandıkları görülmektedir. Bununla birlikte bilgi iletişim teknolojileri, paydaşların destinasyon yönetimi ve pazarlamasına ilişkin görüşleri, destinasyon pazarlama aracı olarak gastronomi ve destinasyonların marka ve imaj açısından değerlendirildiği de ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Abou-Shouk, M. A. (2018). Destination management organizations and destination marketing: adopting the business model of e-portals in engaging travel agents. Journal of Travel & Tourism Marketing, 35(2), 178-188.
  • Acuner, E. (2015). Zigana Turizm Merkezi’nin Sürdürülebilir Turizm Kriterleri Çerçevesinde Yerel Destinasyon Yönetim Örgütleri Tarafından Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1), 62-93.
  • Akkuş, G. (2018a). Kamu ve Özel Sektör Turizm Paydaşlarının Destinasyon Yönetimine Bakış Açısı: Erzurum Örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(2), 557-573.
  • Akkuş, G. (2018b). Kış Turizmi Destinasyonu Pazarlama Yönetimi: Erzurum Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32(3), 557-575.
  • Akkuş, G., & Çalışkan, G. (2020). Destinasyon Pazarlama Faaliyetleri Kapsamında Yürütülen Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetiminin Rolünü Tespite Yönelik Nitel Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(76), 1984-1998.
  • Akpulat, N. A. (2017). Turistik Destinasyonlarda Pazarlama Kararlarının Marka Konumlandırma Açısından Değerlendirilmesi; Çeşme İlçesine Yönelik Bir Alan Araştırması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 9(3), 443-467.
  • Akyol, C., Zengin, B., Akkaşoğlu, S., & Ulama, Ş. (2018). Destinasyon Pazarlamasında İmaj Rolünün Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanması; Arhavi Meslek Yüksekokulu Örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 637-655.
  • Albayrak, A. (2021). Turizmde Etnomerkezcilik Üzerine Sistematik Literatür Taraması. Turizm ve İşletme Bilimleri Dergisi, 1(2), 103-118.
  • Albayrak, T., & Caber, M. (2011). Önem-Performans Analizi: Destinasyon Yönetimine Dair Bir Örnek/Importance-Performance Analysis: A Sample About Destination Management. Ege Akademik Bakış, 11(4), 627-638.
  • Alyakut, Ö. (2020). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Gastronomi Bilgi İçeriklerinin Analizi: Web Siteleri Üzerine Bir İnceleme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1867-1884.
  • Atılgan, S. S., & Karapınar, M. (2015). Turizm Destinasyon Pazarlama ve Tanıtımda Web Siteleri: Bir Web Portalı İncelemesi. Atatürk İletişim Dergisi, (9), 113-124.
  • Atsız, O., & Kızılırmak, İ. (2017). Mardin’in Doğal ve Kültürel Çekiciliklerinin Destinasyon Pazarlaması Kapsamında İncelenmesi. Mukaddime, 8(1), 25-41.
  • Avila-Robinson, A., & Wakabayashi, N. (2018). Changes in the structures and directions of destination management and marketing research: A bibliometric mapping study, 2005–2016. Journal of Destination Marketing & Management, 10, 101-111.
  • Aydın, B. & Aksöz, O. E. (2019). Destinasyon alanında yayınlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(1), 615-636.
  • Cesur, Z. (2020). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Destinasyon Aidiyeti Kavramının İncelenmesi. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 6, 101-107.
  • Çakır, F., & Küçükkambak, S. E. (2016). Destinasyon Pazarlaması ve Fethiye Yöresinin Algılanan İmajının Ölçümü Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 400-425.
  • Çetinkaya, F. Ö., Atar, A., & Akgül, S. Ö. (2021). Fethiye’nin Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Sosyal Medyanın Tekne Turu Satışlarına Etkisi: Özel Tur Kaptanları Bakış Açısı. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 228-245.
