Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan eğitim araştırmaları üzerine kesitsel bir alan yazın incelemesi

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 71 - 93, 01.01.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, sosyal ağ, içerik yönetim sistemi, öğrenme yönetim sistemi ve kitlesel açık çevrimiçi kurs (MOOC) gibi farklı amaçlarla ve geniş kapsamlı kullanılan ortamlar ile gerçekleştirilen uzaktan eğitim süreçlerine ilişkin araştırmalarda hangi öğrenme kuramlarının temel alındığını incelemek, yorumlamak ve bu konuda öneriler sunmaktır. Bu doğrultuda Web of Science veritabanında son beş yıl (2010-2015) kapsama alınarak bir tarama yapılmıştır. Uzaktan eğitimde sosyal ağ, içerik yönetim sistemi, öğrenme yönetim sistemi ve kitlesel açık çevrimiçi kurslar (MOOCs) ile ilgili toplam 88 makale incelenmiştir. Bu makalelerden yalnızca 7 tanesinde öğrenme kuramları temel alınarak araştırma yapıldığı görülmüştür. Analizler ve bunlara bağlı öneriler çalışma kapsamında sunulmuştur.

Kaynakça

  • Abeer, W., and Miri, B. (2014). Students’ preferences and views about learning in a MOOC. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 152, 318 – 323. Akkoyunlu, B., Dağhan, G. ve Erdem, M. (2015). Teacher’s professional perception as a predictor of teacher – student friendship in Facebook: a scale development study. International Online Journal of Educational Sciences, 7(1), 242-259. Baturay, M. H. (2014). An overview of the world of MOOCS. International Conference on New Horizons in Education. Paris, France. Baxter, J. A., and Haycock, J. (2014). Roles and student identities in online large course forums: Implications for practice. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(1), 20-40. Baviskar, S. N., Hartle, R. T., and Whitney, T. (2009). Essential criteria to characterize constructivist teaching: derived from a review of the literature and applied to five constructivist‐teaching method articles. International Journal of Science Education, 31(4), 541-550. Beldarrain, Y. (2006). Distance education trends: ıntegrating new technologies to foster student interaction and collaboration. Distance Education, 27(2), 139-153. Brooks, C., Panesar, R. and Greer, J. (2006). Awareness and collaboration in the iHelp courses content management system. EC-TEL: First European Conference on Technology Enhanced Learning Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing. Crete. Carliner, S. (2005). Course Management Systems versus Learning Management Systems. Learning Circuits. Erişim Tarihi 10 Temmuz 2015, http://php.scripts.psu.edu/staff/g/m/gms/fa07/IST440W/Course%20Management%20Systems%20Versus%20Learning%20Management %20Systems.pdf Chang, H. Y., Wang, C. Y., Lee, M. H., Wu, H. K., Liang, J. C., Lee, S. W. Y., Chiou, G. L., Lo, H. C., Lin, J. W., Hsu, C. Y., Wu, Y. T., Chen, S., Hwang, F. K., and Tsai, C. C. (2015). A review of features of technology-supported learning environments based on participants’ perceptions. Computers in Human Behavior, 53, 223-237. Çelik, S. (2011). İçerik yönetim sistemlerinin eğitimsel amaçlı kullanımı: İTILT projesi örneği. International Conference of Instructional Technologies. Elazığ, Turkey. AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 1, 71-93 Dargut, Torun ve Erdem 89 Dabbagh, N. (2005). Pedagogical models for e-learning: a theory-based design framework. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 1(1), 25-44. Dargut T. ,Torun F. ve Erdem M. (2015). Uzaktan eğitimde sosyal ağ, içerik yönetim sistemi (İYS),öğrenme yönetim sistemi (ÖYS) ve kitlesel açık çevrimiçi kursların (MOOCS) öğrenme kuramları bağlamında kullanımı. 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye. Deng, L., and Tavares, N. (2013). From Moodle to Facebook: Eexploring students’ motivation and experiences in online communities. Computers and Education, 68, 167– 1. Fouser, R. J. (2010, July). From CMS to SNS: exploring the use of Facebook in the social constructivist paradigm. Applications and the Internet (SAINT), 2010 10th IEEE/IPSJ International Symposium on (pp. 221-224). IEEE. Gülnar, B. (2008). Bilgisayar ve internet destekli uzaktan eğitim programlarının tasarım, geliştirme ve değerlendirme aşamaları (Suzep Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 259-273. Hernández-Carranza, E. E., Romero-Corella, S. I., and