2020 yılının başında yaşanan ve tüm dünyadaki eğitim-öğretim-öğrenme sürecini yeni bir dönüşüme sokan pandemi dönemi, açık ve uzaktan öğrenmenin eğitimdeki yerini ve önemini netleştirmiş; bilgi iletişim teknolojileri desteğiyle etkili, verimli, öğrenenin ilgi ve güdüsünü aktif tutacak öğrenme içerikleri oluşturma ihtiyacı artmıştır. Türkiye’de uzaktan öğretim sürecine okul öncesi eğitimin de dahil olmasıyla beraber bu dönem çocuklarının görsel okuryazarlık durumları ile öğretimde kullanılan dijital öğrenme içeriklerinin ilişkisinin incelenmesi önem kazanmıştır. 5-6 yaş çocukların dijital öğrenme içeriklerine gösterdikleri ilgi-güdü düzeylerinin analizi, okul öncesi uzaktan eğitimde başarının artırılması için gereklidir. Çalışmada, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden gerçekleştirilen okul öncesi öğretim sürecinde kullanılan altı farklı öğrenme içeriğinin (dijital kitap, eğitici çizgi film, konu anlatımlı video, doküman, etkileşimli içerik, ses dosyası) 5-6 yaş grubu çocukların ilgi-güdü düzeylerine etkisi incelenmiştir.
Anadolu Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 3 |