Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir öğrenme ortamı olarak Google Sınıf’ın incelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 3, 8 - 27, 31.07.2019

Öz

Teknolojinin dijitalleşmesiyle birlikte eğitim de hızla bu değişime uyum sağlamaktadır. Çevrimiçi öğrenme ortamları bugün
yenilikçi eğitime zemin sağlarken, aynı zamanda da sundukları farklı seçeneklerle eğitici ve öğrenenler tarafından ilgi ile
karşılanmaktadır. Bu öğrenme ortamlarından olan Google Sınıf ise, sahip olduğu Google tabanı ve özellikleri ile son
zamanlarda meraklıların dikkatini çekmektedir. Bu çalışmada da Google Sınıf’ın sahip olduğu özelliklerin güçlü ve zayıf
yanları tartışılmış ve bir öğrenme yönetim sistemi (ÖYS) olarak incelenmiştir. Kullanım kolaylığı, zaman kazancı, esnek
yapısı, herkese açık ve mobil olması güçlü yanları, Google bağımlısı, sınırlı iletişim, anlık sınav ve test imkanı, öğrenenler
arası paylaşım ise zayıf yanları olarak belirlenmiştir. ÖYS olarak incelenmesinde organizasyonel ders tasarımı, iş birlikçi
çalışma ve öğrenme analitiğine sahip olmadığı görülmüştür. Dolayısıyla da sistem bütünü açısından ÖYS olarak ele
alınamayacağı ancak farklı yaklaşımlarla kullanılabileceğine yönelik değerlendirme ve önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Avery, Z. K. & Reeve, E. M. (2013). Developing effective STEM professional development programs. Journal of Technology Education. 25(1).
  • Ballew, T. D. (2017). Teacher perception of a technology based Google Classroom. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Carson-Newman University, Tennessee.
  • Bates, T. (1995). Technology, open learning and distance education. London: Rootledge.
  • Bates, T. (2016). Teaching in a digital age. https://opentextbc.ca/teachinginadigitalage/ Erişim tarihi: 02.01.2019
  • Bunte, M. P. (2017). Google Classroom vs. Moodle: Key features and services comparison. https://www.betterbuys.com/lms/google-classroom-vs-moodle/ Erişim Tarihi: 07.01.2019
  • Catapano, J. (2018). Technology in the classroom: A look at Google Classroom. http://www.teachhub.com/technology-classroom-look-google-classroom Erişim tarihi: 09.01.2019
  • Crawford, A. R. (2015). Google Classroom. https://www.acrawf41.weebly.com/3/7/acrawford_emerging technology. Erişim tarihi: 27.12.2018
  • Çınar, M., Doğan, D. & Seferoğlu, S. S. (2015). Eğitimde dijital araçlar: Google Sınıf uygulaması üzerine bir değerlendirme. Akademik Bilişim Konferansında sunulan bildiri. Anadolu Üniversitesi: Eskişehir.
  • Doughty, C., & Long, M. H. (2003). Optimal psycholinguistic environments for distance foreign language learning. Language Learning & Technology, 7(3), 50–80.
  • Gagne, R. M., Wager, W. W., Golas, K. C., & Keller, J. M. (2005). Principles of instructional design (5th ed.). Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
  • Garrett, A. (2017). New Google Classroom feastures makes it easier to learn, teach, manage and build. https://blog.google/outreach-initiatives/education/new-google classroomfeatures-make-it-easier-learn-teach-manage-and-build/ Erişim tarihi: 02.01.2019
