In this study, it is aimed to determine the place and importance of wine tourism in the Core Cappadocia Region in the eyes of gastronomy stakeholders. Thus, it was possible to offer suggestions about what the region can do within the scope of wine tourism. In the study, semi-structured interview forms were used. 7 questions were asked to the stakeholders and descriptive analysis, one of the qualitative data analysis methods, was used. According to the findings obtained; It has been concluded that Cappadocia has an important potential in terms of climate, soil and grape quality. In addition, it has been revealed that the stakeholders think that there are sufficient opportunities for wine tourism in the region. In addition, it has been emphasized as a common opinion that the prices of wine sold in touristic places are too high for the consumer and that there is a lack of activities, festivals and promotion activities for wine tourism in the region.
Bu çalışmada, Çekirdek Kapadokya Bölgesi’ndeki şarap turizminin, gastronomi paydaşları gözünde nasıl bir yere ve öneme sahip olduğunu tespit etmek amaçlanmıştır. Böylelikle, bölgenin şarap turizmi kapsamında neler yapabileceğine ilişkin öneriler sunabilmek mümkün olmuştur. Çalışmada, yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Paydaşlara 7 adet soru yöneltilmiştir ve nitel veri analizi yöntemlerinden betimsel analiz kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; Kapadokya’nın iklim, toprak ve üzüm kalitesi açısından önemli bir potansiyel taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca paydaşların, bölgede şarap turizminin yapılması için yeterli olanakların var olduğunu düşündükleri ortaya çıkmıştır. Bunun yanında turistik mekânlarda satılan şarap fiyatlarının tüketiciye çok yüksek geldiği ve bölgede şarap turizmine yönelik etkinlik, festival ve tanıtım faaliyetlerinde eksiklik olduğu ortak görüş olarak vurgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |