Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PAULO FREİRE: YAŞAMI, EĞİTİM FELSEFESİ VE UYGULAMASI ÜZERİNE

Yıl 1995, , 193 - 205, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000294

Öz

Ünlü Brezilyalı eğitimci Paulo Freire'in, son 30-35 yıl içinde, yetişkin eğitimi alanında dünya çapmda önemli bir isim olduğunda kuşku yok. Yetişkin eğitimi yazınında, Freire'in eğitim düşüncesine ve adı ile anılan yöntemine ayrı bir başlık altında ya da tüm metnin satır aralarında olsun yapılan bir gönderme, yorum ya da ondan getirilen bir katkı ile karşılaşmamak olanaksız. Paulo Freire, eğitim dünyasında daha çok radikal bir eğitimci olarak tanınmakla birlikte, onun farklı felsefi duruşlardaki ve siyasal görüşlerdeki tüm eğitimcilerin ve okurların ilgisini çektiği açıktır. Bunun nedenlerinden biri, kanımca en azından, genelde eğitimin ve özelde yetişkin eğitiminin felsefi ve psikolojik temelleri üzerinde bir yeniden-düşünmeyi harekete geçirmesi ve insanların kendi öğrenme-öğretme eylemlerini sorgulamalarım uyarmasıdır. Gerçekte, Torres'in belirttiği gibi, "Pedagojide bugün neden Freire ile ya da Freire'e karşı olarak ayakta durabildiğimizin, fakat Freire'siz olamadığımızın geçerli nedenleri vardır." (Torres'den aktarahYoungman, 1986, s,150) Bu açıdan, Freire'in eğitim kuramının ve özellikle yetişkinler içiıi okuma-yazma eğitiminde somutlaştırdığı uygulamasının, ülkemizde de daha geniş bir tartışmaya açılması gerektiği düşüncesindeyim.

Kaynakça

  • Jane Wella. Learning to Listen/ Leaaming to Teach (The Power of Dialogue in Educating Adults'). Jossey-Bass, California: 1994.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serap Ayhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995

Kaynak Göster

APA Ayhan, S. (1995). PAULO FREİRE: YAŞAMI, EĞİTİM FELSEFESİ VE UYGULAMASI ÜZERİNE. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 28(2), 193-205. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000294

Cited By

Paulo Freire ve Eğitim Felsefesi- Paulo Freire and Philosophy of Education
e-Şarkiyat İlmi Araştırmaları Dergisi/Journal of Oriental Scientific Research (JOSR)
https://doi.org/10.26791/sarkiat.1037987
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.