  • Girginer, N., & Özkul A. E. (2004). Uzaktan Eğitimde Teknoloji Seçimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 3(3), 155-164.
  • Google. (2018). For Education: Bilgisayar bilimleri. https://edu.google.com/intl/tr_ALL/computer-science/?modal_active=none Erişim tarihi: 19.12.2018
  • Internet World Stats. (2019). Internet growth istatistics. https://www.internetworldstats.com/emarketing.htm Erişim tarihi: 11.06.2019
  • Jakkaew, P. S. H. & Assawaboonmee, S. (2017). Deployment of Google Classroom to enhance SDL cognitive skills: A case study of introduction to information technology course. 2017 Internatioanl Conference on Digital Arts, Media and Technology’de sunulan bildiri. Chaing Mai, Thailand.
  • Keeler, A. (2014). 15 More things you can do with Google Classroom. http://www.alicekeeler.com/teachertech/2014/09/22/15-more-things-you-can-do-withgoogle classroom/ Erişim Tarihi: 25.12.2018
  • Kiss, J. (2017). Google CEO Sundar Pichai: ‘I don’t know whether humans want change that fast’. The Guardian. 8 https://www.theguardian.com/technology/2017/oct/07/googleboss-sundar-pichai-tax-gender-equality-data-protection-jemima-kiss Erişim tarihi: 19.12.201
  • Kuran, E. (2018). Telgraftan tablete. Destek Yayınları.
  • Lynch, M. (2018). You need to understand learning analytcs to personalize learning. https://www.thetechedvocate.org/you-need-to-understand-learning-analytics-topersonalize-learning/ Erişim tarihi: 09.01.2019
  • Moore, J. L., Deane, C. D. & Galyen, K. (2011). E-learning, online learning and distance learning environments: Are they the same? Internet and Higher Education, 14(2011), 129-135.
  • Moore, M. & Kearsley, G. (2012). Distance education: A system view of online learning. Cengage Learning.
  • Net Market Share. (2018). Search engine market share. https://www.netmarketshare.com/search-engine-market-share.aspx. Erişim Tarihi:19.12.2018
  • Ozan, Ö. (2008) Öğrenme yönetim sistemlerinin değerlendirilmesi. XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı’nda sunulan bildiri.
  • Pappas, C. (2015). Google Classroom review: Pros and cons of using Google Classroom in elearning. https://elearningindustry.com/google-classroom-review-pros-and-cons-ofusing-google-classroom-in-elearning Erişim Tarihi: 05.01.2019
  • Özkan, S., Köseler, R., & Baykal, N. (2009). "Evaluating learning management systems: Adoption of hexagonal e‐learning assessment model in higher education", Transforming Government: People, Process and Policy, 3(2), 111-130.
  • Volery, T. & Lord, D. (2000). Critical success factors in online education. The International Journal of Educational Management, 14(5), 216‐23.
  • Webster, J. & Hackley, P. (1997). “Teaching effectiveness in technology‐mediated distance learning”, Academy of Management Journal, 6(40), 1282‐309.
  • Wheeler, A. D., (2008). How to Evaluate Open Source Software / Free Software (OSS/FS) Programs. https://dwheeler.com/oss_fs_eval.html Erişim Tarihi: 30.12.2018
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 3, 8 - 27, 31.07.2019

