Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

e-Öğrenme standartlarında yeni yönelimler

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 4, 8 - 35, 01.10.2015

Öz

2000’li yılların başında tasarlanan ve bütün dünyada yaygın kabul gören SCORM modeli e-Öğrenme ders içeriklerinin paketlenmesi, öğrenme yönetim sistemlerine yüklenmesi ve öğrenenin derse ait bileşenlerdeki temel davranışlarının kaydedilmesinde bir standart haline gelmiştir. 2010’lu yıllara gelindiğinde öğrenme teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ve öğrenenlerin öğrenme yönetim sistemleri dışındaki deneyimlerinin de önem kazanması SCORM modelinin yetersiz kalmasına neden olmuş ve yeni gereksinimleri karşılayacak mimarilerin geliştirilmesine başlanmıştır. Bu çalışmada, ADL kurumunun başlattığı ve SCORM sonrası gereksinimlere yanıt vermesi öngörülen “Yetiştirme ve Öğrenme Mimarisi”, “Sanal Dünya Çerçevesi” ve “Öğrenme için Kişisel Yardımcı” projeleri incelenecek ve e-Öğrenmenin 2020’li yıllardaki yapısı tartışılacaktır. Çalışmada ayrıca, “Yetiştirme ve Öğrenme Mimarisi” nin bir parçası olan ve deneyim izleme amacıyla geliştirilen “Experience API” ve “Öğrenme Kayıtları Deposu” yapılarının ayrıntıları incelenerek, bu alanda uygulama geliştirecek olanlara yol gösterilmiştir.

