Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Toplumsal değişim, teknoloji ve eğitim ilişkisinde sosyal ağların yeri

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 191 - 206, 01.04.2016

Öz

Bu çalışmada, toplumsal değişimin ne olduğu ve insanlığın hangi evrelerden geçtiğine değinildikten sonra teknolojinin bu süreçteki etkisinden söz edilmiştir. Teknoloji ile ilişkisi kurulan toplumsal değişim, daha sonra eğitim bağlamında ele alınmış ve üç kavramın etkileşimiyle gerçekleşen durumlar ifade edilmiştir. Bu süreçte beliren uzaktan eğitim ve e-öğrenme kavramları açıklanmış, Web 2.0 ile birlikte sanal ve gerçek dünyayı iç içe geçiren sosyal medya ve sosyal ağların özellikleri ve yaşama, bireye ve topluma etkileri ele alınmıştır. Toplumsal değişim, teknoloji ve eğitim üçgeninde, sosyal ağların potansiyelinden yararlanarak olumlu gelişmeler yaşanabileceği, bazı durumların göz ardı edilmesi durumunda ise aynı potansiyelin zarar verici olabileceği üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • Başaran Özdemir, F. ve Taşdemir, B. (2011). Giriş ve İletişim, Teknoloji ve Toplum İlişkisine Dair Temel Yaklaşımlar http://acikders.ankara.edu.tr/ Erişim tarihi: 05.03.2016 Boyd, D. M. ve Ellison, N. B. (2008). Social network sites: definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13. 210-230. Bozkurt, A. (2013). Açık ve Uzaktan Öğretim: Web 2.0 ve Sosyal Ağların Etkileri. Akademik Bilişim 2013-XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri- Akdeniz Üniversitesi, Antalya. Carrasco, J. A.; Hogan, B.; Wellman, B. ve Miller, E. J. (2006). Collecting social network data to study social activity-travel behavior: an egocentric approach. 85. Ulaşım Araştırma Kurulu Toplantısı’nda sunulan bildiri. http://groups.chass.utoronto.ca/netlab/wpcontent/uploads/2012/05/Collecting-Social-Network-Data-to-Study-Social-ActivityTravel-Behavior-An-Egocentric-Approach.pdf Erişim tarihi: 28.02.2016 Çaycı, B. (2015). Yenı̇ dı̇jı̇tal çağda toplumsal hareketlerde meydana gelen dönüşüm. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 5(1). Doğan, M. E. (2012). Bı̇lgı̇nı̇n toplumsallaşması sürecı̇nde teknolojı̇nı̇n kullanımı ve önemı̇: Anadolu Ünı̇versı̇tesı̇ örneğı̇. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir. Eby, G. (2013). Uzaktan Eğitim (UZE) Ortamlarının Tasarımı: Yazılım Mühendisliği Yaşam Döngüsü Yaklaşımı. Ankara: Kültür. Ergün, M. (2015). Eğitim Felsefesi. Pegem Akademi, Ankara. Facer, K. (2011). Learning Futures: Education, technology and social change. Routledge. Feenberg, A. (2005). Critical Theory of Technology: An Overview. Tailor-Made BioTechnologies, 1(1). GDCF (Global Digital Citizen Foundation). (2016). https://globaldigitalcitizen.org/21stcentury-fluencies/media-fluency Erişim tarihi: 01.03.2016 Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. ve Madran, O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. XV. Türkiye’de İnternet Konferansı, 2-4. Güllüpınar, F. (2014). Türkiye’de Eğitim Kurumu ve Sorunları. İçinde Z. Sungur (Ed.) Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 2665. Gürsakal, N. (2009). Sosyal Ağ Analizi. Dora Yayınları, Bursa. Karagülle, A. E. ve Çaycı, B. (2014). Ağ toplumunda sosyalleşme ve yabancılaşma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 4(1), 1-9. Kesim, M. (2009). Creativity and Innovation in Learning: The Changing Roles of ICT. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE., 10 (3). Livingstone, S. (2004). Media literacy and the challenge of new information and communication technologies. The Communication Review, 7, 3-14. Ritzer, G. (2011). Sosyoloji Kuramları. H. Hülür (çev.), De Ki Basım Yayım, Ankara. Sağ, Vahap. (2003). Toplumsal Değişim ve Eğitim Üzerine, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Mayıs 27(1), ss. 11-25, http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/79.pdf Erişim tarihi: 27.02.2016 Siemens, G. (2005). Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age, International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, (2)1, http://www.itdl.org/Journal/Jan_05/article01.htm Erişim tarihi: 02.03.2016 Sousa, H. (2006). Information Technologies, Social Change and the Future: The Case of Online Journalism in Portugal. European Journal of Communication, 21(3), 373-387. Stalder, F. (2006). Manuel Castells. Polity Press, Cambridge. Toprak E. ve Uça-Güneş, E. P. (2015). Sosyal Ağlar. İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190. Uça-Güneş, E. P. (2014). Uzaktan Eğitim Lisansüstü Programlarının Teknoloji Boyutunun Yapılandırılması: Dönüşümcü Sosyal Ağ Sentezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir. Yüzer, T. V. (2013). Uzaktan öğrenmede etkileşimlilik: ortaya çıkışı, kullanılan teknolojiler ve bilgi akışı. Ankara: Kültür.
Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 191 - 206, 01.04.2016