Öz

Kaynakça

  • Avery, Z. K. & Reeve, E. M. (2013). Developing effective STEM professional development programs. Journal of Technology Education. 25(1).
  • Ballew, T. D. (2017). Teacher perception of a technology based Google Classroom. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Carson-Newman University, Tennessee.
  • Bates, T. (1995). Technology, open learning and distance education. London: Rootledge.
  • Bates, T. (2016). Teaching in a digital age. https://opentextbc.ca/teachinginadigitalage/ Erişim tarihi: 02.01.2019
  • Bunte, M. P. (2017). Google Classroom vs. Moodle: Key features and services comparison. https://www.betterbuys.com/lms/google-classroom-vs-moodle/ Erişim Tarihi: 07.01.2019
  • Catapano, J. (2018). Technology in the classroom: A look at Google Classroom. http://www.teachhub.com/technology-classroom-look-google-classroom Erişim tarihi: 09.01.2019
  • Crawford, A. R. (2015). Google Classroom. https://www.acrawf41.weebly.com/3/7/acrawford_emerging technology. Erişim tarihi: 27.12.2018
  • Çınar, M., Doğan, D. & Seferoğlu, S. S. (2015). Eğitimde dijital araçlar: Google Sınıf uygulaması üzerine bir değerlendirme. Akademik Bilişim Konferansında sunulan bildiri. Anadolu Üniversitesi: Eskişehir.
  • Doughty, C., & Long, M. H. (2003). Optimal psycholinguistic environments for distance foreign language learning. Language Learning & Technology, 7(3), 50–80.
  • Gagne, R. M., Wager, W. W., Golas, K. C., & Keller, J. M. (2005). Principles of instructional design (5th ed.). Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
  • Garrett, A. (2017). New Google Classroom feastures makes it easier to learn, teach, manage and build. https://blog.google/outreach-initiatives/education/new-google classroomfeatures-make-it-easier-learn-teach-manage-and-build/ Erişim tarihi: 02.01.2019
  • Girginer, N., & Özkul A. E. (2004). Uzaktan Eğitimde Teknoloji Seçimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 3(3), 155-164.
  • Google. (2018). For Education: Bilgisayar bilimleri. https://edu.google.com/intl/tr_ALL/computer-science/?modal_active=none Erişim tarihi: 19.12.2018
  • Internet World Stats. (2019). Internet growth istatistics. https://www.internetworldstats.com/emarketing.htm Erişim tarihi: 11.06.2019
  • Jakkaew, P. S. H. & Assawaboonmee, S. (2017). Deployment of Google Classroom to enhance SDL cognitive skills: A case study of introduction to information technology course. 2017 Internatioanl Conference on Digital Arts, Media and Technology’de sunulan bildiri. Chaing Mai, Thailand.
  • Keeler, A. (2014). 15 More things you can do with Google Classroom. http://www.alicekeeler.com/teachertech/2014/09/22/15-more-things-you-can-do-withgoogle classroom/ Erişim Tarihi: 25.12.2018
  • Kiss, J. (2017). Google CEO Sundar Pichai: ‘I don’t know whether humans want change that fast’. The Guardian. 8 https://www.theguardian.com/technology/2017/oct/07/googleboss-sundar-pichai-tax-gender-equality-data-protection-jemima-kiss Erişim tarihi: 19.12.201
  • Kuran, E. (2018). Telgraftan tablete. Destek Yayınları.
  • Lynch, M. (2018). You need to understand learning analytcs to personalize learning. https://www.thetechedvocate.org/you-need-to-understand-learning-analytics-topersonalize-learning/ Erişim tarihi: 09.01.2019
  • Moore, J. L., Deane, C. D. & Galyen, K. (2011). E-learning, online learning and distance learning environments: Are they the same? Internet and Higher Education, 14(2011), 129-135.
  • Moore, M. & Kearsley, G. (2012). Distance education: A system view of online learning. Cengage Learning.
  • Net Market Share. (2018). Search engine market share. https://www.netmarketshare.com/search-engine-market-share.aspx. Erişim Tarihi:19.12.2018
  • Ozan, Ö. (2008) Öğrenme yönetim sistemlerinin değerlendirilmesi. XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı’nda sunulan bildiri.
  • Pappas, C. (2015). Google Classroom review: Pros and cons of using Google Classroom in elearning. https://elearningindustry.com/google-classroom-review-pros-and-cons-ofusing-google-classroom-in-elearning Erişim Tarihi: 05.01.2019
  • Özkan, S., Köseler, R., & Baykal, N. (2009). "Evaluating learning management systems: Adoption of hexagonal e‐learning assessment model in higher education", Transforming Government: People, Process and Policy, 3(2), 111-130.
  • Volery, T. & Lord, D. (2000). Critical success factors in online education. The International Journal of Educational Management, 14(5), 216‐23.
  • Webster, J. & Hackley, P. (1997). “Teaching effectiveness in technology‐mediated distance learning”, Academy of Management Journal, 6(40), 1282‐309.
  • Wheeler, A. D., (2008). How to Evaluate Open Source Software / Free Software (OSS/FS) Programs. https://dwheeler.com/oss_fs_eval.html Erişim Tarihi: 30.12.2018
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gizem Tekin Poyraz Bu kişi benim

Ali Ekrem Özkul

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tekin Poyraz, G., & Özkul, A. E. (2019). Bir öğrenme ortamı olarak Google Sınıf’ın incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 5(3), 8-27.