Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DAVRANIŞ PROBLEMLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ KAZANDIRMA YOLU İLE AZALTILMASI VAKA SUNUSU

Yıl 1991, , 161 - 168, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000720

Öz

Davranış problemlerinin yoğun olarak görüldüğü ağır derecede zihinsel özürlü ve otistik çocuklar için eğitim / terapi çalışmalarının en önemli aşaması davranış problemlerinin azaltılması veya ortadan kaldırılmasıdır (Kauffman, Hallahan, 1982). Bu davranışların kontrol edilmemesi hem çocuğun çevresi ile olumlu ilişkiler kurmasını, hemde yeni beceriler öğrenmesini engellemektedir. Bu nedenle, öfke nöbetleri, çocuğun kendisine zarar verdiği davranışlar ve saldırgan davranışlar çeşitli davranış değiştirme teknikleri ile azaltılmaya çalışılmaktadır. Lovaas ve arkadaşları, söndürme (extinction); Zeilberg ve Sloane, ortamdan uzaklaştırma (time-out); Foxx ve Bechtel, aşırı düzeltme (over correction); Drabman, ceza (punisment) gibi yöntemlerle çalışırlarken, Durand davranış problemlerini azaltmak için çevreyi düzenleme yöntemini (ecological intervention) kullanmıştır (Carr, Durand, 1985).

Kaynakça

  • Carr, E.G., Durand, U.M. (1985) “Reducing behavior problems through functional communication training” Journal of Applied Behavior Analytsis, 18, 111-126.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülbin Sucuoğlu Bu kişi benim

Neslihan Kuloğlu Aksaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991

Kaynak Göster

APA Sucuoğlu, B., & Kuloğlu Aksaz, N. (2019). DAVRANIŞ PROBLEMLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ KAZANDIRMA YOLU İLE AZALTILMASI VAKA SUNUSU. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 161-168. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000720
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.