Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Özel Yetenekli ve Normal Gelişim Gösteren Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2020, , 693 - 722, 01.08.2020
https://doi.org/10.30964/auebfd.615067

Öz

Bu araştırmada, özel yetenekli ve normal gelişim gösteren öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yönteminden tarama deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir Bilim ve Sanat Merkezi’nde öğrenim gören 201 özel yetenekli öğrenci ile normal gelişim gösteren 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmış olup bağımsız örneklem t testi ve ANOVA testleri de kullanılmıştır. Bulgular, özel yetenekli öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin normal gelişim gösteren öğrencilere göre yüksek olduğu yönündedir. Bununla birlikte kadın ve erkek özel yetenekli öğrencilerin 21. yüzyıl becerileri ölçeğinden elde ettikleri toplam puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmamasına karşın, normal gelişim gösteren kadın ve erkek öğrencilerin ölçekten aldıkları toplam puanlar arasında anlamlı bir farklılık elde edilmiştir. Özel yetenekli öğrencilerin ölçekten elde ettikleri toplam puan ortalamaları, öğrenim görülen program ve yaş değişkeni açısından anlamlı düzeyde bir farklılık göstermemektedir. Ayrıca Eleştirel Düşünme ve Sorun Çözme, Bilgi ve Teknoloji Okuryazarlığı, Girişimcilik ve Yenilikçilik ile Sosyal Sorumluluk ve Liderlik alt boyutlarından özel yetenekli ve normal gelişim gösteren öğrencilerin elde ettikleri toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdan özel yetenekli öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Açıkgöz Ayrancı, S. (2011). İlköğretim öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileriyle matematik başarıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Arlı, D., Altunay, E. ve Yalçınkaya, M. (2011). Öğretmen adaylarında duygusal zekâ, problem çözme ve akademik başarı ilişkisi. Akademik Bakış Dergisi, 25, 1-23.
  • Büşra Bozkurt, Ş. ve Çakır, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. Pamukkale University Journal of Education, (39), 69-82.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Ç. E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (2.Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134.
  • Çevik, M., and Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences. 14(1), 011–028.Çitil, M. ve Ataman, A. (2018). İlköğretim çağındaki üstün yetenekli öğrencilerin davranışsal özelliklerinin eğitim ortamlarına yansıması ve ortaya çıkabilecek sorunlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 185-231.
  • Demirtaş, H. ve Dönmez, B. (2008). Ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin problem çözme becerilerine ilişkin algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(16), 177-198.
  • Diwan, P. (2017). Is Education 4.0 an imperative for success of 4th industrial revolution?. https://medium.com adersinden edinilmiştir.
  • Fisk, P. (2017). Education 4.0. the future of learning will be dramatically different, in school and throughout life. http://www.thegeniusworks.com/2017/01/future-education-young-everyone-taught-together adresinden edinilmiştir.Fraenkel, J. R., and Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. (6. Baskı )New York: McGraw-Hill.
  • Garba, S. A., Byabazaire, Y., and Busthami, A. H. (2015). Toward the use of 21st century teaching-learning approaches: The trend of development in Malaysian schools within the context of Asia Pacific. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 10(4), 72-29.
  • Gomaratat.S. (2015). Subject: Learning productivity, stated in Sinlarat. P. (2015). 10 ways of progressive learning encouraging/facilitating the ability of the learner of 21st century. Bangkok: Education Science, Dhurakit Bandit University.
  • Gürültü, E., Aslan, M. ve Alcı, B. (2019). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Advance online publication. doi: 10.16986/HUJE.2019051590
  • Hussin, A.A. (2018). Education 4.0 made simple: Ideas for teaching. International Journal of Education & Literacy Studies, 6(3), 92-98. http://dx.doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.6n.3p.92
  • ITRE (2016). Industry 4.0, European Parliament’s Committee on Industry, Research and Energy. http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD /2016/570007/IPOL_STU570007_EN.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Kan, A. Ü. ve Murat, A. (2018). Investigation of Prospective Science Teachers’ 21st Century Skill Competence Perceptions and Attitudes Toward STEM. International Online Journal of Educational Sciences, 10(4), 251-272.Kaplan, A., Doruk, M. ve Öztürk, M. (2017). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Gümüşhane Örneği. Journal of Bayburt Education Faculty, 12(23).
