Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM PROGRAMLARINI BÜTÜNLEŞTİRMENİN ON YOLU'

Yıl 1999, , - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001166

Öz

Genç dimağların "köklerin yerin altına doğru
ilerlerken, zıt ve uzak şeylerin bir araya gelerek bir gövdeden çıkıp çiçekler
açtırışını" keşfetmelerine yardım etmek öğretmenlerin özel görevidir.
Eğitimciler eğitim programını bütünleştirerek bu görevin kısmen üstesinden
gelebilirler. Burada betimlenen on model eğitim programının bütünleştirilmesi
sırasında izlenmesi gereken aşamaları vermektedir (şekil 1).



Bünlar tek bir alanın içindekilerin araştırılmasıyla başlar
(parçalı, bağlantılı ve içiçe geçmiş modeller), çeşitli disiplinleri
bütünleştiren modellerle devam eder 

(sıralı, paylaşmalı, örüntülü, bağlı ve bütünleştirilmiş modeller),
öğrenenlerin kendileri arasındaki çalışmalarını kapsayan modellerle
(yoğunlaşmış model) ve  
öğrenenlerin birbirleriyle kurdukları iletişim ağı modeli ile (network
modeli) sona erer. Şekil 3 öğretmenlerin bütünleştirilmiş eğitim programlarını
tasarlamada kullanabilecekleri on modeli kısaca tanımlar ve bu modellerin her
biri için ömekler sunar.

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Tanju Gürkan Bu kişi benim

Erten Gökçe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999

Kaynak Göster

APA Gürkan, T., & Gökçe, E. (1999). EĞİTİM PROGRAMLARINI BÜTÜNLEŞTİRMENİN ON YOLU’. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001166
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.