Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Kriz yönetimi ve Samsung Note 7 örneklemesi

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 110 - 128, 31.01.2017

Öz

Dünya üzerinde hızla yayılan rekabet ortamı başta bireyler olmak üzere tüm ülkeleri etkisi altına almakta ve bu durum zamanla olası kriz ihtimallerinin göz önünde bulundurularak hazırlıklı olunması gereken bir kriz yönetimi sürecinin önemini ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın amacı, samsung firmasının galaxy note 7 serisi cep telefonlarında yaşadığı kriz sürecinden yola çıkarak, kriz dönemlerine dair stratejilerin önceden belirlenmesi ve mümkün mertebe krizin tehdidinin önüne geçilmesi, hali hazırda baş göstermiş kriz döneminin en az hasarla atlatılmasının sağlanması ve örgütün itibar ve sahip olduğu değerlerinin korunmasıdır.

Kaynakça

  • AKAT, İ. ,BUDAK, G., BUDAK, G. 1994, İşletme Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.S. , İstanbul CAN, H.(1992). Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Adım Yayıncılık. CAN Halil, (1999) Organizasyon ve Yönetim. Ankara: siyasal kitabevi ÇAMDERELİ M. (2000). Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler. Konya: Çizgi Kitabevi. ÇELİK, A. 1999, İşletmelerde Kriz Yönetimine İlişkin Teorik Ve Uygulamalı Çalışma, Doktora Tezi Konya DİNÇER, Ö. 1991, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, M.M. Ü İİBF, İstanbul DOĞAN, D. BÜYÜK, M. 1982, Türkçe Sözlük, Birlik Yayınları FİNK S. (1986). Crisis Management: Planning for The İnevitable. New York: American Management Association. GENÇ, N. (1996) Zirveye Götüren Yol: Yönetim, İstanbul: Timaş Yayınları GLAESSER, D. (2003). Crisis Management in the Tourism Industry, Butterworth-Heinemann, Oxford-UK. GORDON, T. (1999). Etkili Liderlik Eğitimi: Katılımcı Yönetimin Temeli. (Çev.Emel AKSAY). İstanbul: Sistem Yayıncılık. GÖZTAŞ, A. (1997). Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler, İzmir: Ege Yayıncılık. HAŞİT, G. (2000). İşletmelerde Kriz Yönetimi ve Türkiye’nin Büyük Sanayi İşletmeleri Üzerinde Yapılan Araştırma Çalışması. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları:616. http://www.toksuvechase.com/krizyonetimi.html, 2001 BARAN, H. A&G bülten araştırma ve geliştirme meslekleri müdürlüğü ocak:9 Kadıbeşegil, S. (1998). Halkla İlişkilere Nereden Başlamalı. Ankara: MediaCat Yayınları. KUPPERMAN H. RABERT, RICHARD H. WILCOX AND HARVEY A. SMITH,1975, Crisis Management Some Oppertunities, Science, Vol. 187 OKAY Ayla, Aydemir Okay (2002), Halkla İlişkiler, Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul. ÖZKAN, I. (1999). Krize Olumlu Yaklaşım Önerileri İzmir’den Geldi. Marketing Türkiye, 8(192), 15 Nisan 1999 PELTEKOĞLU (2012) halkla ilişkiler nedir? İstanbul: beta yayıncılık PHENG Low Sui, HO David K.H., Crisis Management: Survey of Property Development Firms, Property Management Vol: 17-3, 1999, AUAd 2017, Cilt 3, Sayı 1, 110‐128 Özdemir 127 SIKICH, Geary W. (2002). All Hazards. Crisis Management Planning. Logical Management Systems, Corp TACK, P. B. (1994). Kriz Zamanı Yönetimi. (Çev. Yakut Güneri). İstanbul: İlgi Yayıncılık. TDK. (1994). Türk Dil Kurumu Okul Sözlüğü. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basım Evi TUTAR. H.(2000). Kriz ve Stres Ortamında Yönetim. İstanbul: Hayat Yayıncılık İletişim Eğitim Hizmetleri. TÜZ, M.V.(2001). Kriz ve İşletme Yönetimi. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım A.Ş. THE OXFORD ENGLISH DICTIONARY, V. II., Oxford , 1961 URAL, Ebru Güzelcik (2006), Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları, Birsen Yayınevi, İstanbul ÜZÜN, C. (2000). Stratejik Yönetim ve Halkla İlişkiler. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. WEBSTRE’S DICTIONARY; Massachusetts; G&C Merriam Company 1982
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 110 - 128, 31.01.2017

