Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 3, 28 - 40, 31.07.2019

Öz

Kaynakça

  • Akça-Üstündağ, D. (2009). Türkiye’de Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik ve Yöntem Açısından Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Alkan, C. (2011). Eğitim Teknolojisi. (8. bs.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Alper, A. ve Gülbahar, Y. (2009). Trends an Dissues in Educational Technologies: A Review of Recent Research in TOJET. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 8 (2), 124-135.
  • Anglin, G. ve Morrison, G. (2000). An Analysis of Distance Education Research: Implications for the İnstructional Technologist. Quarterly Review of Distance Education, 1(3), 180-194.
  • Aydın, C. H. (2001). Uzaktan eğitimin geleceğine ilişkin eğilimler. Elektrik Mühendisliği, 41(419), 28-36.
  • Aydın, C. H. (2016). Current status of the MOOC movement in the world and reaction of the Turkish higher education institutions. https://eadtu.eu/images/publicaties/TurkeyComparing_Institutional_MOOC_strategies.pdf adresinden erişildi.
  • Baydaş, Ö., Küçük, S., Yılmaz, R. M., Aydemir, M. ve Göktaş, Y. (2015). Educational technology research trends from 2002 to 2014. Scientometrics, 105(1), 709-725. doi:10.1007/s11192-015-1693-4.
  • Benson, R., & Samarawickrema, G. (2009) Addressing the context of e‐learning: using transactional distance theory to inform design. Distance Education, 30(1), 5-21, DOI: 10.1080/01587910902845972
  • Berge, Z. ve Mrozowski, S. (2001). Review of Research in Distance Education. American Journal of Distance Education, 15(3), 5-19.
  • Bernard, R., Abrami, P., Lou, Y., ve Borokhovski, E. (2004). A Methodological Morass? How We Can İmprove Quantitative Research in Distance Education. Distance Education, 25(2), 175-198.
  • Bozkurt, A., Akgün-Ozbek, E., Yılmazel, S., Erdoğdu, E., Uçar, H., Güler, E., ve Aydın, C. H. (2015). Trends in Distance Education Research: A Content Analysis of Journals 2009-2013. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 16(1).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (13. bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Chung, S. H. ve Khor, E. T. (2015). Development of Interactive Mobile-Learning Application in Distance Educationvia Learning Objects Approach. In New Trends in Intelligent Information and Database Systems (pp. 373-380). Springer International Publishing.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38. doi: 10.15390/EB.2014.3412
  • Çalık, M., Ünal, S., Coştu, B. ve Karataş, F.Ö. (2008). Trends in Turkish science education. Essays in Education, Special Edition, 23-46.
  • Davies, R. S. Howell, S. L., ve Petrie, J. A. (2010). A Review of Trends in Distance Education Scholarship at Research Universities in North America, 1998-2007. International Review of Research in Open and Distance Learning, 11(3), 42-56.
  • Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007). Research methods in education. Canada: Routledge.
  • Göktaş, Y., Yeşildağ-Hasançebi, F., Varışoğlu, B., Akçay, A., Bayrak, N., Baran, M ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye’deki eğitim araştırmalarında eğilimler: Bir içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 443-460.
  • Koble, M. A. ve Bunker, E. L. (1997). Trends in Research and Practice: An Examination of The American Journal of Distance Education 1987-1995. American Journal of Distance Education, 11(2), 19-38.
  • Koper, R. (2015). How Do Students Want to Learn in Online Distance Education? Profiling Student Preferences.The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 16(1).
  • Wenger, E., McDermott, R., & Snyder, W.M. (2002). Cultivating communities of practice. Boston: Harvard Business School Press.

Uzaktan eğitimde yönelimler: 2016-2018 yılları arasında Proquest veri tabanında yayınlanan tezlerin içerik analizi

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 3, 28 - 40, 31.07.2019

Öz

Tüm dünyada uzaktan eğitim yüksek lisans ve doktora tezlerine konu olmaktadır. Bu araştırmanın amacı 2016-2018 yılları
arasında yazılmış proquest veri tabanındaki tezlerin yönelimlerini yıllara, kullanılan araştırma desenlerine ve anahtar kelimelere
göre içerik analizi yöntemini kullanarak analiz etmektir. Veri tabanında ilgili yıllardaki 4335 adet tez yayınlanma yılı, yöntemleri
ve seçilen anahtar kelimelere göre incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre yazılan sayılarında yıllara göre azalma olduğu
görülmüştür. Tezlerde araştırma yöntemi olarak en çok nitel yaklaşım tercih edilmiş. Ayrıca tezlerde en çok tanımlayan anahtar
kelimenin ‘’Distance Education’’ olduğu görülmüştür. İlaveten açık ve uzaktan öğrenme alanında yapılan çalışmaların web ve
gelişen teknolojiyle iç içe olduğu görülmüştür. Alanda daha fazla tez oluşması için yüksek lisans ve doktora bölümlerinin yaygınlaştırılması önerilmiştir.