Kaynakça

  • 3DR (2015). ADL 3D-repository. http://3dr.adlnet.gov/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. ActivityStreams (2015). Etkinlik akışları. http://activitystrea.ms/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. ADL (2014). ADL initiative BAA – New submission window open for Personal Assistant for Learning (PAL) proposals. http://www.adlnet.gov/adl-initiative-baa-new-submissionwindow-open-for-personal-assistant-for-learning-pal-proposals-2/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. ADL (2015a). Virtual world framework. http://vwf.adlnet.gov/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. ADL (2015b). Experience API activities. http://www.adlnet.gov/expapi/activities/index.html, 20.3.2015 tarihinde erişildi. ADL (2015c). Experience API verbs. http://www.adlnet.gov/expapi/verbs/index.html, 20.3.2015 tarihinde erişildi. ADL (2015d). SCORM adopters. http://www.adlnet.gov/wp-content/uploads/2014/09/ SCORMAdoptersLocked.xlsx, 20.3.2015 tarihinde erişildi. ADL (2015e). Training and learning architecture. http://www.adlnet.gov/tla/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. ADL (2015f). ADL learning record store. https://lrs. adlnet.gov/xapi/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. ADL (2015g). SCORM Project. http://www.adlnet.gov/scorm/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. Burns, E., Easter, D., Chadwick, R., Smith, D. A., & Rosengrant, C. (2014). The virtual world framework: collaborative virtual environments on the web. Virtual Reality (VR), 2014 iEEE (pp. 165-166). IEEE. DublinCore (2014). LRMI version 1.1. http://dublincore.org/dcx/lrmi-terms/1.1/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. Durlach, P., & Johnson, A. (2014). Advanced distributed learning initiatives 2014. Journal of Advanced Distributed Learning Technology, 2(6), 35-48. Easter, D., & Chadwick, R. (2013). The virtual world framework: implementing a web based client side simulator. Interservice/Industry Training, Simulation, and Education Conference (I/ITSEC) 2013. GitHub (2015a). SCORM to TLA roadmap. http://adlnet.github.io/SCORM-to-TLARoadmap/index.html, 20.3.2015 tarihinde erişildi. GitHub (2015b). Advanced distributed learning (ADL) Open Source Repository. https://github.com/adlnet, 20.3.2015 tarihinde erişildi. AUAd 2015, Cilt 1, Sayı 4, 8‐35 Mutlu 32 GitHub (2015c). 3D-Repository. https://github.com/adlnet/3D-Repository, 20.3.2015 tarihinde erişildi. GitHub (2015d). Re-Usability Support System for eLearning (RUSSEL). https://github.com/adlnet/RUSSEL, 20.3.2015 tarihinde erişildi. GitHub (2015e). Virtual world sandbox. https://github.com/adlnet/Sandbox, 20.3.2015 tarihinde erişildi. GitHub (2015f). Experience API specification. https://github.com/adlnet/xAPISpec/blob/1.0.1/xAPI.md, 20.3.2015 tarihinde erişildi. GitHub (2015g). Learning registry. https://github.com/LearningRegistry/LearningRegistry, 20.3.2015 tarihinde erişildi. GitHub (2015h). Virtual world framework. https://github.com/virtual-world-framework/vwf, 20.3.2015 tarihinde erişildi. GitHub (2015i). Rustici software open source projects. https://github.com/RusticiSoftware, 20.3.2015 tarihinde erişildi. GitHub (2015j). xAPI dashboard. http://adlnet.github.io/xAPI-Dashboard/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. Hruska, N., & Johnson, A. (2012). The experience API: origin and capabilities, ADL. http://www.adlnet.gov/wp-content/uploads/2012/10/Experience-API-Webinar-v2.1-Finalhw.pdf, 20.3.2015 tarihinde erişildi. LearningRegistry (2015). Learning registry. http://learningregistry.org/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. LRMI (2015). Learning resource metadata ınitiative. http://lrmi.net, 20.3.2015 tarihinde erişildi. Mutlu, M. E. (2014). Experience API ile yaşam günlüğüne dayalı öğrenme deneyimlerinin kaydedilmesi. 19. Türkiye’de İnternet Konferansı – İnet-Tr’14, Yaşar Üniversitesi, İzmir. http://inet-tr.org.tr/inetconf19/bildiri/52.pdf, 20.3.2015 tarihinde erişildi. Poltrack, J., Hruska, N., Johnson, A., & Haag, J. (2012). The next generation of scorm: innovation for the global force. The Interservice/Industry Training, Simulation & Education Conference (I/ITSEC). Regan, D. A. (2013). The Training and learning architecture: infrastructure for the future of learning. In Invited Keynote International Symposium on Information Technology and Communication in Education (SINTICE), Madrid, Spain. http://www.adlnet.gov/wpcontent/uploads/2013/09/regan_tla_infrastructure_for_future_of_learning_sintice_2013.p df, 20.3.2015 tarihinde erişildi. AUAd 2015, Cilt 1, Sayı 4, 8‐35 Mutlu 33 Regan, D., Raybourn, E. M., & Durlach, P. J. (2013). Personalized Assistant for Learning (PAL). Design Recommendations for Intelligent Tutoring Systems: Volume 1-Learner Modeling, 1, 217. RUSSEL (2015). Re-Usability Support System for eLearning (RUSSEL). http://russel.adlnet.org/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. Rustici Software (2015a). Project TinCan Phase 3. http://scorm.com/project-tin-can-phase-3- distribution-of-contentcross-domain/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. Rustici Software (2015b). TinCan.NET - C#/.NET library for Tin Can API. http://rusticisoftware.github.io/TinCan.NET/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. SCORM.COM (2015). Bulut tabanlı SCORM sunucusu (Kayıt yaptırmak gerekiyor). http://cloud.Scorm.com, 20.3.2015 tarihinde erişildi. SoftwareInsider (2015). Compare learning management systems (LMS) – SCORM compliant. http://lms.softwareinsider.com/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. TinCanAPI (2015a). TinCanAPI adopters. http://tincanapi.com/adopters/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. TinCanAPI (2015b). Layer 1: A modernized version of SCORM. http://tincanapi.com/layer-1- freeing-us-from-the-constructs-of-old, 20.3.2015 tarihinde erişildi. TinCanAPI (2015c). What is a Learning Record Store (LRS)?. http://tincanapi.com/learningrecord-store/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. TinCanAPI (2015d). Public Tin Can API LRS. http://tincanapi.com/public-lrs/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. TinCanAPI (2015e). Statement generator. http://tincanapi.com/statement-generator/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. VWF (2015a). Virtual World Framework. https://virtual.wf/, 20.3.2015 tarihinde erişildi. VWF (2015b). Virtual World Framework Demos. https://virtual.wf/demos.html, 20.3.2015 tarihinde erişildi. VWF (2015c). Virtual World Framework Tutorial. https://virtual.wf/getting_started.html, 20.3.2015 tarihinde erişildi. Wikipedia (2015a). Learning management systems. http://en.wikipedia.org/wiki/ Learning_management_system, 20.3.2015 tarihinde erişildi. Wikipedia (2015b). List of learning management systems. http://en.wikipedia.org/wiki/ List_of_learning_management_systems, 20.3.2015 tarihinde erişildi. AUAd 2015, Cilt 1, Sayı 4, 8‐35 Mutlu 34 Yılmazel, S. ve Mutlu, M. E. (2015). Experience API ve Öğrenme Kayıt Deposu (Learning Record Store-LRS) ile uygulama örnekleri. XVII. Akademik Bilişim Konferansı, 4-6, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Emin Mutlu

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Mutlu, M. E. (2015). e-Öğrenme standartlarında yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 1(4), 8-35.