Günümüzde istatistik uygulamalarının öneminin artmasıyla
araştırmacıların istatistik öğreniminde karşılaşılan engelleri ortaya çıkarma
ve bunlarla başa çıkma yolları üzerindeki çalışmalarının da arttığı
görülmektedir. İstatistik öğreniminde karşılaşılan sorunların çoğu bilişsel
yetersizliklerden kaynaklanıyor görünmesine rağmen sorunlar çoğunlukla
istatistik kaygısı gibi tutumsal (duyuşsal) nedenlere dayanmaktadırlar. Bu
çalışmada, istatistik derslerinde öğrenciler üzerinde gözlemlenen istatistik
kaygısı ile öğrencilerin istatistik alanı ve derslerine yönelik olan tutumları
kanonik korelasyon yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini
istatistiğe giriş dersini alan 95 üniversite son sınıf öğrencisi ile 55 yüksek
lisans öğrencisi oluşturmuştur. Öğrenciler İstatistik Kaygısı Derecelendirme
Ölçeği ve İstatistiğe Karşı Tutumlar Ölçeği’ni yanıtlamışlardır. Bulgular
üniversite son sınıf ile yüksek lisans öğrencilerinin araştırma değişkenleri ve
demografik değişkenler boyutunda farklı olmadığını göstermektedir.
Sonuçlar istatistiğe karşı takınılan tutumlar ile istatistik kaygısı arasındaki
ilişkinin anlamlı düzeyde olduğu yönündedir.
İstatistik Kaygısı İstatistiğe Karşı Tutumlar Kanonik Korelasyon
As the applications of statistical techniques have increased, studies that investigate the problems faced while teaching statistics have increased as well. However, most problems faced in statistics teaching are not due to cognitive deficiencies but may be due to attitudinal factors such as statistics anxiety. In the present study, the relationship between statistics anxiety and attitudes towards statistics anxiety was investigated by canonical correlation techniques. The sample of the study consisted of 95 seniors and 55 graduate students in social sciences. Students answered the Statistical Anxiety Rating Scale and Attitudes Towards Statistics scale. Results showed that seniors and graduate students did not differ significantly in terms of the study variables and that statistics anxiety and attitudes towards statistics were related
Statistics Anxiety Attitudes Towards Statistics Canonical Correlation
Diğer ID | JA24YE26HM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.