  • Katharina M., and Dominic G. (2015). In-factory learning-qualification for the actory of the future. Acta Universitatis Cibiniensis, Technical Series, 159-164. doi: 10.1515/aucts-2015-0046
  • Keleşoğlu, S. ve Kalaycı, N. (2017). Dördüncü sanayi devriminin eşiğinde yaratıcılık, inovasyon ve eğitim ilişkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 12(1), 69-86.
  • Kirk, S., Gallagher, J., and Coleman, M. R. (2017). Educating exceptional children. (S. Rakap, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayınları.
  • Kozikoğlu İ. ve Altunova N., (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 522-531. https://doi.org/10.5961/jhes.2018.293
  • Köksal, N. ve Çöğmen, S. (2018). Ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme ve iletişim becerileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 278-296.
  • Kölemen, C.Ş. ve Erişen, Y. (2017). Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Öğrencilerinin Problem Çözme ve Eleştirisel Düşünme Becerileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 2, 42-60.
  • Ledward, B. C., and Hirata, D. (2011). An Overview of 21st century skills. honolulu: kamehameha schools research & evaluation. http://www.ksbe.edu/_assets/spi/pdfs/21st_Century_Skills _Brief.pdf adresinden edinilmiştir.
  • MEB. (2016c). Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi [Online]. (12 Haziran 2019) https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/ 2016_10/07031350_ bilsem_yonergesi.pdf
  • Mehtap Karakaş, M. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21.yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi. Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ocak, İ. ve Kutlu Kalender, M.D. (2017). Altıncı sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Kütahya ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4), 1587-1600.Partnership for 21st Century Skills. (2009). P21 framework definitions. http://www.p21.org/storage/ documents/P21_ Framework_Definitions.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Pehlivan, Z. ve Konukman, F. (2004). Beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin problem çözme becerisi açısından karşılaştırılması. Spormetre/Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 55–60.
  • Puncreobutr, V. (2016). Education 4.0: New challenge of learning. Journal of Humanities and Social Sciences, 2(2), 92-97.
  • Qina, J., Liu, Y., and Grosvenor, R. (2016). A categorical framework of manufacturing for industry 4.0 and beyond. Procedia CIRP, 52, 173-178.
  • Saygılı, G. ve Atahan, R. (2014). Üstün zekâlı çocukların problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (31), 181-192.
  • Schumacher, A., Erol, S., and Sihn, W. (2016). A maturity model for assessing industry 4.0 readiness and maturity of manufacturing enterprises. Procedia CIRP, 52, 161-166.
  • Schwab K. (2016). Dördüncü Sanayi Devrimi. Çev. Zülfü Dicleli, İstanbul: Optimist Yayıncılık.
  • Sinlarat.P.(2016). Education 4.0 is More than Education. Annual Academic Seminar of the Teacher’s Council 2016 on the topic of Research of the Learning Innovation and Sustainable Educational Management. Bangkok: The Secretariat Office of Teacher’s Council.
  • Sipsas, K., Alexopoulos, K., Xanthakis, V., and Chryssolouris, G. (2016). Collaborative maintenance in flow-line manufacturing environments: An Industry 4.0 approach. CIRPe2016, Procedia CIRP, 5th CIRP Global Web Conference-Research and Innovation for Future Production 55, 236-241.
  • Thames, L., and Schaefer, D. (2016). Software defined cloud manufacturing for industry 4.0. Procedia CIRP, 52, 12-17.
  • Trilling, B., and Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. San Francisco, CA: John Wiley & Sons.
  • Uzun, M, (2004), Üstün veya Özel Yeteneklilik Nedir?, I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi El Kitabı, Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 51(1), 183-201.
  • Yıldız, A. (2018). Endüstri 4.0 ve akıllı fabrikalar. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 22(2), 546-556.
  • Yılmaz, E. ve Topaloğlu, C. (2018). Otantik Liderlik Bireysel Kariyer Planlaması Üzerinde Etkili Midir?. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 252-266.
  • Yılmaz, E. ve Alkış, M . (2019). 21. yüzyıl yeterlilikleri ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 5(1), 125-154.

