Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Açık ve uzaktan öğrenmenin katılım ve devamlılık stratejilerinde akademik takvim

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 4, 36 - 58, 01.10.2015

Öz

Açık ve uzaktan öğrenme, eğitim-öğretim faaliyetlerine 21. yüzyılda bambaşka ivme kazandıran önemli bir fırsattır. Bu fırsatın
ve imkanın farkına varan, öğrenmeye hevesli yeni insan tipi her geçen gün açık ve uzaktan öğrenmeye ilgi göstermektedir. Bu
ilgi ile birlikte açık ve uzaktan öğrenmenin bazı dezavantajları mevcuttur. Bu dezavantajlardan biri de öğrencinin eğitim-öğretim
faaliyetlerine katılım ve devamlılığı ile ilgili yaşadığı problemlerdir. Öğrenci çok farklı nedenlerden dolayı açık ve uzaktan
öğrenme faaliyetlerini ya aksatmakta ya da tamamen bırakmaktadır. Bu makalede öğrencinin akademik devamlılıkta yaşadığı
sorunun nedenlerinden biri olan akademik takvim konusu ele alınmıştır. Çalışmada ilk olarak uzaktan öğrenme faaliyetini bırakan
öğrenciler üzerinde yapılan çalışmalar ortaya konulmuş, daha sonra dünyadaki farklı açık üniversitelerin akademik takvim
uygulamaları anlatılmıştır. Daha sonra ise İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi (AUZEF) öğrencilerinin
akademik takvim hakkındaki görüşlerinin tespiti amacıyla anket uygulanmıştır. Ankette katılımcı özelliklerini tespit etmek
amacıyla 5, akademik takvim hakkındaki görüşlerin tespiti amacıyla da çoktan seçmeli 13 soru sorulmuş, ortaya çıkan nicel
sonuçlar nicel veri analiz yöntemine göre değerlendirilmiştir. Ankete 11.786 öğrenci katılmış olup 9.771 öğrenci anketi geçerli
sayılmıştır. 2015 öğrenci anketi eksik cevap sebebiyle geçersiz kabul edilmiştir. Anket değerlendirilmesi geçerli veriler üzerinden
yapılmıştır. Anket sonucuna göre öğrenciler mevcut akademik takvimden kısmen memnun olmakla birlikte yaz okulu
uygulamasının olmasını istemişlerdir. Konuya bütün olarak bakıldığında öğrencilerin 3 dönemlik akademik takvim talep ettiği,
3. dönemde de alttan ve üstten ders alma imkanının olması gerektiğini ifade etmişlerdir. Bu çalışma Türkiye’deki açık ve uzaktan
öğrenme faaliyetlerinin akademik takvim açısından tekrar gözden geçirilmesi gerekliliğini ortaya koymaktadır. 

Kaynakça

  • Academic Calendars of Australia Open University 2014-2015, (2014). [Çevrimiçi] Elektronik adres: http://www.open.edu.au/student-admin-and-support/key-dates/ Erişim tarihi: 01.02.2015 Academic Calendars of University of Philippines Open University 2014-2015, (2014). [Çevrimiçi] Elektronik adres: http://www2.upou.edu.ph/images/stories/downloads/2014_downloads/trimestral_calend ar_AY_2014-2015.pdf Erişim tarihi: 01.02.2015 Alkan, C. (1987). Açıköğretim. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi. No:157. Alternate Academic Calendars and the Trimester System: Profiles and Compliance, (2010). [Çevrimiçi] Elektronik adres: https://staff.mq.edu.au/public/download.jsp?id=85324 Erişim tarihi: 10.02.2015 Definitions of Distance Education, (2011). [Çevrimiçi] Elektronik adres : www.usdla.org Erişim tarihi: 10.02.2015 Demiray, U. (1999). Açıköğretim Fakültesi mezunlarının sektördeki konumları. Uzaktan Eğitim Dergisi, Uzaktan Eğitim Vakfı Yayın Organı. Frydenberg, L. (2007). Persistence in university continuing education online classes. CA: Univesity of California. Graeff-Martins, A.S., Oswald, S., Comassetto, J.O., Kieling, C.,Goncalves, R.R., & Rohde, L.A. (2006). A package of ıntervention to reduce school dropout in public schools in a developing country. Europian Child and Adolescent Psychiatry, 15(8), 442-449. Kember, D. (1995). Open learning courses for adults. Englewood Cliffs: Educational Technology. Karakaya M., & Aksoy H. H., (2005). Uzaktan eğitim yüksek lisans çalışması, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim, Pegem Yayıncılık, Ankara. Mcgivney, R.J. (2009). Kember, D. (1995). Open learning courses for adults. Englewood Cliffs: Educational Technology Publications, University of Massachusetss. More dropout in online classes: What should we do?, (2011). [Çevrimiçi] Elektronik Adres: http://blog.lib.umn.edu/tel/blog/2011/09/more-dropout-in-online-classes.html Erişim tarihi: 10.08.2015 AUAd 2015, Cilt 1, Sayı 4, 36‐58 Demir 57 Nearly 20% of university students don't last full year, (2009). [Çevrimiçi] Elektronik Adres: http://www.smh.com.au/national/nearly-20-of-university-students-dont-last-full-year20091205-kbzj.html Erişim tarihi: 20.08.2015 Tinto, V. (1975). Drop-out from higher education: A theoretical synthesis of recent research, Review of Educational Research, 45 (1), 89-125. Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim, Nobel Yayınları, Ankara. Waterhouse, S. (2005). The power of e-learning: The essential guide for teaching in the digital age, New York: Pearson Education Inc. Willging, P.A.; Johnsons, S.D. (2009). Factors that Influence Students’ Decision to Dropout of Online Courses, Journal of Asynchronous Learning Networks, 13(3), USA.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ekrem Demir

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Demir, E. (2015). Açık ve uzaktan öğrenmenin katılım ve devamlılık stratejilerinde akademik takvim. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 1(4), 36-58.