Öz

Kaynakça

  • AKAT, İ. ,BUDAK, G., BUDAK, G. 1994, İşletme Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.S. , İstanbul CAN, H.(1992). Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Adım Yayıncılık. CAN Halil, (1999) Organizasyon ve Yönetim. Ankara: siyasal kitabevi ÇAMDERELİ M. (2000). Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler. Konya: Çizgi Kitabevi. ÇELİK, A. 1999, İşletmelerde Kriz Yönetimine İlişkin Teorik Ve Uygulamalı Çalışma, Doktora Tezi Konya DİNÇER, Ö. 1991, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, M.M. Ü İİBF, İstanbul DOĞAN, D. BÜYÜK, M. 1982, Türkçe Sözlük, Birlik Yayınları FİNK S. (1986). Crisis Management: Planning for The İnevitable. New York: American Management Association. GENÇ, N. (1996) Zirveye Götüren Yol: Yönetim, İstanbul: Timaş Yayınları GLAESSER, D. (2003). Crisis Management in the Tourism Industry, Butterworth-Heinemann, Oxford-UK. GORDON, T. (1999). Etkili Liderlik Eğitimi: Katılımcı Yönetimin Temeli. (Çev.Emel AKSAY). İstanbul: Sistem Yayıncılık. GÖZTAŞ, A. (1997). Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler, İzmir: Ege Yayıncılık. HAŞİT, G. (2000). İşletmelerde Kriz Yönetimi ve Türkiye’nin Büyük Sanayi İşletmeleri Üzerinde Yapılan Araştırma Çalışması. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları:616. http://www.toksuvechase.com/krizyonetimi.html, 2001 BARAN, H. A&G bülten araştırma ve geliştirme meslekleri müdürlüğü ocak:9 Kadıbeşegil, S. (1998). Halkla İlişkilere Nereden Başlamalı. Ankara: MediaCat Yayınları. KUPPERMAN H. RABERT, RICHARD H. WILCOX AND HARVEY A. SMITH,1975, Crisis Management Some Oppertunities, Science, Vol. 187 OKAY Ayla, Aydemir Okay (2002), Halkla İlişkiler, Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul. ÖZKAN, I. (1999). Krize Olumlu Yaklaşım Önerileri İzmir’den Geldi. Marketing Türkiye, 8(192), 15 Nisan 1999 PELTEKOĞLU (2012) halkla ilişkiler nedir? İstanbul: beta yayıncılık PHENG Low Sui, HO David K.H., Crisis Management: Survey of Property Development Firms, Property Management Vol: 17-3, 1999, AUAd 2017, Cilt 3, Sayı 1, 110‐128 Özdemir 127 SIKICH, Geary W. (2002). All Hazards. Crisis Management Planning. Logical Management Systems, Corp TACK, P. B. (1994). Kriz Zamanı Yönetimi. (Çev. Yakut Güneri). İstanbul: İlgi Yayıncılık. TDK. (1994). Türk Dil Kurumu Okul Sözlüğü. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basım Evi TUTAR. H.(2000). Kriz ve Stres Ortamında Yönetim. İstanbul: Hayat Yayıncılık İletişim Eğitim Hizmetleri. TÜZ, M.V.(2001). Kriz ve İşletme Yönetimi. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım A.Ş. THE OXFORD ENGLISH DICTIONARY, V. II., Oxford , 1961 URAL, Ebru Güzelcik (2006), Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları, Birsen Yayınevi, İstanbul ÜZÜN, C. (2000). Stratejik Yönetim ve Halkla İlişkiler. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. WEBSTRE’S DICTIONARY; Massachusetts; G&C Merriam Company 1982
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özden Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemir, Ö. (2017). Kriz yönetimi ve Samsung Note 7 örneklemesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 3(1), 110-128.