Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RUDOLF STEINER'İN EĞİTİM FELSEFESİ VE WALDORF OKULLARINA GENEL BİR BAKIŞ

Yıl 1994, , 509 - 528, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000373

Öz

19. yüzyılın sonlarında yaşanan sosyal olaylar ve 20. yüzyılın başlarına rastlayan I. Dünya Savaşı, eğitim sistemlerine yeni yapılanmalar getirmiştir. Bu arayış, Steiner’in Antroposofi, bir anlamda algı ötesi dünyanın öğrenme üzerindeki etkisini araştırmaktadır. İnsanın doğuştan getirdiği yetiler, ileriki yaşamında öğrenecekleri üzerinde etkin olmaktadır. Bu yetiler algı ötesi dünyadan kaynaklanmaktadır. Bedenin biyolojik büyüme evreleri, öğrenme evrelerine örnek teşkil etmelidir. Öğretmenler, bu evrelere dikkat etmek durumundadırlar. Steiner’e göre öğrenme, ileriki yaşamda doğacak gereksinimleri karşılayabildiği ölçüde ve çocuğa gizemli gelen dünyayı açtığı ölçüde kalıcı ve hızlı olmaktadır. Bilgiler, bilgi olarak kalmamak kullanıma açık olmalıdır. Herhangi bir şey öğretilirken yaşamdaki örneği öğrenciye gösterilmelidir. Öğretim içeriği, yaş gruplarının jlgi odaklarıyla uyumlu olmalıdır.

Kaynakça

  • Anabritannica Ana Yayıncılık. Cilt 2,1989
  • Gotthilf, M. Pütz 1972 “Das Abendteuer der Jugend heute” Erziehungskunst, Jahrgang XXVI
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tanju Gürkan Bu kişi benim

Gürcan Ültanır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994

Kaynak Göster

APA Gürkan, T., & Ültanır, G. (2019). RUDOLF STEINER’İN EĞİTİM FELSEFESİ VE WALDORF OKULLARINA GENEL BİR BAKIŞ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 509-528. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000373
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.