  • Della Corte, V., Del Gaudio, G., Sepe, F., & Luongo, S. (2021). Destination Resilience and Innovation for Advanced Sustainable Tourism Management: A Bibliometric Analysis. Sustainability, 13(22), 1-19, 12632.
  • Dinç, Y., Kömür, T., & İlban, M. (2021). Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi İçin Bir Model Önerisi: Ayvalık Örneği. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4376-4399.
  • Doğan, H., & Doğan, İ. (2013). Göller Bölgesinin Sessiz ve Mağrur Beldesi Barla: Destinasyon Yönetimi Bağlamlı Bir Analiz Çalışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18), 1-21.
  • Doğan, M., & Gümüş, M. (2014). Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi, Sürdürülebilir Bozcaada: Bir Model Önerisi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(3), 6-25.
  • Domínguez-Azcue, J., Almeida-García, F., Pérez-Tapia, G., & Cestino-González, E. (2021). Films and Destinations—Towards a Film Destination: A Review. Information, 12(1), 39.
  • Du Rand, G. E., & Heath, E. (2006). Towards a framework for food tourism as an element of destination marketing. Current issues in tourism, 9(3), 206-234.
  • Dülgaroğlu, O., Aydemir, B., & Avcıkurt, C. (2019). Turizm Sektöründe Destinasyon Pazarlaması Üzerine Bir Yaklaşım Önerisi. Gastroia: Journal Of Gastronomy And Travel Research, 3(3), 400-410.
  • Ersun, N., & Aslan, K. (2009). Kongre turizminin geliştirilmesinde kongre ve ziyaretçi bürolarının rolü ve önemi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 89-114.
  • Ersun, N., & Arslan, K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 31(2), 229-248.
  • Fink, A. (2019). Conducting research literature reviews: From the internet to paper. (Fifth edition) Sage publications.
  • Fyall, A., & Garrod, B. (2019). Destination management: a perspective article. Tourism Review 75(1), 165-169.
  • Gedik, Y. (2021). Turizm Sektöründe Destinasyon Pazarlaması: Eğilimler, Destinasyon Pazarlama Stratejileri ve Destinasyon Pazarlamasında Karşılaşılan Zorluklar Üzerine Kavramsal Bir Çerçeve. Journal Of Tourism Intelligence And Smartness, 4(2), 117-139.
  • Gök, H. S. (2021). Gönüllü Turizm Konusunda Yapılan Araştırmaların Bibliyometrik Analizi: Scopus Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1546-1567.
  • Gök, H. S., & Ünüvar, Ş. (2019). Destinasyon Yönetiminde Toplum Temelli Turizm: Burdur ve Isparta Yöresinde Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1055-1073.
  • Gretzel, U. (2022). The Smart DMO: A new step in the digital transformation of destination management organizations. European Journal of Tourism Research, 30, 3002-3002.
  • Guçer, E., Hassan, A., & Pelit, E. (2013). Destinasyon Pazarlamasında Belediye Web Sayfalarının Önemi: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyelerinde Bir İnceleme. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(4), 47-62.
  • Güripek, E. (2013). Turizm destinasyonlarının rekabet gücünün artırılmasında stratejik destinasyon yönetimi: Çeşme Alaçatı destinasyonu üzerine bir uygulama (Doktora Tezi). DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir. YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi. Erişim Adresi (05.04.2022): https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp. (Tez No: 348819).
  • Hadianfar, N., & Darzian Azizi, A. (2021). Virtual Reality Technology in Tourism Destination Marketing. Journal of Business Management, 13(3), 721-743.
  • Haid, M., Albrecht, J. N., & Finkler, W. (2021). Sustainability implementation in destination management. Journal of Cleaner Production, 312 (2021), 1-10, 127718.
  • Halaç, H. H., & Bademci, F. (2021). Kültürel Miras: Sistematik Literatür İncelemesi. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 172-190.
