Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul öğretmenleri covid-19 pandemi deneyimlerine dayalı olarak uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimi nasıl karşılaştırıyorlar?

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 1 - 35, 29.07.2022
https://doi.org/10.51948/auad.1069056

Öz

Covid-19 pandemisi sürecinde İlkokul öğretmenleri uzaktan eğitime acil bir geçiş yaşamış ve çeşitli güçlüklerle yüzleşmişlerdir. Bu da öğretmenlerin hem uzaktan eğitime hem de yüz yüze eğitime ilişkin algılarında değişim yaratmıştır. Öğretmenlerin yüz-yüze ve uzaktan eğitim süreçlerine ilişkin algılarının karşılaştırılması her iki eğitim biçiminin ilköğretim düzeyinde avantaj ve sınırlılıklarını ortaya çıkarmak açısından önem arz etmektedir. Bu araştırmada İlkokul öğretmenlerinin Covid-19 pandemi deneyimleriyle uzaktan eğitim ve yüz-yüze eğitimi nasıl karşılaştırdıklarını belirlemek amaçlanmıştır.

Destekleyen Kurum

Anadolu Üniversitesi

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (2003). Öğretmenlerin yenibilgi teknolojileri kullanımında yüksek öğrenimin etkisi: İstanbul Okulları örneği. The Turkish Online Journal of Education Technology, 2(2), 79-96.
  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M., Yıldız, M. (2020). COVİD-19 Virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1 (1), 1-9.
  • Aydın Çetinkaya, G. (2020). Covid-19 Salgını Sürecinde Öğretmenler. Erişim Adresi https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-surecinde-ogretmenler.
  • Balaman, F., Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corono Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 28-40.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bolliger, D. U. Ve Wasilik, O. (2009). Factors influencing faculty satisfaction with online teaching and learning in higher education. Distance Education, 30(1), 103-116.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd., 6(3), 112-142.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAd, 6(2), 11-53.
  • Çakın, M., Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2).
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 Sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim, 1(49), 273-292.
  • Fırat, M. (2021). Uygulamadan Kurama Açık ve Uzaktan Öğrenme. Ankara: Nobel Akademi Yayınları.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 Belirsizliğinde Eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2). 24-43.
  • Göktaş, Y., Yıldırım, Z., Yıldırım, S. (2008). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin Eğitim Fakültelerindeki Durumu: Dekan görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(149), 30-50.
  • Güneş, A., Demir, G., Derviş, H. (2001). Çeşitli Boyutları ile Uzaktan Eğitim. (Ed.) İstanbul: Hiper Yayın, sf: 212.
  • Holmberg, B. (1989). Theory and pratice of distance education education. Londra ve NewYork: Routledge.
  • Hutt, M. (2020, 28 Nisan). Top 10 disadvantages of distance learning. Erişim adresi: https://www.eztalks.com/elearning/top-10-disadvantages-of-distance-learning.html
  • İmamoğlu, H. V., İmamoğlu, F. S. (2020). Corononavirüs Salgını ve Uzaktan Eğitim Süreci Hakkında Öğretmen Görüşleri: Şehit Yalçın Spor Lisesi ve Şehit Ertan Yılmaz Güzel Sanatlar Lisesi (Sinop) Örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 10 (4): 742-761.
  • Karataş, S. (2006). Deneyim Eşitliğine Dayalı İnternet Temelli ve Yüz Yüze Öğrenem Sistemlerinin Öğrenci Başarısı Açısından Karşılaştırılması. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 113-132.
  • Mintz, V. (2020). Why I’m Learning More With Distance Learning Than I Do in School. The New York Times, https://www.nytimes.com/2020/05/05/opinion/coronavirüs-pandemic-distance-learning.html?smid=tw-share
  • Muirhead, W. J., ve Sawyer, R. K. (2014). Foundations of the learning sciences. In The Cambridge Handbook of the Learning Sciences. 21-43.
  • ÖRAV (2020). Pandemi döneminde gündelik pratikler, algı ve eğitim ihtiyaçları araştırma raporu. Sf: 28 Erişim adresi https://www.orav.org.tr/i/assets/pdf/degerlendirme-raporlari/PandemDonemindeGundelikPratikler_Algi_Egitim_%C4%B0htiyaclar%C4%B1_Ara%C5%9Ft%C4%B1rmaRaporu_.pdf
  • Russel, T. L. (1999). The no significant difference phenomenon as reported in 355 research reports, summaries and papers. USA: North Carolina state University.
  • Sadeghi, M. (2019). A shift from classroom to distance learning advantages and limitation. International Journal of Research in English Education, 4(1), 80-88.
  • Sindiani, A. M., Obeidat, N., Alshdaifat, E., Elsalem, L., Alwani, M., Rawashdeh, H., Fares, A., Alalwne, T., Tawalbeh, L. İ. (2020). Distance education during the COVİD-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery, 59, 186-194 doi: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2049080120303411?via%3Dihub
  • Telli, S. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • TÜİK, (2020). Hanelerde bilişim teknolojileri ve İnternet erişimi bulma oranı, 2004-2010. Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2004-2020. Erişim tarihi: 17.04.2021. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2020-33679
  • Yılmaz, E., Mutlu, H., Güner, B., Doğanay, G., Yılmaz, D., (2020), Veri Algısına Göre Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitimin Niteliği, Palet Yayınları, Konya.