Kaynakça

  • Akça-Üstündağ, D. (2009). Türkiye’de Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik ve Yöntem Açısından Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Alkan, C. (2011). Eğitim Teknolojisi. (8. bs.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Alper, A. ve Gülbahar, Y. (2009). Trends an Dissues in Educational Technologies: A Review of Recent Research in TOJET. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 8 (2), 124-135.
  • Anglin, G. ve Morrison, G. (2000). An Analysis of Distance Education Research: Implications for the İnstructional Technologist. Quarterly Review of Distance Education, 1(3), 180-194.
  • Aydın, C. H. (2001). Uzaktan eğitimin geleceğine ilişkin eğilimler. Elektrik Mühendisliği, 41(419), 28-36.
  • Aydın, C. H. (2016). Current status of the MOOC movement in the world and reaction of the Turkish higher education institutions. https://eadtu.eu/images/publicaties/TurkeyComparing_Institutional_MOOC_strategies.pdf adresinden erişildi.
  • Baydaş, Ö., Küçük, S., Yılmaz, R. M., Aydemir, M. ve Göktaş, Y. (2015). Educational technology research trends from 2002 to 2014. Scientometrics, 105(1), 709-725. doi:10.1007/s11192-015-1693-4.
  • Benson, R., & Samarawickrema, G. (2009) Addressing the context of e‐learning: using transactional distance theory to inform design. Distance Education, 30(1), 5-21, DOI: 10.1080/01587910902845972
  • Berge, Z. ve Mrozowski, S. (2001). Review of Research in Distance Education. American Journal of Distance Education, 15(3), 5-19.
  • Bernard, R., Abrami, P., Lou, Y., ve Borokhovski, E. (2004). A Methodological Morass? How We Can İmprove Quantitative Research in Distance Education. Distance Education, 25(2), 175-198.
  • Bozkurt, A., Akgün-Ozbek, E., Yılmazel, S., Erdoğdu, E., Uçar, H., Güler, E., ve Aydın, C. H. (2015). Trends in Distance Education Research: A Content Analysis of Journals 2009-2013. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 16(1).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (13. bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Chung, S. H. ve Khor, E. T. (2015). Development of Interactive Mobile-Learning Application in Distance Educationvia Learning Objects Approach. In New Trends in Intelligent Information and Database Systems (pp. 373-380). Springer International Publishing.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38. doi: 10.15390/EB.2014.3412
  • Çalık, M., Ünal, S., Coştu, B. ve Karataş, F.Ö. (2008). Trends in Turkish science education. Essays in Education, Special Edition, 23-46.
  • Davies, R. S. Howell, S. L., ve Petrie, J. A. (2010). A Review of Trends in Distance Education Scholarship at Research Universities in North America, 1998-2007. International Review of Research in Open and Distance Learning, 11(3), 42-56.
  • Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007). Research methods in education. Canada: Routledge.
  • Göktaş, Y., Yeşildağ-Hasançebi, F., Varışoğlu, B., Akçay, A., Bayrak, N., Baran, M ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye’deki eğitim araştırmalarında eğilimler: Bir içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 443-460.
  • Koble, M. A. ve Bunker, E. L. (1997). Trends in Research and Practice: An Examination of The American Journal of Distance Education 1987-1995. American Journal of Distance Education, 11(2), 19-38.
  • Koper, R. (2015). How Do Students Want to Learn in Online Distance Education? Profiling Student Preferences.The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 16(1).
  • Wenger, E., McDermott, R., & Snyder, W.M. (2002). Cultivating communities of practice. Boston: Harvard Business School Press.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emin Özen

Hakan Baran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özen, E., & Baran, H. (2019). Uzaktan eğitimde yönelimler: 2016-2018 yılları arasında Proquest veri tabanında yayınlanan tezlerin içerik analizi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 5(3), 28-40.