BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Matematiksel DüĢünme ve Akıl Yürütme Süreçlerinin Ġncelenmesi

Yıl 2007, , 181 - 213, 01.05.2007
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000156

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıftan mezun öğrencilerin matematiksel düşünme ve akıl yürütme süreçlerini incelemektir. Araştırmada tarama (survey) yöntemi kullanılmıştır. İzmir evreninden tabakalı örnekleme stratejisi ile seçilen 20 okuldan
toplanan 262 öğrencinin verileri nicel ve nitel veri çözümleme teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak on tane açık uçlu problem kullanılmıştır. Açık uçlu problemlerin analizi ile elde edilen veriler, İzmir evreninde yer alan ilköğretim sekizinci sınıftan yeni mezun öğrencilerin problem çözmede matematiksel bilgilerle ilişkilendirme yapmada ve mantıksal akıl yürütmede sorun yaşadıklarına işaret etmektedir. Bu duruma neden olan faktörler öğrencilerin verilenlerden hareketle değil öznel görüşlerine dayanarak
akıl yürütmeleri, düşüncelerini kanıtlar sunarak ve açıklamalar yaparak ifade edememeleri ve verilenler arasında ilişkilendirme yaparak problemleri çözmemeleri olarak özetlenebilir.

Examination of Students’ Mathematical Thinking and Reasoning Processes

Yıl 2007, , 181 - 213, 01.05.2007
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000156

Öz

The aim of this research was to investigate mathematical thinking and reasoning processes of students. Survey method was used. Data were gathered from 262 students who graduated from eighth grade of 20 schools. Data were analyzed both quantitatively and qualitatively. Open ended problems were used as data collection tool. Findings showed that primary 8th grade students have problems to connect knowledge structures and reasoning while solving problems. Results indicated that students‟ reasoning processes were mainly based on their personal point of views, not on given data. According to findings it was found that students didn‟t communicate with justifications and explanations. It was also found that students had difficulty to connect knowledge structures while solving a problem

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA98JA36ZB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sibel Yeşildere Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007

Kaynak Göster

APA Yeşildere, S. (2007). Examination of Students’ Mathematical Thinking and Reasoning Processes. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 40(1), 181-213. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000156
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.