Ramírez-Montoya, M. S. (2015). Evaluation of digital didactic skills in massive open online courses: a contribution to the latin american movement/evaluación de competencias digitales didácticas en cursos masivos abiertos: Contribución al movimiento latinoamericano. Comunicar, 22(44), 81. İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi. Khan, S., and Bakhsh, S. T. (2015). A study on the role of Facebook in E-Learning. IJEME, 5(5), 1-11. McCarthy, J. E., Grabill, J. T., Hart-Davidson, W., and McLeod, M. (2011). Content management in the workplace: community, context, and a new way to organize writing. Journal of Business and Technical Communication, 25(4), 367-395. Meishar-Tal, H., Kurtz, G., and Pieterse, E. (2012). Facebook groups as LMS: a case study. International Review of Research in Open and Distance Learning, 13(4), 33-48. Minder, S., Notari, M., Schmitz, F., Hofer, R., and Woermann, U. (2012). Computer generated voice-over in a medical e-learning application: the ımpact on factual learning outcome. Journal of Universal Computer Science, 18(3), 314-326. Moore, M., and Kearsley, G. (2012). Distance education: a system view of online learning. Canada: Wadsworth. AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 1, 71-93 Dargut, Torun ve Erdem 90 Moreno, R., and Mayer, R.E. (2000). Engaging students in active learning: the case for personalized multimedia messages. Journal of Educational Psychology, 92, 724–733. Muuro, M. E., Wagacha, W. P., Kihoro, J., and Oboko, R. (2014). Students’ perceived challenges in an online collaborative learning environment: A case of higher learning institutions in Nairobi, Kenya. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(6), 132-161. Poellhuber, B., Anderson, T., and Roy, N. (2011). Distance students’ readiness for social media and collaboration. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 12(6), 102-125. Sackney, L., and Mergel, B. (2007). Contemporary learning theories, instructional design and leadership. In J. M. Burger, C. Webber, and P. Klinck (Ed.), Intelligent Leadership (pp. 67-98). Dordrecht, Netherlands: Springer. Schoonenboom, J. (2014). Using an adapted, task-level technology acceptance model to explain why instructors in higher education intend to use some learning management system tools more than others. Computers and Education, 71, 247–256. Schunk, D. H. (2012). Learning theories (6th Edition). Printice Hall Inc., New Jersey. Siemens, G. (2005). Connectivism: a learning theory for the digital age. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning. Erişim Tarihi 24 Aralık 2015, http://www.itdl.org/ Journal/Jan_05/article01.htm Thoms, B., and Eryilmaz, E. (2014). How media choice affects learner interactions in distance learning classes. Computers and Education, 75, 112-126. Tüfekçi-Aslim, S. (2014). Yapılandırmacı yaklaşım. İçinde Filiz, S. Büyükalan (ed.), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (2. Baskı). Ankara: Pegem. Veletsianos, G., and Navarrete, C. (2012). Online social networks as formal learning environments: learner experiences and activities. The International Review Of Research In Open And Distance Learning, 13(1), 144-166. Vu, D., Pattison, P. and Robins, G. (2015). Relational event models for social learning in MOOCs. Social Networks, 43, 121–135. Wang, Q., Woo, H. L., Quek, C. L., Yang, Y., and Liu, M. (2012). Using Facebook group as learning management system: an exploratory study. British Journal of Educational Study, 43(3), 428-438. AUAd 2016, Cilt 2, Sayı 1, 71-93 Dargut, Torun ve Erdem 91 Wheeler, S., Yeomans, P., and Wheeler, D. (2008). The good, the bad and the Wiki: evaluating student generated content as a collaborative learning tool. British Journal of Educational Technology , 39(6), 987-995. Yüksel, G. (2014). Bilişsel öğrenme kuramı. İçinde Filiz, S. . Büyükalan- (ed.), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (2. Baskı). Ankara: Pegem.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Dargut Bu kişi benim

Fulya Torun Bu kişi benim

Mukaddes Erdem

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dargut, T., Torun, F., & Erdem, M. (2016). Uzaktan eğitim araştırmaları üzerine kesitsel bir alan yazın incelemesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 71-93.