Öğrenci başarısının gerçeğe uygun kestirilmesi her zaman önemli bir sorun olmuştur. Klasik Test Kuramı ve Madde Tepki Kuramı öğrenci başarısını gerçeğe yakın kestirmek amacıyla geliştirilmiş yaklaşımlardır. İki kuram için de testin çok boyutlu olup olmadığı önemli bir problemdir. Bu çalışmada 150000 kişiden daha fazla kişinin katıldığı geniş katılımlı bir sınavın çok boyutlu olup olmadığı DIMTEST ve NOHARM yöntemiyle incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda sınavın iki boyutlu olduğu görülmüştür. Verilerin hangi madde tepki kuramı modeline uyum gösterdiğini bulmak amacıyla yapılan analizler sonucunda verilerin 3 parametreli lojistik modele daha iyi uyum gösterdiği görülmüştür. Klasik test kuramına ve madde tepki kuramına dayalı yetenek kestirimleri arasındaki ilişkilerin farklı kitapçıklarda 0,801 ile 0,894 arasında değiştiği saptanmıştır. İki kurama dayalı yetenek kestirimlerinin benzer olmakla birlikte birbirlerinin yerine kullanılamayacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Klasik Test Kuramı Madde Tepki Kuramı Yetenek Kestirimi Açıköğretimde Puanlama Öğrenci Başarısı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 4 |