Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin önemi (editöre mektup)

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 4, 5 - 9, 31.10.2018

Öz

Gelişen ve değişen iletişim teknolojileri ile birlikte eğitim sistemi de bu gelişmelerden faydalanmaktadır. Teknolojide meydana gelen değişim ve gelişim eğitimde de değişiklikler meydana getirmektedir. Eğitimde farklı mekan ve zamanlarda eğitimin verilmesine olanak veren uzaktan eğitimin kullanım alanları genişleyerek devam etmekte; öğretici etkinliğinin, öğrenme aşamalarının ve standartların oluşturulması ve öğrencilerin etkinliği büyük önem taşımaktadır. Öğrencilerin kendi öğrenme ortamlarını oluşturmaları, planlamaları ve yönetmeleri yani uzaktan eğitimde öz-yönetimlerini gerçekleştirmeleri eğitimin verimliliği için ehemmiyet arz etmektedir. Uzaktan eğitimin sağladığı kolaylık ve avantajların olmasının yanında bazı sınırlılıklarda bulunmaktadır. Açık ve uzaktan eğitimde etkili ve verimli eğitimin verilebilmesi için öğreticinin etkinliği, ders içerik ve materyaller, alternatif sunum tekniklerinin kullanılması ve öğrencilerin öz-yönetimli olarak ders süreçlerini gerçekleştirmelerine yönelik belli standartların oluşturulması eğitim kalitesi için etkili olabilecektir. Uzaktan eğitimde öğrencilerin öz-yönetimli ders ortamlarını oluşturmalarına yönelik öğrencilere verilecek eğitimler, alternatif ders içerik ve materyalleri ile derslerin işlenmesi, alternatif sunum tekniklerinin kullanılması, öğrencileri araştırma ve yeni bilgiler öğrenmeye sevk edecek paylaşım ve ödevlerin verilmesi uzaktan eğitimde alternatif standartların oluşturulmasına, öğrenci başarısı ve uzaktan eğitimde kalitenin artmasına olanak sağlayabilecektir.

Kaynakça

  • Pintrich, P. R. (2000). The role of goal orientation in self-regulated learning. In M. Boekaerts, P. Pintrich and M. Zeidner (Eds.), The Handbook of Self-Regulation: Theory, Research, and Applications (pp. 451–502). San Diego, CA: Academic.
  • Kuo, Y. C., Walker, A. E., Schroder, K. E. E., & Belland, B. R. (2014). Interaction, Internet self-efficacy, and self-regulated learning as predictors of student satisfaction in online education courses. Internet and Higher Education, 20, 35–50.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burak Yılmazsoy 0000-0001-5462-4247

Mehmet Kahraman

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yılmazsoy, B., & Kahraman, M. (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin önemi (editöre mektup). Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 4(4), 5-9.