BibTex RIS Kaynak Göster

Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) Öğrencilerinin Gelişim Gereksinimleri ve Yaşam Koşulları: Öğretmen Görüşlerine Dayalı Bir İnceleme

Yıl 2014, , 19 - 42, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001315

Öz

Bu çalışmanın amacı Yatılı İlköğretim Bölge Okulları’nda (YİBO) öğrenim gören öğrencilerin gelişim gereksinimleri ve yaşam koşullarını öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı YİBO’larda görev yapan farklı branşlardan 15
öğretmen oluşturmaktadır. Nitel araştırma modeline göre desenlenen araştırmada veriler, görüşme tekniği ile elde edilmiş ve bu veriler tematik analiz ile incelenmiştir. Bulgulara göre, YİBO’larda öğrenim gören öğrencilerin gelişim gereksinimleri, öğretmen görüşlerine göre
çelişkili sonuçlar ortaya koymaktadır. Farklı YİBO uygulamalarının çeşitlilik göstermesinin yanı sıra, çocuklar daha çok dar ve yakın çevrelerden geldikleri için, YİBO’lar bazı açılardan evlerinden daha olumlu olanaklara sahip görünmektedir. Öte yandan ailelerinin ilgisizliği, çocukların nadiren evlerine gitmesi gibi nedenlerle gelişim gereksinimlerinin yeterince karşılanmadığı anlaşılmaktadır.

Students’ Developmental Needs and Life Conditions in Regional Boarding Schools: An Investigation Based on Teachers’ Views

Yıl 2014, , 19 - 42, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001315

Öz

The purpose of this study is to determine students’ developmental needs and life challenges in regional boarding schools through teachers’ perspectives. The participants of the study were 15 teachers working at various regional boarding schools. The data was gathered through semi-structured interviews and were analyzed by thematic analysis. According to teachers’ perspectives, it might be said that there are paradoxical results about satisfying children’s developmental needs. Regional boarding schools have various practices. Moreover, such schools seem to be more advantageous for the students with the school facilities they offer as the students are coming from the regions with limited opportunities. On the other hand, it might be said that children’s developmental needs aren’t sufficiently met mainly because their parents ignorance and the students rarely visit them etc

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92CR53YC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gökçe Çokamay Bu kişi benim

Duygu Çavdar

Figen Çok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Çokamay, G., Çavdar, D., & Çok, F. (2014). Students’ Developmental Needs and Life Conditions in Regional Boarding Schools: An Investigation Based on Teachers’ Views. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(1), 19-42. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001315
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.