BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuklarda Kimyasal Maddelere Đlişkin Farkındalığın Artırılması: Bir Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi ve Denenmesi

Yıl 2013, , 225 - 248, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001282

Öz

Kimyasal maddelerin güvenli kullanımı ile ilgili toplumda genel bilgi eksikliği
olması, özellikle çocukları kimyasal maddeler konusunda bilinçlendirmenin gerekliliğini ortaya
koymaktadır. Bu amaçla Avrupa Birliği Yaşam boyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci (LdV)
Ortaklık Projeleri kapsamında “Đç ve dış ortam kimyasal maddelerin zararları konusunda çocukların
farkındalıklarını arttırmak” adlı bir proje hazırlanmıştır. Proje için üç ülkedeki (Türkiye, Polonya,
Đsveç) sekiz kurumdan oluşan disiplinler arası bir ekip oluşturulmuştur. Hazırlanacak eğitim
materyalinin temel kavramlar, evimizdeki ilaçlar, ev içi temizlik ürünleri, pestisitler, plastikler,
çevresel sigara dumanı ve karbonmonoksit başlıklarını içermesi planlanmış ve DVD ile
öğretmenlere yönelik bir el kitabı hazırlanmıştır. Çalışmada ilköğretim 4. ve 5. sınıfa devam eden
yaşları yaklaşık 10-12 arasında olan çocuklardan oluşan iki deney ve iki kontrol grubu yer almıştır.
Araştırma sonucunda, ele alınan kimyasallar ve bunların kullanımına ilişkin, deney grubundaki
öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre son testte daha fazla doğru yanıt verdikleri elde
edilmiştir. Etkileşimli bir süreçte kullanılacak bu öğretim materyalinin Fen ve Teknoloji dersi
öğretim programlarındaki boşluğu doldurması ve çocukların daha bilinçli bireyler olarak
gelişmelerine katkıda bulunması beklenmektedir.

Raising the awareness on chemicals in children: Developing and piloting of a teaching material

Yıl 2013, , 225 - 248, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001282

Öz

There is a need for raising the awareness of safe usage of chemicals in children due to the lack of information on this issue. For this purpose a project was developed titled as of “Raising awareness of children about harmful effects of indoor and outdoor chemicals” in the frame of European Union Lifelong Learning program Leonardo da Vinci (LDV) Partnership Projects. For this project, an interdisciplinary team was formed from eight institutions in three countries (Turkey, Poland and Sweden). The titles of the education material were composed of basic concepts, medicines at home, household cleaners, pesticides, plastics, environmental tobacco smoke and carbonmonoxide. A DVD and teachers’ manual were prepared including these subjects. The present study present information provided by the post test with both two experimental and two control groups after demonstration of the educational material (DVD) to 4th and 5th grade students aged between nearly 10 and 12. Results of the post test showed that students in the experimental group gave more correct answers than controls. The present educational material is expected to become a supplementary material for Science and Technology course and to contribute children’s to become more conscious individuals

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA62PF62ZY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gonca Çakmak Demircigil Bu kişi benim

Canay Demirhan İscan Bu kişi benim

Ela Kadıoğlu Bu kişi benim

Fatma Hazır Bu kişi benim

Fatma Bıkmaz Bu kişi benim

Figen Çok Bu kişi benim

Hüseyin Çakır Bu kişi benim

Ahmet Karaarslan Bu kişi benim

Hande Gürer-orhan Bu kişi benim

Hilmi Orhan Bu kişi benim

Bensu Karahalil Bu kişi benim

Ahmet Aydın Bu kişi benim

Waldemar Sybılskı Bu kişi benim

Katarzyna Lubıewska Bu kişi benim

Basak Ok Bu kişi benim

Jan Örberg Bu kişi benim

Torbjörn Malmfors Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Çakmak Demircigil, G., Demirhan İscan, C., Kadıoğlu, E., Hazır, F., vd. (2013). Raising the awareness on chemicals in children: Developing and piloting of a teaching material. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(1), 225-248. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001282
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.