Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni ve okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik eğitiminin etkili bir biçimde sürdürülebilmesi için gerekli olduğunu düşündükleri öğretmen
özelliklerinin önemine yönelik algılarını ortaya çıkarmaktır. Ayrıca araştırmada her iki gruptaki öğretmen adaylarının görüşlerindeki benzer ve farklı yönlerin ortaya çıkarılması da amaçlanmıştır. Araştırma Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği (N=92) ve Okul Öncesi Öğretmenliği (N=92) Anabilim Dallarında okumakta olan toplam 184 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler müzik eğitiminde etkili öğretmen özellikleri anketi ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına
göre öğretmen adaylarının maddelere verdikleri yanıtların ortalama ve
sıralamalarında okudukları anabilim dallarına göre çok büyük
farklılıkların olmadığı görülmektedir. Benzer olarak iki grubun da
kişisel ve öğretme becerisi özelliklerini ölçeğin üst sıralarında önemli
buldukları, müziksel özellikleri ise listenin alt sıralarında önemli
buldukları görülmüştür.
The purpose of this study is to reveal the perceptions of prospective classroom teachers and pre-school teachers about the significance characteristics of teacher that they consider necessary to sustain the music education efficiently. Moreover, it is aimed to show the similar and different aspects of opinions of prospective teachers in both groups. It is understood that great differences are not present by the departments of the prospective teachers for the average and ranking of the answers to the items according to results of the study. It is found out that both groups viewed personal and teaching skill characteristics as significant at the top of the scale, and they viewed musical characteristics as significant at the lower of the scale
Diğer ID | JA38PG59EG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.