BibTex RIS Kaynak Göster

E-Öğrenme Yöntemi ile Öğretmenlerin Ġnsan Hakları Eğitimi

Yıl 2007, , 135 - 156, 01.05.2007
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000149

Öz

Bu çalışmanın amacı, e-öğrenme yöntemi ile eğitimi gerçekleştirilecek değerlendirilmesidir. Bu nedenle, “Ben İnsanım: İlköğretim için İnsan Hakları Eğitimi” isimli bir dizi kitap içerisinden “Ben İnsanım: Özgürüm, Haklarım Var” konulu beş numaralı kitap seçilmiştir. Eöğrenme içeriği, ilköğretim 5. sınıf düzeyi için hazırlanmış olan öğretmen ve öğrenci kitapları kullanılarak oluşturulmuştur. Kitapta yer alan etkinlikler web ortamına aktarılmış ve bir grup öğretmene uygulanmıştır. Öğretmenler e-öğrenme yöntemi ile eğitim aldıktan sonra, hem verilen eğitimin hem de materyalin etkililiği, web üzerindeki değerlendirilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin e-öğrenmeye ve materyale ilişkin görüşleri alınmıştır. Çalışma, katılımcılar ve içerik açısından sınırlı olmasına karşın, benzer konularda çalışan araştırmacılara önemli bulgular ve öneriler içermektedir. Bu çalışma sonucunda, bilgisayar kullanmada çok yeterli olmayan, sınıf öğretmenlerinin bile e-öğrenme yöntemini benimsediği ve kullanmaya istekli olduğu görülmüştür

Teacher Training on Human Rights Through E-Learning

Yıl 2007, , 135 - 156, 01.05.2007
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000149

Öz

The purpose of this study was to assess the pilot study of teacher training through e-learning. For this reason, the fifth book was selected from the series of books titled "I am a Human being: Education on Human Rights for Primary School". The pilot study was carried out for 5th grade on the topic named "I am Human: I am free and I have rights". The activities within the book have been changed into the web environment as e-learning content. The developed web site and tools were administered to teachers in two distinct primary schools as pilot studies in order to validate both the site and the instruments. The methodology of this study can be summarized as follows. First of all, class teachers were administered elearning content through Internet. After receiving e-learning, the teachers were asked to fill out the questionnaires in order to find the effectiveness of both the training and the material. The opinions of in-service teachers on e-learning and the material were also solicited via open-ended questions. Although the study was limited with the number of participants and content, the important findings and suggestions, that might be useful for researchers carrying out similar studies, were revealed. The findings of this study iudicated that class teachers were motirated for and willing to eugage in e-learning even they perceieved their computer skills as ivadeguat

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA57MJ38DR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

F. Dilek Gözütok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007

Kaynak Göster

APA Gözütok, F. D. (2007). Teacher Training on Human Rights Through E-Learning. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 40(1), 135-156. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000149
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.