Examination of 21st Century Skills of Gifted and Average Students

Yıl 2020, , 693 - 722, 01.08.2020
https://doi.org/10.30964/auebfd.615067

Öz

In this research, it is aimed to examine the 21st century skills of gifted students and average students in terms of different variables. In the research, survey design from quantitative research method designs was used. The sample of the research consisted of 201 gifted students studying at a Science and Arts Center in the Eastern Anatolia Region and 300 average students. Multidimensional 21st Century Skills Scale was used as data collection tool in the research. In the analysis of the data, independent sample t test and one-way analysis of variance (ANOVA) were prefered descriptive statistics. The 21st century skills of gifted students were found to be higher than those of average students. On the other hand, although there was no statistically significant difference between the total scores of the 21st century skills scales of male and female gifted students, there was a statistically significant difference between the total scores of the male and female average students. The total score means of the gifted students did not show a significant difference in terms of the program and age variable. A statistically significant difference was found between the scores of the gifted and average participants in the dimensions of information and technology literacy, critical thinking and problem solving, entrepreneurship and innovation, and social responsibility and leadership skills. This difference favored gifted students. Necessary recommendations were made in line with the findings.

Kaynakça

  • Açıkgöz Ayrancı, S. (2011). İlköğretim öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileriyle matematik başarıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Arlı, D., Altunay, E. ve Yalçınkaya, M. (2011). Öğretmen adaylarında duygusal zekâ, problem çözme ve akademik başarı ilişkisi. Akademik Bakış Dergisi, 25, 1-23.
  • Büşra Bozkurt, Ş. ve Çakır, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. Pamukkale University Journal of Education, (39), 69-82.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Ç. E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (2.Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134.
  • Çevik, M., and Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences. 14(1), 011–028.Çitil, M. ve Ataman, A. (2018). İlköğretim çağındaki üstün yetenekli öğrencilerin davranışsal özelliklerinin eğitim ortamlarına yansıması ve ortaya çıkabilecek sorunlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 185-231.
  • Demirtaş, H. ve Dönmez, B. (2008). Ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin problem çözme becerilerine ilişkin algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(16), 177-198.
  • Diwan, P. (2017). Is Education 4.0 an imperative for success of 4th industrial revolution?. https://medium.com adersinden edinilmiştir.
  • Fisk, P. (2017). Education 4.0. the future of learning will be dramatically different, in school and throughout life. http://www.thegeniusworks.com/2017/01/future-education-young-everyone-taught-together adresinden edinilmiştir.Fraenkel, J. R., and Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. (6. Baskı )New York: McGraw-Hill.
  • Garba, S. A., Byabazaire, Y., and Busthami, A. H. (2015). Toward the use of 21st century teaching-learning approaches: The trend of development in Malaysian schools within the context of Asia Pacific. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 10(4), 72-29.
  • Gomaratat.S. (2015). Subject: Learning productivity, stated in Sinlarat. P. (2015). 10 ways of progressive learning encouraging/facilitating the ability of the learner of 21st century. Bangkok: Education Science, Dhurakit Bandit University.
  • Gürültü, E., Aslan, M. ve Alcı, B. (2019). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Advance online publication. doi: 10.16986/HUJE.2019051590
  • Hussin, A.A. (2018). Education 4.0 made simple: Ideas for teaching. International Journal of Education & Literacy Studies, 6(3), 92-98. http://dx.doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.6n.3p.92
