Uzaktan eğitim bir iletişim sürecidir ve bu süreçte temel olan, öğretme değil, öğrenmedir. Dolayısıyla öğrenme etkinlikleri, aslında yaşamın kendisidir. Alanyazında uzaktan eğitim olarak ifade edilen kavram yerine, 2018’li yıllara geldiğimizde, daha kapsamlı ve süreci ifade eden Açık ve Uzaktan Öğrenme olarak kabul görmeye başlamıştır. Açık ve uzaktan öğrenme gelişen teknolojiler ile birlikte çeşitlenmekte ve kullanılan teknolojilerden dolayı farklı dönemlerle adlandırılmaktadır. Mektupla yazışma modeli ile başlayan süreç, çoklu ortam, tele-öğrenme, esnek öğrenme olarak devam etmiş ve son olarak içinde bulunduğumuz dönem “akıllı esnek öğrenme” modeli olarak devam etmektedir. Bu çalışma kapsamında, açık ve uzaktan esnek öğrenme ortamlarının özellikleri ile ilgili bilgilendirme yapıldıktan sonra, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nin bu çerçevede incelenmesi yapılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 3 |