  • Hanna, S., Rowley, J., & Keegan, B. (2021). Place and destination branding: A review and conceptual mapping of the domain. European Management Review, 18(2), 105-117.
  • Hassan, A. T., Demirçivi, B. M., & Yeşiltaş, M. (2011). Belek ve Kemer’i Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Görüşleri ve Destinasyon Pazarlaması. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1), 37-60.
  • İnanır, A. (2019). Turistik Destinasyon Yönetiminde Paydaşlar Arası İlişkiler: Göller Yöresi Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 517-541.
  • Karabıyık, N., & İnci, B. S. (2012). Destinasyon Pazarlamasında Pazarlama Stratejisi ve Konumlandırma Çalışmalarına Kavramsal Yaklaşım. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, (1), 1-19.
  • Kardeş Çolakoğlu, N., & Sarıışık, M. (2021). Yerel Gastronomi Ürünlerine Ait Hikâyelerin Destinasyon Pazarlamasında Kullanılmasına İlişkin Bir Değerlendirme. Afyon Kocatepe University Journal Of Social Sciences, 23(2), 730-743.
  • Kazancılar, B., & Doğan, M. (2021). Turizm ve Destinasyon Pazarlamasında Logonun Önemi. Türkiye Mesleki ve Sosyal Bilimler Dergisi, (6), 77-90.
  • Ketter, E. (2018). It’s all about you: destination marketing campaigns in the experience economy era. Tourism Review, 73(3), 331-343.
  • Kocaman, S. (2012). Destinasyon yönetimi kapsamında marka kimliğine etki eden faktörlerin marka imajına etkisi: Alanya örneği (Doktora Tezi). Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya. YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişildi. Erişim Adresi (05.04.2022): https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp. (Tez No: 325105).
  • Korkmaz, İ. H. (2019). Destinasyon Yönetimi. B. Şuna, (Ed.) Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması İçinde (77-98). Ankara: Detay Yayınları.
  • Kozak, M., & Buhalis, D. (2019). Cross–border tourism destination marketing: Prerequisites and critical success factors. Journal of Destination Marketing & Management, 14, 1-9, 100392.
  • Köksalanlar Acun, A. ve Soykök, B. (2021). İznik ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(38), 5504-5524. DOI: 10.26466/opus.715082.
  • Kurtoğlu, R., & Temiz, S. (2018). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Ekoturizm Destinasyonu Olarak Kapadokya Bölgesi'nin Potansiyelinin Yerli Turistler Tarafından Değerlendirilmesi. Gümüshane University Electronic Journal Of The Institute Of Social Science/Gümüshane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 9(22), 89-109.
  • Kutlu, D. (2021). Destinasyon Pazarlaması Perspektifinde Kültürel Miras. Divriği Çiğdemli Köyünün Keşfi. Kent Akademisi, 14(1), 59-72.
  • Laesser, C., & Beritelli, P. (2013). St. Gallen consensus on destination management. Journal of Destination Marketing & Management, 2(1), 46-49.
  • Lange-Faria, W., & Elliot, S. (2012). Understanding the role of social media in destination marketing. Tourismos, 7(1), 193-211.
  • Li, S. C., Robinson, P., & Oriade, A. (2017). Destination marketing: The use of technology since the millennium. Journal of destination marketing & management, 6(2), 95-102.
  • Linnenluecke, M. K., Marrone, M., & Singh, A. K. (2020). Conducting systematic literature reviews and bibliometric analyses. Australian Journal of Management, 45(2), 175-194.
  • Lyu, V. C., Lai, I. K., Ting, H., & Zhang, H. (2020). Destination food research: a bibliometric citation review (2000–2018). British Food Journal, 122(6), 2045-2057.
  • Mankan, E. (2017). Destinasyon Pazarlamasında Çekici Bir Faktör Olarak Türkiye’ki Gastronomi Müzeleri Örneği. Electronic Turkish Studies, 12(4), 641-655.
