Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTEDEKİ BEDENSEL ENGELLİ GENÇLERİN KENDİNİ KABULLE İLGİLİ YAYGIN SORUNLARI

Yıl 1992, , 447 - 462, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000598

Öz

Bu çalışmanın temel problemini, üniversitedeki engelli gençlerin kendini-kabulle ilgili yaygın sorunlarının belirlenmesi oluşturmaktadır. Araştırma, daha önce yapılan “Üniversitedeki Engelli Gençlerin Kendini-kabulleri” (Akçamete, 1990) konulu çalışmada toplanan bilgilerin yeni bir dökümü ile meydana getirilmiştir. Ancak ilk çalışmada; üniversitedeki engelli gençlerin kendini-kabul edişleri üzerinde cinsiyetinin, yaşının, akademik niteliklerinin, engellerine ilişkin niteliklerinin, ailelerine ve içinde yaşadıkları kültürel çevreye ilişkin niteliklerinin etkisi incelendiği halde, bu araştırmada üniversitedeki engelli gençlerin kendini-kabulle ilgili yaygın sorunlarının neler olduğu problem tarama biçiminde ele alınmıştır.

Kaynakça

  • "Warren, C. ve Hasenstab, S» (1986). Self-concept of severely to profoundly hearing-impaired children. The Volta Review. October—November.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gönül Akçamete Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992

Kaynak Göster

APA Akçamete, G. (2019). ÜNİVERSİTEDEKİ BEDENSEL ENGELLİ GENÇLERİN KENDİNİ KABULLE İLGİLİ YAYGIN SORUNLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 447-462. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000598
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.