Öz

Kaynakça

  • Başaran Özdemir, F. ve Taşdemir, B. (2011). Giriş ve İletişim, Teknoloji ve Toplum İlişkisine Dair Temel Yaklaşımlar http://acikders.ankara.edu.tr/ Erişim tarihi: 05.03.2016 Boyd, D. M. ve Ellison, N. B. (2008). Social network sites: definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13. 210-230. Bozkurt, A. (2013). Açık ve Uzaktan Öğretim: Web 2.0 ve Sosyal Ağların Etkileri. Akademik Bilişim 2013-XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri- Akdeniz Üniversitesi, Antalya. Carrasco, J. A.; Hogan, B.; Wellman, B. ve Miller, E. J. (2006). Collecting social network data to study social activity-travel behavior: an egocentric approach. 85. Ulaşım Araştırma Kurulu Toplantısı’nda sunulan bildiri. http://groups.chass.utoronto.ca/netlab/wpcontent/uploads/2012/05/Collecting-Social-Network-Data-to-Study-Social-ActivityTravel-Behavior-An-Egocentric-Approach.pdf Erişim tarihi: 28.02.2016 Çaycı, B. (2015). Yenı̇ dı̇jı̇tal çağda toplumsal hareketlerde meydana gelen dönüşüm. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 5(1). Doğan, M. E. (2012). Bı̇lgı̇nı̇n toplumsallaşması sürecı̇nde teknolojı̇nı̇n kullanımı ve önemı̇: Anadolu Ünı̇versı̇tesı̇ örneğı̇. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir. Eby, G. (2013). Uzaktan Eğitim (UZE) Ortamlarının Tasarımı: Yazılım Mühendisliği Yaşam Döngüsü Yaklaşımı. Ankara: Kültür. Ergün, M. (2015). Eğitim Felsefesi. Pegem Akademi, Ankara. Facer, K. (2011). Learning Futures: Education, technology and social change. Routledge. Feenberg, A. (2005). Critical Theory of Technology: An Overview. Tailor-Made BioTechnologies, 1(1). GDCF (Global Digital Citizen Foundation). (2016). https://globaldigitalcitizen.org/21stcentury-fluencies/media-fluency Erişim tarihi: 01.03.2016 Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. ve Madran, O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. XV. Türkiye’de İnternet Konferansı, 2-4. Güllüpınar, F. (2014). Türkiye’de Eğitim Kurumu ve Sorunları. İçinde Z. Sungur (Ed.) Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 2665. Gürsakal, N. (2009). Sosyal Ağ Analizi. Dora Yayınları, Bursa. Karagülle, A. E. ve Çaycı, B. (2014). Ağ toplumunda sosyalleşme ve yabancılaşma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 4(1), 1-9. Kesim, M. (2009). Creativity and Innovation in Learning: The Changing Roles of ICT. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE., 10 (3). Livingstone, S. (2004). Media literacy and the challenge of new information and communication technologies. The Communication Review, 7, 3-14. Ritzer, G. (2011). Sosyoloji Kuramları. H. Hülür (çev.), De Ki Basım Yayım, Ankara. Sağ, Vahap. (2003). Toplumsal Değişim ve Eğitim Üzerine, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Mayıs 27(1), ss. 11-25, http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/79.pdf Erişim tarihi: 27.02.2016 Siemens, G. (2005). Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age, International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, (2)1, http://www.itdl.org/Journal/Jan_05/article01.htm Erişim tarihi: 02.03.2016 Sousa, H. (2006). Information Technologies, Social Change and the Future: The Case of Online Journalism in Portugal. European Journal of Communication, 21(3), 373-387. Stalder, F. (2006). Manuel Castells. Polity Press, Cambridge. Toprak E. ve Uça-Güneş, E. P. (2015). Sosyal Ağlar. İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190. Uça-Güneş, E. P. (2014). Uzaktan Eğitim Lisansüstü Programlarının Teknoloji Boyutunun Yapılandırılması: Dönüşümcü Sosyal Ağ Sentezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir. Yüzer, T. V. (2013). Uzaktan öğrenmede etkileşimlilik: ortaya çıkışı, kullanılan teknolojiler ve bilgi akışı. Ankara: Kültür.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

E. Pınar Uça Güneş

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uça Güneş, E. P. (2016). Toplumsal değişim, teknoloji ve eğitim ilişkisinde sosyal ağların yeri. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 2(2), 191-206.