  • Marasco, A., Buonincontri, P., van Niekerk, M., Orlowski, M., & Okumus, F. (2018). Exploring the role of next-generation virtual technologies in destination marketing. Journal of Destination Marketing & Management, 9, 138-148.
  • Martins, C. A., Carneiro, M. J. A., & Pacheco, O. R. (2020). Key factors for implementation and success of destination management systems. Empirical evidence from European countries. Industrial Management & Data Systems, 121(6), 1287-1324.
  • Morgan, N. (2012). Time for ‘mindful’destination management and marketing. Journal of Destination Marketing & Management, 1(1-2), 8-9.
  • Nomm, A. H., Albrecht, J. N., & Lovelock, B. (2020). Advocacy and community leadership as functions in national and regional level destination management. Tourism Management Perspectives, 35, 1-11, 100682.
  • Olcay, A., & Yavuz, C. (2020). Festivallerin Destinasyon Pazarlamasına Olan Katkıları: Gaziantep Örneği. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 23(2), 461-481.
  • Özbek, Ö., & Ünüsan, Ç. (2018). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Destinasyon Pazarlamasında İncelenmesi: Seyahat Acentaları İle İlgili Bir Araştırma. Journal Of International Social Research, 11(59), 1033-1047.
  • Özdemir, G. (2007). Destinasyon Pazarlamasinda Internetin Rolü. Journal Of Yaşar University, 2(8), 889-898.
  • Özdemir, M., & Kervankıran, İ. (2011). Turizm ve Turizmin Etkileri Konusunda Yerel Halkın Yaklaşımlarının Belirlenmesi: Afyonkarahisar Örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, (24), 1-25.
  • Page, M. J., McKenzie, J. E., Bossuyt, P. M., Boutron, I., Hoffmann, T. C., Mulrow, C. D., ... & Moher, D. (2021). The PRISMA 2020 statement: an updated guideline for reporting systematic reviews. Bmj, 372(71), 1-9.
  • Palmer, A., & Bejou, D. (1995). Tourism destination marketing alliances. Annals of tourism research, 22(3), 616-629.
  • Pechlaner, H., Volgger, M., & Herntrei, M. (2012). Destination management organizations as interface between destination governance and corporate governance. Anatolia, 23(2), 151-168.
  • Perkins, R., Khoo-Lattimore, C., & Arcodia, C. (2020). Understanding the contribution of stakeholder collaboration towards regional destination branding: A systematic narrative literature review. Journal of Hospitality and Tourism Management, 43, 250-258.
  • Pike, S., & Page, S. J. (2014). Destination Marketing Organizations and destination marketing: A narrative analysis of the literature. Tourism management, 41, 202-227.
  • Salman, A; Jaafar, M., & Mohammad, D. (2020). Endeavours: Exploring the significance of stakeholder management in ecotourism implementation, GATR Global J. Bus. Soc. Sci. Review, 8(4): 236 – 245. https://doi.org/10.35609/gjbssr.2020.8.4(5)
  • Saltık, A. I., Coşar, Y., & Kozak, M. (2010). Televizyon Dizilerinin Destinasyon Pazarlaması Açısından Olası Sonuçları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(1), 41-50.
  • Sanchez, E. B., Ricardo, E. D. C. P., & Leyva, B. S. (2020). Bibliometric study of tourism destination image in Science Direct. Revista Interamericana de Ambiente y Turismo-RIAT, 16(1), 97-105.
  • Sarıahmetoğlu, İ., & Toylan, N. V. (2020). Yerel Halkın Sürdürülebilir Turizm Algılarının Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi Tutumları Üzerine Etkisi: Ayder Üzerine Bir Araştırma**(The Effect Of Sustainable. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 8(3), 2163-2178.
  • Seguí-Amortegui, L., Clemente-Almendros, J. A., Medina, R., & Grueso Gala, M. (2019). Sustainability and competitiveness in the tourism industry and tourist destinations: A bibliometric study. Sustainability, 11(22), 6351.
