BibTex RIS Kaynak Göster

Mantıksal Düzeyler ile Çalgı Eğitimi Arasındaki İlişki

Yıl 2011, , 247 - 260, 01.10.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001232

Öz

Müzik, insan yaşamındaki işlevlerinin önemi nedeniyle, her zaman etkili bir eğitim alanı olmuştur. Müzik eğitimi yoluyla bireyin sağlıklı ve dengeli bir kişilik ve kimlik geliştirebilmesi, yaşamda mutlu, barışçıl, huzurlu ve başarılı olabilmesi, belli bir yeterlik
düzeyine ulaşabilmesi ve çevreyle uyumlu bir iletişim kurabilmesi beklenir. Bu noktada bireyin kişisel gelişimine ve değişimine, inançlarına ve değerlerine yönelik düzeyler üzerinde durmak gereki Bu düzeylerin kişisel değişim sürecinde yarattığı etkileri birebir
gözlemlemenin, yine birebir gerçekleştirilen ve müzik eğitiminin temel alanlarından biri olan “çalgı eğitimi” sürecinde mümkün olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada, çevre, davranış, yetenek, inanç ve kimlik düzeylerini içeren, mantıksal düzeyler modeli ile çalgı eğitiminin ilişkisi ele alınarak incelenmiştir.

The relationship between logical levels and instrument education

Yıl 2011, , 247 - 260, 01.10.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001232

Öz

Music, due to its significant functions in people's lives, has always been a highly effective educational tool. Through music education, an individual is expected to develop healthy and balanced identity and personality, a happy, peaceful and successful life, and to establish good communication with the people around himself/herself. At this point, it is important to consider and focus on the individual’s personal development and change, and his/her personal beliefs and values. The effects and consequences of these aspects on the process of personal development should be observed closely, and it is argued that doing so is very plausible in the process of instrument education, which is one of the fundamental areas in music education. This study investigates the relationship between logical levels model, including environment, behavior, capability, beliefs and identity levels, and instrument education

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA46YH58ED
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özlem Ömür Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011

Kaynak Göster

APA Ömür, Ö. (2011). The relationship between logical levels and instrument education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 44(2), 247-260. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001232
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.