Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Açık ve uzaktan öğrenmede teknolojik altyapının oluşturulması

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 4, 81 - 95, 01.10.2015

Öz

Teknolojiye dayalı açık ve uzaktan öğrenmedeki olağanüstü büyüme açık ve uzaktan öğrenme hizmeti sunan üniversitelerin çeşitli teknolojik altyapı çözümleri ile hizmet sunmalarına neden olmuştur. Açık ve uzaktan öğrenme hizmetinin teknolojik altyapı bileşenleri olarak öğrenme yönetim sistemleri, çevrimiçi toplantı ve ders sunum araçları, vidyo ve medya havuzu sistemleri, çevrimiçi kütüphane hizmetleri, öğrenci bilgi sistemleri, tek şifre yönetim servisleri, portal sayfaları, yük dağıtıcıları ve veri tabanı sistemleri gibi sistemler sayılabilir. Teknolojik altyapının oluşturulmasında ticari çözümlerin yanı sıra açık kaynak kodlu çözümleri tercih eden ya da kendi çözümlerini geliştirme yoluna giden kurumlar da bulunmaktadır. Günümüzde dijital teknolojilerin avantajlarına rağmen, birçok uzaktan eğitim kurumu uygun ve gerekli altyapı şartlarını sağlamada ve yeni teknolojilerin tüm potansiyellerini kullanmada yetersiz kalabilmektedir. Benzer şekilde bazı kurumlar ihtiyaç analizini gerçekleştirmeden sahip oldukları olanaklar çerçevesinde açık ve uzaktan öğrenme altyapısını kurma yoluna gidebilmektedirler. Bu çalışmada açık ve uzaktan öğrenme hizmetlerini sunmada nasıl bir teknolojik altyapı gerektiği tartışılmış, altyapı bileşenleri ve bu bileşenlerin yapılandırılmasında kullanılabilecek açık kaynak kodlu sistemler sunulmuştur. Bu çalışmanın açık ve uzaktan öğrenme hizmeti sunan ve sunacak olan kurumların yöneticilerine, teknik elemanlarına, sistem kurucularına yol göstermesi hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • Apereo. (2015a). CAS. Haziran 10, 2015 tarihinde Apereo: https://www.apereo.org/projects/cas adresinden alındı. Apereo. (2015b). uPortal. Haziran 10, 2015 tarihinde uPortal Apereo: https://www.apereo.org/projects/uportal adresinden alındı. Barış, F. M., ve Mevsim, E. (2014, Ağustos). Türkiye'de Uzaktan Eğitim Merkezi Kuruluşu: Namık Kemal Üniversitesi Örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 295-303. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/27.baris.pdf adresinden alındı. Citrix. (2015). What is Load Balancing? Haziran 9, 2015 tarihinde Citrix: https://tr.citrix.com/glossary/load-balancing.html adresinden alındı. Davis, A., Little, P., & Stewart, B. (2011). Developing an Infrastructure for Online Learning. T. Anderson içinde, Theory and Practice of Online Learning (s. 121-142). Edmonton: AU Press. Janssen, C. (2015). IT Infrastructure. Mayıs 4, 2015 tarihinde Techopedia.com: http://www.techopedia.com/definition/29199/it-infrastructure adresinden alındı. Killing, A., Kunkel, M., ve Scheufens, A. (2009). ILIAS Features. Haziran 01, 2015 tarihinde ILIAS: http://www.ilias.de/docu/goto_docu_lm_392.html adresinden alındı. Küçük, M. E., ve Soydal, İ. (2003). Dijital Kütüphanelerde Standartlar ve Protokoller. Türk Kütüphaneciliği, 17(2), 121-146. Moodle. (2015). About Moodle. Hairan 10, 2015 tarihinde Moodle: https://docs.moodle.org/29/en/About_Moodle adresinden alındı. Özarslan, Y. (2008). Uzaktan Eğitim Uygulamaları için Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri. inet-tr’08 - XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, 55-60. Ankara. Haziran 10, 2015 tarihinde http://inet-tr.org.tr/inetconf13/kitap/ozarslan_inet08.pdf adresinden alındı Özarslan, Y., Süral, İ., ve Ozan, Ö. (2011). Yüksek Öğretime Özelleşmiş Öğrenme Yönetim Sistemi Çözümü: Açık Kaynak Kodlu Sakai Uygulaması. Akademik Bilişim 2011. Malatya: İnönü Üniversitesi. Rouse, M. (2010). single sign-on (SSO). Haziran 03, 2015 tarihinde WhatIs.com: http://searchsecurity.techtarget.com/definition/single-sign-on adresinden alındı. SakaiProject. (2015). Sakai History. Mayıs 20, 2015 tarihinde SakaiProject.org: https://www.sakaiproject.org/sakai-history adresinden alındı. Süral, İ. (2010). Moodle Öğrenme Yönetim Sisteminin İlköğretimde Destek Amaçlı Kullanımı. International Educational Technology Conference. 2, 976-980. İstanbul: IETC. AUAd 2015, Cilt 1, Sayı 4, 81‐95 Süral 94 Süral, İ. (2011). Çevrimiçi Toplantı ve Ders Sunum Ortamı Olarak BigBlueButton. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 57-460. Malatya. Haziran 1, 2015 tarihinde http://ab.org.tr/ab11/kitap/sural_AB11.pdf adresinden alındı. Süral, İ. (2013). SAKAI Öğrenme Yönetim Sisteminde Tek Şifre Yönetimi. Akademik Bilişim 2013 – XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 915-918. Antalya. Haziran 5, 2015 tarihinde http://ab.org.tr/ab13/kitap/sural_AB13.pdf adresinden alındı. Süral, İ. (2015). Medya Havuzu ve Yayın Sunucusu Olarak Açık Kaynak Kodlu Bir Çözüm: Kaltura Medya Platformu. XVII. Akademik Bilisim Konferansi. Ekişehir. Haziran 6, 2015 tarihinde http://ab.org.tr/ab15/ozet/245.html adresinden alındı. Şen, B., Atasoy, F., ve Aydın, N. (2010). Düşük Maliyetli Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi Uygulaması. Akademik Bilişim’10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 383- 389. Muğla. Haziran 9, 2015 tarihinde http://ab.org.tr/ab10/bildiri/39.pdf adresinden alındı. Vikipedi. (2015). Veritabanı. Haziran 03, 2015 tarihinde Vikipedi, özgür ansiklopedi: http://tr.wikipedia.org/wiki/Veritabanı adresinden alındı. Wikipedia. (2015). Instructure. Haziran 5, 2015 tarihinde Wikipedia, the free encyclopedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Instructure adresinden alındı.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrfan Süral

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Süral, İ. (2015). Açık ve uzaktan öğrenmede teknolojik altyapının oluşturulması. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 1(4), 81-95.