  • Seraphin, H., Gowreesunkar, V., & Canosa, A. (2021). Destination Marketing Organisations: The Need for a Child-Centred Approach to Diaspora Tourism. Tourism Planning & Development, 1-13. https://doi.org/10.1080/21568316.2021.1903983.
  • Sezgin, M., & Ahmed, Y. S. (2019). Turizm Sektöründe Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, (4), 1-9.
  • Sezgin, M., & Karaman, A. (2008). Turistik Destinasyon Çerçevesinde Sürdürülebilir Turizm Yönetimi ve Pazarlaması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 429-438.
  • Shafiee, S., Ghatari, A. R., Hasanzadeh, A., & Jahanyan, S. (2019). Developing a model for sustainable smart tourism destinations: A systematic review. Tourism Management Perspectives, 31, 287-300.
  • Soares, J. C., Domareski Ruiz, T. C., & Ivars Baidal, J. A. (2021). Smart destinations: a new planning and management approach?. Current Issues in Tourism, 1-16. https://doi.org/10.1080/13683500.2021.1991897.
  • Soteriades, M. (2012). Tourism destination marketing: approaches improving effectiveness and efficiency. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 3(2), 107-120.
  • Sözal, O. E., & Güler, E. G. (2020). Turistik Destinasyon Pazarlamasında İnanç Turizmi: Edirne Bahai İnancı Örneği. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 9(4), 195-207.
  • Suna, B., & Uçuk, C. (2018). Coğrafi İşaret İle Tescil Edilmiş Ürüne Sahip Olmanın Destinasyon Pazarlamasına. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 6(3), 100-118.
  • Şahin, G. G., & Ünver, G. (2015). Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak Gastronomi Turizmi: İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 3(2), 63-73.
  • Şit, M. (2016). Türkiye’de turizm sektörünün istihdama katkısı. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 101-117.
  • Taşkın, G. A. (2020). UNESCO dünya miras listesinde yer alan Türkiye’deki destinasyonlar üzerine yayınlamış lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili, 6. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 1 Ekim, Denizli, s. 14-28.
  • Thayarnsin, S. L., & Douglas, A. C. (2016). A Systematic Review of Challenges in Medical Tourism Destination Management, 2016 International Conference, Leading Tourism Research Innovation For Today and Tomorrow, 14-16 June, Vail, Colarado.
  • Tomej, K., & Lund-Durlacher, D. (2020). Research note: River cruise characteristics from a destination management perspective. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 30, 1-5, 100301.
  • Tuncer, M. (2018). Destinasyon Pazarlaması Ve Transmedya: “The Water Diviner” Üzerine Bir Değerlendirme. Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, 16(25), 117-129.
  • Tüfekci, Ö. K. (2014). Spor Organizasyonlarında Destinasyon Pazarlaması İle Memnuniyet Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Anadolu Kupası Yüzme Müsabakalarında Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), 233-249.
  • Türker, A., Güzel, Ö., Türker, G. Ö., & Duman, F. (2014). Destinasyon Yönetimi Projesi Kapsamında Dalaman Havzasında Yer Alan Suya Dayalı Rekreasyon Faaliyetlerinin Markalaştırılması Önerisi. International Journal Of Sport Culture And Science, 2(Special Issue 2), 53-69.
  • Türker, N., Selçuk, Ş., & Özyıldırım, A. (2016). Turizmin yerel halkın yaşam kalitesi üzerine etkisi: Safranbolu örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 1-13.
  • Uçan, B. Z., & Girgin, G. K. (2020). Destinasyon Pazarlamasında Yerel Mutfaklar: Balıkesir İli Örneği (Local Cuisines İn. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 8(4), 2730-2744.
