Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EMPATİ, KAYGI YE ÇATIŞMA EĞİLİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 1989, , 775 - 784, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001419

Öz

Son yıllarda psikolojide, özellikle de danışma psikolojisinde üzerinde en çok durulan kavramlardan birisi “empati”dir. Gerek psikolojik danışmada, gerekse psikoterapide empatinin vazgeçilmez bir unsur olması, genelde tüm psikologların özellikle de danışma psikologlarının ve psikoterapistlerin empati kurma eğilimine sahip olmalarını gerekli, batta zorunlu kılmaktadır. Danışman-danışan ya da terapist—hasta ilişkisinin temel olarak iletişime dayak olması ve iletişimin de tüm insanların günlük yaşamlarında zorunlu olarak kullanmak durumunda bulundukları bir süreç olması empatinin önemini arttırmaktadır. Danışan-danışman ilişkisinde olduğu gibi gerçekte tüm kişileıarası ilişkilerin birincil özelliği etkili iletişimdir. Etkili bir iletişimde bulunabilmek için kişilerin en azından belli bir düzeyde empatik olmaları zorunludur.

Kaynakça

  • Batson, C.D., FuIİz, J. and Schoenrade, P.Â. (1987), Distress and. Empathy: Two qualitatively distinst vicarious emotions with different motivational consequences. Journal of Personality, 55, 19-39.
  • Blair, M.C. and Fretz, B.R. (1980), Interpersonal Skills Training for Premedical Students. Journal of Counseling Psychology,. 27, 380-384.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Metin Pişkin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1989
Yayımlandığı Sayı Yıl 1989

Kaynak Göster

APA Pişkin, M. (1989). EMPATİ, KAYGI YE ÇATIŞMA EĞİLİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(2), 775-784. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001419
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.