BibTex RIS Kaynak Göster

Aday Öğretmenlerin Adaylık Eğitimini Atandıkları İlden Farklı Bir İlde Tamamlamaları: Aday Öğretmenlerin Görüş ve Deneyimleri

Yıl 2017, , 167 - 200, 01.10.2017
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001401

Öz

Bu çalışmanın amacı, adaylık eğitimini atanılan ilden farklı bir ilde tamamlayan aday öğretmenlerin adaylık eğitimine ilişkin görüşlerini, eğitimlerini tamamladıkları il/okul ile atandıkları il/okul arasındaki fiziki çevre ve olanaklar, eğitsel materyal, sosyo-kültürel yapı ve öğrenci profili bakımından karşılaştırmak ve oluşabilecek farklılıkları belirlemektir. Durum çalışması olarak desenlenen bu araştırma, farklı bir ilde adaylık eğitimini tamamlayarak Van ilinde göreve Öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, aday öğretmenlerin farklı bir ilde adaylık eğitimi almalarına ilişkin hem olumlu hem de olumsuz görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca adaylık eğitimi tamamlanan il/okul ile atandıkları il/okul arasındaki fiziki çevre ve olanaklar, eğitsel materyal, sosyo-kültürel yapı ve öğrenci profili bakımından önemli farklılıkların olduğu ve bu farklılıklardan dolayı aday öğretmenlerin uyum sorunları yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumda uyum sorunlarının azaltılabilmesi için adaylık eğitiminin, aday öğretmenlerin atandıkları ilde başlatılması, fakat görev yapacakları okullarda deneyimli danışman öğretmenlerin bulunmaması durumunda atandıkları ildeki farklı bir okulda bu sürecin yürütülmesi önerilebilir

Beginning Teachers' Completion of Induction Program in a Different Province: Opinions and Experiences of Beginning Teachers

Yıl 2017, , 167 - 200, 01.10.2017
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001401

Öz

The aim of this study is to determine opinions of beginning teachers on completing induction program in a different province; the differences between assigned province/school and the province/school where induction program was completed in terms of physical environment and facilities, educational material, sociocultural structure, student profile and how these differences affect beginning teachers. This research designed as a case study was carried out with 25 beginning teachers who completed induction program in a different province and began teaching profession in Van province. Descriptive analysis method was applied to the data obtained from the interviews with the teachers. As a result of the research, it has been determined that beginning teachers have negative views on the application of completing induction program in a different province besides having some advantages. In addition, it has been concluded that there are significant differences between assigned province/school and the province/school where induction program was completed in terms of physical environment and facilities, educational material, socio-cultural structure, student profile and these differences cause beginning teachers to experience adaptation problems. In this case; it may be suggested that induction programs should be initiated in assigned province so that adaptation problems can be reduced, but this process may be carried out in a different school where they are assigned if experienced mentor teachers are not available

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33PY26UD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İshak Kozikoğlu Bu kişi benim

Kayahan Çökük Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Kozikoğlu, İ., & Çökük, K. (2017). Beginning Teachers’ Completion of Induction Program in a Different Province: Opinions and Experiences of Beginning Teachers. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 50(2), 167-200. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001401
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.