Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZETLEMENİN ÖĞRENCİLERE ÖĞRETİMİ

Yıl 1991, , 587 - 594, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000704

Öz

Öğrenciler, özetleme için özel bir öğretim desenine gerek duyarlar. Çünkü bir özet yazmak, diğer yazım türlerinden çok farklıdır. Çoğu yazım türü; ana fikirlerin oluşturulmasını, içerik re yapının dikkatli ve ayrıntılı biçimde planlanmasını gerektirir. Özetleme, bununla birlikte, söz konusu edilen materyalden temellenmelidir. Orjinal anlamına bağlı kalması için, özet yazarı özetin; neleri içereceği, nelerin dışlanacağı, bilginin yeniden nasıl yapılandırılacağı, hangi kelimelerin kullanılacağı ve en önemlisi bunun nasıl garanti edileceği konularında karar vermelidir.

Kaynakça

  • Marzano, R.J., R.S. Brandt, C.S. Hugles, B.F. Jones, B.Z. Presseisen, S.C. Rankin, and C. Suhor(1988). Dimensions of Thinking A Framework for Curriculum and Instruction. Alexandria, Va.: Association for Supervision and Curriculum Development.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Valeria ânderson Bu kişi benim

Cem Babadoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991

Kaynak Göster

APA ânderson, V., & Babadoğan, C. (2019). ÖZETLEMENİN ÖĞRENCİLERE ÖĞRETİMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 587-594. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000704
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.