Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİLENDİRME VE GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ÜNİVERSİTE BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEYE UYUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 1997, , - , 01.06.1997
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000268

Öz

Bu araştırma Ankara Universitesi, Eğitim Bilimleri
Fakültesi I.sınıf öğrencileri (deney grubunda 18 kontrol grubunda 18 öğrenci)
ile yürütülmüştür. Uygulamaya katılan deney grubu öğrencilerinin, (l)
Üniversiteye Uyum Ölçeği (toplam) (2)Sosyal Uyum Alt Ölçeği (3)Akademik Uyum
Alt Ölçeği, son-test puanlarının ön test puanlarına göre anlamlı olarak
artacağı ancak kontrol grubunun puanlarında bir değişme olmayacağı biçiminde
ifade edilen denenceler test edilmiştir.



Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen Üniversiteye



Uyum Olçeği kullanılmıştır. Tüm ölçeğin Cronbach-Alfa
Güvenirlik Katsayısı .90 olarak bulunmuştur. Alt ölçeklerde ise bu oran .82
(Akademik Uyum Alt-Ölçeği) ve .91 (Sosyal Uyum Alt-Ölçeği) dir.



Araştırmada deney grubu öğrencilerine 5 saat süren
akademik çevrenin tanıtımı ve verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgi
verilmiş ayrıca aynı grupla 10 oturum süren, amaca yönelik grupla psikolojik
danışma uygulaması gerçekleştirilmiştir. Aynı süre içerisinde kontrol grubuna
herhangi bir işlem yapılmamıştır. Grup uygulamasının başlangıcında ve bitiminde
her iki gruba birden ilk ve son testler verilmiştir. Verilerin analizinde
Split-Plot desenli Varyans Analizi tekniği kullanılmıştır.



Bilgilendirme ve (amaca yönelik) grupla psikolojik
danışma uygulaması öğrencilerin üniversiteye ve sosyal çevreye uyumlarında
anlamlı bir gelişmeye neden olmuş ancak akademik uyumlarına anlamlı bir etkisi
bulunmamıştır.

Kaynakça

  • Althusser, L. (1971). "ideology and ideological State Apparatures” in Lenin and Philosophy and Other, London, New Left Book.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gül Akbalık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1997
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997

Kaynak Göster

APA Akbalık, G. (1997). BİLGİLENDİRME VE GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ÜNİVERSİTE BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEYE UYUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 30(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000268
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.