Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EK ÖZEL EĞİTİMİN AĞIR İŞİTEN ÇOCUKLARIN SÖZEL İLETİŞİMLERİNE ETKİSİ

Yıl 1987, , 163 - 182, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001054

Öz

Ağır işitenlerin sözel iletişimlerinin geliştirilmesi sözel uyarı ve yaşantı yoksunluğunun giderilmesi ile olasıdır. Bu ağır işiten çocuğun doğal bir ortam içerisinde yaşaması ve sürekli iletişim durumlarında bulunması ile sağlanır. Böyle ortamların sağlanması ise, ağır işitenlerin erken tanılanmasını ve okul öncesi eğitimlerini gerektirir. Erken tamlanma, çocuk ve ailesinin daha başlangıçta eğitimini, çocuğun iletişim ve öğrenme becerilerinin gelişimi için elverişli ortamların oluşturulması olanaklarını sağlar. Ağır işiten çocuklar için en iyi doğal çevre ve iletişim ortamı, okul öncesi eğitim ile sağlanabilir. Bu ortamda verilecek ek bir özel eğitim çocuğun genel gelişimi içerisinde doğal dil gelişimini de kazanmasına yardımcı olur (Dunn, 1973; Moores,1978; Palandöken, 1978; Northern, 1980).

Kaynakça

  • Otsuka, A. “Basic Principles of Language Teaching To Improve Language Ability Of Hearinglmpaired Children” International Congress On Education Of The Deaf. University Of Manchester, 1985, s. 32.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gönül Akçamete Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1987

Kaynak Göster

APA Akçamete, G. (2019). BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EK ÖZEL EĞİTİMİN AĞIR İŞİTEN ÇOCUKLARIN SÖZEL İLETİŞİMLERİNE ETKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 20(1), 163-182. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001054
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.