  • Usta, Ö., & Güripek, E. (2018). Turizm Destinasyonlarının Rekabet Gücünün Artırılmasında Stratejik Destinasyon Yönetimi: Çeşme Alaçatı Destinasyonu Üzerine Bir Uygulama (Strategic Destination Management For The Improvement Of Tourism Destination Competitiveness: An Application On Çeşme Alaçatı Destination). Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 6 (4), S. 496-523.
  • Usta, S. K., & Asan, Ş. S. (2016). Turizm Tedarik Zinciri Yönetiminde Kamçı Etkisinin Azaltılmasına Yönelik Yaklaşımlar. Yönetim Bilimleri Sempozyumu 8-9 Aralık 2016 / İSTANBUL. 1-7.
  • Ünal, A. (2020). Destinasyon konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. 5th International Conference on Multidisciplinary Sciences, Antalya, 29-30 Mayıs 2020, 39-51.
  • Ünal, A. & Bayar, S. B. (2020). Türkiye’de destinasyon konusunda yayınlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik incelenmesine yönelik bir araştırma. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 12(22), 237-250.
  • Ünal, A. & Çelen, O. (2020). Destinasyon Pazarlama Araçlarından Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma: Akdeniz Destinasyonları Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(26), 30-44.
  • Ünal, A. & Çelen, O. (2021). Türkiye’de Turizm Konulu Yayımlanmış Bibliyometrik Çalışmaların Analizine Yönelik Bir Araştırma. Pearson Journal Of Social Sciences & Humanitie, 6(16), 267-295.
  • Üner, T. (2021). Covıd-19 Döneminde Turizm Yazınında Rekreasyon Çalışmalarının Sistematik Derleme Yöntemi İle İncelenmesi. International Journal Of Contemporary Tourism Research, 5(Prof. Dr. Özlem İpekgil Doğan'ı Anma Özel Sayısı), 178-189.
  • Vatan, A., & Zengin, B. (2019). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Bilecik İli Turizminin Değerlendirilmesine Yönelik Paydaş Analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(1), 272-288.
  • Vong, C., Rita, P., & António, N. (2021). Health-Related Crises in Tourism Destination Management: A Systematic Review. Sustainability, 13(24), 13738.
  • Wanyama, S. B., McQuaid, R. W., & Kittler, M. (2021). Where you search determines what you find: the effects of bibliographic databases on systematic reviews. International Journal of Social Research Methodology, 1-13. https://doi.org/10.1080/13645579.2021.1892378.
  • Yaylı, A., & Bayram, M. (2009). Web Tabanlı Destinasyon Pazarlaması: İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri İçin Bir Model Önerisi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 6(1), 1-16.
  • Yılmaz, H., & Yolal, M. (2008). Film Turizmi: Destinasyonların Pazarlanmasında Filmlerin Rolü. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 175-192.
  • Yılmazer, A., Güven, E. Ö., & Gülşen, K. (2020). Destinasyon Pazarlamasında Gastronomik Marka İmajına Yönelik Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(4), 3226-3248.
  • Zengin, B. & Şeyhanlıoğlu, H. Ö. (2019). Destinasyon Pazarlamasının Yerel Kalkınmaya Etkileri: Şanlıurfa Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 2977-2992.
  • Zhang, L., & Zhang, J. (2020). A systematic review on tourism energy consumption, sustainable tourism, and destination development: a behavioral perspective. Transport and Energy Research, 295-313. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-815965-1.00013-2
Toplam 107 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Şule Demirbaş 0000-0003-1130-6120

Murat Bayram 0000-0002-2774-7513

Yayımlanma Tarihi 29 Temmuz 2022
Gönderilme Tarihi 7 Nisan 2022
Kabul Tarihi 24 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Demirbaş, Ş., & Bayram, M. (2022). Destinasyon Yönetimi Ve Pazarlaması Araştırmaları Üzerine Sistematik Literatür İncelemesi. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 5(2), 223-241. https://doi.org/10.53353/atrss.1099248
22039