Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ATATÜRK VE SONRASI EĞİTİM

Yıl 1989, , 311 - 315, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000855

Öz

Atatürk ilkelerinin algılanması ve uygulanmasında, bütünlük, tutarlılık ve süreklilik esastır. Bütünlük, bu ilkelerin toptan ve eşdeğer olarak benimsenmesi ve uygulanması için gereklidir; Cumhuriyetçilik ilkesini benimseyen vatandaş veya yönetici, yasalar çerçevesinde, özgür düşünceye hoşgörülü olacaktır. Milliyetçilik ilkesini savunianlar, halkçılık ilkesine sırt çevirmeyecektir. Devrimcilik ilkesini kabullenenler; tutucu değil, yenilikçi ve ilerici olma çabasını gösterecektir. Laiklik ilkesine gerçekten inanlaran ise, teokratik bir devlet özlemi göstermeyecektir. Diğer bir deyişle, bütünlük esas alındığında, öncelik veya indirim düşünülmeyecektir.

Kaynakça

  • Bursalıoğlu, Ziya. “Atatürk Döneminde Eğitim Felsefesi ve Yenileşmesi”. Atatürk Devrimleri ve Eğitim Sempozyumu, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, 1981, s. İl-17.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ziya Bursalıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1989

Kaynak Göster

APA Bursalıoğlu, Z. (2019). ATATÜRK VE SONRASI EĞİTİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 311-315. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000855
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.