Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜLKEMİZDE ZİHİNSEL ÖZÜRLÜ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDEKİ GÜÇLÜKLER YE ÇÖZÜM YOLLARI

Yıl 1988, , 11 - 23, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001019

Öz

Zihinsel özürlü çocuk; yaşıtlarına göre öğrenme, kavrama, beceri ve toplumsal uyum bakımından en az iki yada üç yaş geri kalmış çocuk demektir (imzan ve Tastayre, 1980).Zihinsel özürlü çocuk, gelişemez çocuk değil, kendi yavaş ritmiyle yaşıtlarını geriden izleyen çocuktur. Bu nedenle eğitimleri zihinsel kapasiteleri ölçüsünde her zaman mümkün olabilmektedir.- Ancak zihinsel özürlü çocuklar türdeş bir grup olmayıp kendi içinde bir takıtn sınıflara ayrdmışlardır.

Kaynakça

  • San, İ., “Sanat Yaratıcılık Eğitimi Olarak Tiyatro”. A.Ü. Eğt. Bilim. Fak. Dergisi, Cilt: 18,. Sayı 1-2, 1985. °
  • San, İ., “Yaratıcılık Açısından Sanat Eğitimi” Hacettepe Üniv.. Güzel Sanatlar Fak. Konf. Dizisi 1, (1 Kasım 1985). lıı: Sanat Üzerine. H.Ü. Güzel Sanatlar Fak. Yay. No: 3 Ank., 1985.
  • Samurçay, N., Okul Öncesi Çocuklarda Grafik Faaliyetin Gelişimi, Ank. Üniv. Dil ve Tarik Coğrafya Fak. Yay. Ank., 1975.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Latife Bıyıklı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1988

Kaynak Göster

APA Bıyıklı, L. (2019). ÜLKEMİZDE ZİHİNSEL ÖZÜRLÜ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDEKİ GÜÇLÜKLER YE ÇÖZÜM YOLLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 11-23. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001019
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.