Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜÇÜK ÇOCUKLARDA OYUN: Tanımlama, Sınıflama ve Ölçme Sorunları

Yıl 1994, , 975 - 987, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000367

Öz

Çocuklar üzerinde yapılan oyun arattırmalarının büyük çoğunluğu, okulöncesi ve anaokulu yaş grubuyla ilgilidir. İki yaş dolaylarında, duyu-devinim zekâsı tam kazanılmadan önce, oyunu keşiften ayırmak genellikle zor olmaktadır. 7. ve 8. yaşla birlikte, oyun (play) daha da resmileşir ve hobilerden ve kurallı oyunlardan (games) orta ve geç çocukluğun ayırıcı Özelliği olarak söz etmeye başlarız. Dolayısıyla, 3 ve 5 yaşlan arasındaki okulöncesi çocuklar, oyun türleri, oyunda eksiklik, oyun eğitimi, oyüncu-lann ve fiziksel çevrenin oyun üzerindeki etkileri gibi araştırma alanlanda asıl denekleri oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Smith, P.K.(1978). A longitudinal study of social participation in preschool children: Solitary and parallel play re-examined. Developmental Psychology, 14, 517-523.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Peter K. Smıth Bu kişi benim

Melike Türkân Bağlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994

Kaynak Göster

APA Smıth, P. K., & Bağlı, M. T. (2019). KÜÇÜK ÇOCUKLARDA OYUN: Tanımlama, Sınıflama ve Ölçme Sorunları. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 975-987. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000367
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.