Günümüzde her alanda olduğu gibi eğitim alanında da yaşanan yenilikçi düşünce ve değişimler, teknolojik gelişmelerin ışığında eğitim sisteminin bilgi teknolojileri ile bütünleştirilmesini ön plana çıkarmaktadır. Bu sayede öğrencilerin öğretim sürecine dahil
edilerek çağdaş düşünce yapısına sahip, aktif ve katılımcı, özgüveni
yüksek bireyler olarak yetiştirilmeleri planlanmaktadır. Bilgi teknolojilerinin ilk ve ortaöğretim kurumlarında kullanımı ile ilgili çeşitli uygulamalar mevcuttur. Şüphesiz bu uygulamalara her geçen gün bir yenisi daha eklenmektedir. Bu çalışmanın amacı, bir bilgi
teknolojisi olan Coğrafi Bilgi Sistemleri’nin eğitim alanına nasıl bir katkıda bulunacağını, bunun yanında eğitim amaçlı Coğrafi Bilgi Sistemleri’nin uygulamalarındaki sınırlılıkların neler olduğunu incelemektir. Çalışmanın sonunda bu bilgi teknolojisinin eğitim
açısından sınırlılıklarının aşılması ve yaygınlaştırılması ile ilgili çözüm önerileri sunulmuştur.
Current innovative ideas and changes in education bring the integration of education system with information technologies in the foreground in owing to technological improvements. Therefore, it is aimed to educate students as active participants with high self-confidence and contemporary ideas. There are various applications of the information technologies in the K-12 education field. Doubtlessly new ones are added to these applications everyday. The aim of this study is to examine how Geographic Information Systems contribute to the education field and limitations of the use of Geographic Information Systems in education. At the end of the study, suggestions to overcome these limitations and how to diffuse this technology in the education field are presented
Information Technology Geographic Information Systems Contemporary Education.
Diğer ID | JA54CE64HM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.