How primary school teachers compare distance education and face-to-face education based on their covid-19 pandemic experience?

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 1 - 35, 29.07.2022
https://doi.org/10.51948/auad.1069056

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (2003). Öğretmenlerin yenibilgi teknolojileri kullanımında yüksek öğrenimin etkisi: İstanbul Okulları örneği. The Turkish Online Journal of Education Technology, 2(2), 79-96.
  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M., Yıldız, M. (2020). COVİD-19 Virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1 (1), 1-9.
  • Aydın Çetinkaya, G. (2020). Covid-19 Salgını Sürecinde Öğretmenler. Erişim Adresi https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-surecinde-ogretmenler.
  • Balaman, F., Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corono Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 28-40.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bolliger, D. U. Ve Wasilik, O. (2009). Factors influencing faculty satisfaction with online teaching and learning in higher education. Distance Education, 30(1), 103-116.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd., 6(3), 112-142.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAd, 6(2), 11-53.
  • Çakın, M., Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2).
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 Sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim, 1(49), 273-292.
  • Fırat, M. (2021). Uygulamadan Kurama Açık ve Uzaktan Öğrenme. Ankara: Nobel Akademi Yayınları.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 Belirsizliğinde Eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2). 24-43.
  • Göktaş, Y., Yıldırım, Z., Yıldırım, S. (2008). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin Eğitim Fakültelerindeki Durumu: Dekan görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(149), 30-50.
  • Güneş, A., Demir, G., Derviş, H. (2001). Çeşitli Boyutları ile Uzaktan Eğitim. (Ed.) İstanbul: Hiper Yayın, sf: 212.
  • Holmberg, B. (1989). Theory and pratice of distance education education. Londra ve NewYork: Routledge.
  • Hutt, M. (2020, 28 Nisan). Top 10 disadvantages of distance learning. Erişim adresi: https://www.eztalks.com/elearning/top-10-disadvantages-of-distance-learning.html
  • İmamoğlu, H. V., İmamoğlu, F. S. (2020). Corononavirüs Salgını ve Uzaktan Eğitim Süreci Hakkında Öğretmen Görüşleri: Şehit Yalçın Spor Lisesi ve Şehit Ertan Yılmaz Güzel Sanatlar Lisesi (Sinop) Örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 10 (4): 742-761.
  • Karataş, S. (2006). Deneyim Eşitliğine Dayalı İnternet Temelli ve Yüz Yüze Öğrenem Sistemlerinin Öğrenci Başarısı Açısından Karşılaştırılması. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 113-132.
  • Mintz, V. (2020). Why I’m Learning More With Distance Learning Than I Do in School. The New York Times, https://www.nytimes.com/2020/05/05/opinion/coronavirüs-pandemic-distance-learning.html?smid=tw-share
  • Muirhead, W. J., ve Sawyer, R. K. (2014). Foundations of the learning sciences. In The Cambridge Handbook of the Learning Sciences. 21-43.
  • ÖRAV (2020). Pandemi döneminde gündelik pratikler, algı ve eğitim ihtiyaçları araştırma raporu. Sf: 28 Erişim adresi https://www.orav.org.tr/i/assets/pdf/degerlendirme-raporlari/PandemDonemindeGundelikPratikler_Algi_Egitim_%C4%B0htiyaclar%C4%B1_Ara%C5%9Ft%C4%B1rmaRaporu_.pdf
  • Russel, T. L. (1999). The no significant difference phenomenon as reported in 355 research reports, summaries and papers. USA: North Carolina state University.
  • Sadeghi, M. (2019). A shift from classroom to distance learning advantages and limitation. International Journal of Research in English Education, 4(1), 80-88.
  • Sindiani, A. M., Obeidat, N., Alshdaifat, E., Elsalem, L., Alwani, M., Rawashdeh, H., Fares, A., Alalwne, T., Tawalbeh, L. İ. (2020). Distance education during the COVİD-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery, 59, 186-194 doi: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2049080120303411?via%3Dihub
  • Telli, S. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • TÜİK, (2020). Hanelerde bilişim teknolojileri ve İnternet erişimi bulma oranı, 2004-2010. Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2004-2020. Erişim tarihi: 17.04.2021. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2020-33679
  • Yılmaz, E., Mutlu, H., Güner, B., Doğanay, G., Yılmaz, D., (2020), Veri Algısına Göre Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitimin Niteliği, Palet Yayınları, Konya.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eren Baloğlu 0000-0002-8095-348X

Mehmet Fırat 0000-0001-8707-5918

Yayımlanma Tarihi 29 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baloğlu, E., & Fırat, M. (2022). İlkokul öğretmenleri covid-19 pandemi deneyimlerine dayalı olarak uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimi nasıl karşılaştırıyorlar?. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 8(2), 1-35. https://doi.org/10.51948/auad.1069056