Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK VE ALMAN EĞİTİM SİSTEMLERİNDE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ANA ÇİZGİLERİ

Yıl 1993, , 91 - 96, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000523

Öz

Türk Eğitim sistemi yasalarla belirlenmiş genel ve özel amaçlar doğrultusunda işlevini sürdürmektedir. Bu genel ve özel amaçlar özel eğitim için de geçerlidir. Türk Eğitim Sistemi’nin; genellik ve eşitlik, ferdin ve toplumun ihtiyaçları, yöneltme, eğitim hakkı, fırsat ve imkan eşitliği, süreklilik, Atatürk İnkılap ve İlkeleri ve Atatürk milliyetçiliği, demokrasi eğitimi, lâiklik, bilimsellik, planlılık, karma eğitim, okul ve ailenin işbirliği, her yerde eğitim gibi önemli ilkeleri vardır. Türk eğitim sistemi, merkeziyetçi diyebileceğimiz bir kuruluş ve işleyiş özelliği göstermektedir. Bugünkü sistem uzun bir geçmişin ve deneyimin ürünüdür.

Kaynakça

  • Gürkan, Tanju., (1992), “Early Childhood Education and. Care in Turkey”. International Handbook of E rly Childhood Education. New York, Garland Pub. Comp., (Ed. by Woodill, G.).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tanju Gürkan Bu kişi benim

Y. Gülcan Ültanır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1993

Kaynak Göster

APA Gürkan, T., & Ültanır, Y. G. (2019). TÜRK VE ALMAN EĞİTİM SİSTEMLERİNDE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ANA ÇİZGİLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 91-96. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000523
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.