Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

e-Öğrenme için eğitsel video geliştirme

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 4, 59 - 80, 01.10.2015

Öz

Video günlük hayatımıza girdiğinden beri öğrenme süreçlerinde nasıl kullanılabileceği tartışma konusu olagelmiştir. Videokasetlerle başlayan bu süreç internetle yeni bir boyut kazanmıştır. Açık ve uzaktan eğitimin yaygınlığının artmasıyla e-öğrenme süreçlerinde videonun kullanımı üzerinde durulması gereken önemli konular arasında yeri almıştır. Bu bağlamda bu çalışmada e-öğrenme için eğitsel video geliştirme süreç ve stratejileri paylaşılmaktadır. Çalışma özellikle yazarın bu alandaki tecrübelerine dayanmakla birlikte ve alanyazın taraması ile desteklenmiştir. Çalışma ile ulusal alan yazına katkı sağlanması ve bu alandaki uygulamacı ve araştırmacılarla deneyim paylaşımı amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • Allam, C. (2006). Using filmmaking to teach students about Shakespeare, urban regeneration and other stuff. DIVERSE Conference. Glasgow. Allen, I. E., & Seaman, J. (2014). Grade Change: Tracking Online Education in the United States . USA: Babson Survey Research Group and Quahog Research Group, LLC. Ambient Insight Regional. (2013). International eLearning Market Research: The 2013-2018 Worldwide Self-paced eLearning Market. USA: Ambient Insight Regional. Buch, S. V., Treschow, F. P., Svendsen, J. B., & Worm, B. S. (2014). Video- or text-based elearning when teaching clinical procedures? A randomized controlled trial. Advances in Medical Education and Practice, 5, 257–262. Donkor, F. (2010). The comparative instructional effectiveness of print-based instructional materials for teaching practical skills at a distance. International Review of Research in Open and Distance Learning, 11(1), 96-115. Donkor, F. (2011). Assessment of learner acceptance and satisfaction with video-based instructional materials for teaching practical skills at a distance. International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(5), 74-92. Galbraith, J. D. (2004). Active viewing: and oxymoron in video-based instruction? Society for Applied Learning Technologies Conference. Arlington, VA. Giannakos, M. N. (2013). Exploring the video-based learning research: A review of the literature. British Journal of Educational Technology, 44(6), 191–195. doi:http://dx.doi.org/10.1111/bjet.12070 Gladwell, M. (2005). Blink: the power of thinking without thinking. London: Allan Lane. Halls, J. (2012). Rapid video development for trainers: How to Create Learning Videos Fast and Affordably. Virginia: American Society for Training & Development. Hollands, F. M., & Tirthali, D. (2014). MOOCs:Expectations and Reality. USA: Center for Benefit-Cost Studies of Education Teachers College, Columbia University. AUAd 2015, Cilt 1, Sayı 4, 59‐80 Ozan 78 Kearney, M., & Treagust, D. F. (2001). Constructivism as a referent in the design and development of a computer program using interactive digital video to enhance learning in physics. Australian Journal of Educational Technology, 17(1), 64-79. Koçdar, S., & Görü Doğan, T. (2015). Türkiye’deki Açık Ve Uzaktan Öğrenme Programlarının Bir Analizi: Eğilimler Ve Öneriler. 1st International Congress on Distance Education and Educational Technology-ICDET 2015. İstanbul. Mager, R. F. (1984). Preparing instructional objectives (2 b.). Belmont, CA: David S. Lake. Marchionini, G. (2003). Video and learning redux: New capabilities for practical use. Educational Technology, 43(2), 36-41. Mayer, R., & Gallini, J. (1990). When is an illustration worth ten thousand words? Journal of Educational Psychology, 82(6), 715-726. MIT. (2001). MIT OpenCourseWare. MIT OpenCourseWare: http://ocw.mit.edu/index.htm adresinden alındı Open Education Consortium. (2015, 06 01). Open Education Consortium. Open Education Consortium Members: http://www.oeconsortium.org/members/ adresinden alındı Sawahel, W. (2013, 02 25). Africa is most dynamic e-learning market on the planet. University World News: http://www.universityworldnews.com/article.php?story=20130125105755921 adresinden alındı Shepard, R., & Cooper, L. (1982). Mental images and their transformations. Cambridge, MA.: MIT Press/Bradford Books. TIMMS. (2003, 11 10). Tübinger Internet Multimedia Server. Universität Tübingen: http://timms2005.uni-tuebingen.de/archive/sose99.aspx adresinden alındı Wetzel, C. D., Radtke, R. H., & Stern, H. W. (1984). Instructional effectiveness of video media. NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Willmot, P., Bramhall, M., & Radley, K. (2012). Using digital video reporting to inspire and engage students. London: Royal Academy of Engineering. AUAd 2015, Cilt 1, Sayı 4, 59‐80 Ozan 79 http://www.raeng.org.uk/education/hestem/heip/pdf/Using_digital_video_reporting.pd f adresinden alındı
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Ozan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ozan, Ö. (2015). e-Öğrenme için eğitsel video geliştirme. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 1(4), 59-80.