Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GRUP YAŞANTISININ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İNSAN DOĞASI ANLAYIŞINA ETKİSİ

Yıl 1991, , 63 - 85, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000726

Öz

Psikolojinin ve psikiatrinin çağımızda gerçekleştirdiği en önemli gelişmelerinden birisi de, insanı toplumsal bir varlık olarak görmeye başlamasıdır. İnsan yaşantısının, karmaşıklığı ve çeşitliliği, psikolojiyi sınırlarını genişletmeye zorlamaktadır. Geleneksel psikoloji genelde davranışı kültürel bağlamdan soyutlayarak incelemekledir. Çünkü temel amacı davradışın evrensel boyutlarını ve kurallarını bulmaktır. Ancak bu kısıtlama işlevini tamamlamıştır. Böylece psikoloji birey düzeyinde analizle, pozitivist mekanik fiziksel bir bilim modelinden sıyrılmaktadır. Bireyin tüm, çevresini kapsayan ve bireyin çevresiyle olan dinamik etkileşimini gözönüne alan bağlamsal yaklaşımlar insan gerçeğine çok daha uygun olmaktadır (Kağıtçıbaşı, 1990).

Kaynakça

  • Keuzie, K. Roy ami Lievsley W. John, “Outcome and Process Measures in Brief Group Psychotherapy” Psychiatric Annals, 1986, Dec. 16 (12), p. 715-720.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Öner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991

Kaynak Göster

APA Öner, U. (2019). GRUP YAŞANTISININ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İNSAN DOĞASI ANLAYIŞINA ETKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 63-85. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000726
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.