Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETİM MODELLERİ : "Model Karmaşası Üzerine Bazı Açıklamala

Yıl 1991, , 649 - 654, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000700

Öz

Öğretim modelleri, değişik etkinlikleri yerine getirmek üzere çalışan eğitimciler için yararlı araçlardır. Bu araçlar, öğretmenler için, dersin planlanmasındaki basamakları veya etkili öğretimin kurallarının öğretiminde organize edici görev yaparlar. Öğretini modelleri, herhangi bir düzeyde ders veren sınıf öğretmeninin karar vermesini kolaylaştırırlar. Örneğin, sınıf soruları, ev ödevleri, derslere başlangıç vb. için öğretmenin tercihi, tipik bir düzenleyici olarak kullanılan öğretim modellerinden etkilenir. Hizmet-içi eğitim uzmanları ve öğretimi denetlemekle görevli müfettişler de, sınıf gözlemleri ve hizmet-içi eğitime ilişkin öneriler için öğretim modellerini kullanabilirler.

Kaynakça

  • Gagne, R.M., L. Briggs, and W. Wager. 1988. Principles of Instructional Design. New York: Hoit, Rinehardt and Winston.
  • Hunter, M. 1984. “Knowing, teaching and supervising”. In using what we know about teaching. Edited by P.L. Hosford. Alexandria, va: ASCD.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Donald J. Reyes Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991

Kaynak Göster

APA Reyes, D. J. (2019). ÖĞRETİM MODELLERİ : "Model Karmaşası Üzerine Bazı Açıklamala. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 649-654. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000700
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.