  • ITRE (2016). Industry 4.0, European Parliament’s Committee on Industry, Research and Energy. http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD /2016/570007/IPOL_STU570007_EN.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Kan, A. Ü. ve Murat, A. (2018). Investigation of Prospective Science Teachers’ 21st Century Skill Competence Perceptions and Attitudes Toward STEM. International Online Journal of Educational Sciences, 10(4), 251-272.Kaplan, A., Doruk, M. ve Öztürk, M. (2017). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Gümüşhane Örneği. Journal of Bayburt Education Faculty, 12(23).
  • Katharina M., and Dominic G. (2015). In-factory learning-qualification for the actory of the future. Acta Universitatis Cibiniensis, Technical Series, 159-164. doi: 10.1515/aucts-2015-0046
  • Keleşoğlu, S. ve Kalaycı, N. (2017). Dördüncü sanayi devriminin eşiğinde yaratıcılık, inovasyon ve eğitim ilişkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 12(1), 69-86.
  • Kirk, S., Gallagher, J., and Coleman, M. R. (2017). Educating exceptional children. (S. Rakap, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayınları.
  • Kozikoğlu İ. ve Altunova N., (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 522-531. https://doi.org/10.5961/jhes.2018.293
  • Köksal, N. ve Çöğmen, S. (2018). Ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme ve iletişim becerileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 278-296.
  • Kölemen, C.Ş. ve Erişen, Y. (2017). Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Öğrencilerinin Problem Çözme ve Eleştirisel Düşünme Becerileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 2, 42-60.
  • Ledward, B. C., and Hirata, D. (2011). An Overview of 21st century skills. honolulu: kamehameha schools research & evaluation. http://www.ksbe.edu/_assets/spi/pdfs/21st_Century_Skills _Brief.pdf adresinden edinilmiştir.
  • MEB. (2016c). Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi [Online]. (12 Haziran 2019) https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/ 2016_10/07031350_ bilsem_yonergesi.pdf
  • Mehtap Karakaş, M. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21.yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi. Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ocak, İ. ve Kutlu Kalender, M.D. (2017). Altıncı sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Kütahya ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4), 1587-1600.Partnership for 21st Century Skills. (2009). P21 framework definitions. http://www.p21.org/storage/ documents/P21_ Framework_Definitions.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Pehlivan, Z. ve Konukman, F. (2004). Beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin problem çözme becerisi açısından karşılaştırılması. Spormetre/Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 55–60.
  • Puncreobutr, V. (2016). Education 4.0: New challenge of learning. Journal of Humanities and Social Sciences, 2(2), 92-97.
  • Qina, J., Liu, Y., and Grosvenor, R. (2016). A categorical framework of manufacturing for industry 4.0 and beyond. Procedia CIRP, 52, 173-178.
  • Saygılı, G. ve Atahan, R. (2014). Üstün zekâlı çocukların problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (31), 181-192.
  • Schumacher, A., Erol, S., and Sihn, W. (2016). A maturity model for assessing industry 4.0 readiness and maturity of manufacturing enterprises. Procedia CIRP, 52, 161-166.
  • Schwab K. (2016). Dördüncü Sanayi Devrimi. Çev. Zülfü Dicleli, İstanbul: Optimist Yayıncılık.
  • Sinlarat.P.(2016). Education 4.0 is More than Education. Annual Academic Seminar of the Teacher’s Council 2016 on the topic of Research of the Learning Innovation and Sustainable Educational Management. Bangkok: The Secretariat Office of Teacher’s Council.
  • Sipsas, K., Alexopoulos, K., Xanthakis, V., and Chryssolouris, G. (2016). Collaborative maintenance in flow-line manufacturing environments: An Industry 4.0 approach. CIRPe2016, Procedia CIRP, 5th CIRP Global Web Conference-Research and Innovation for Future Production 55, 236-241.
  • Thames, L., and Schaefer, D. (2016). Software defined cloud manufacturing for industry 4.0. Procedia CIRP, 52, 12-17.
  • Trilling, B., and Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. San Francisco, CA: John Wiley & Sons.
  • Uzun, M, (2004), Üstün veya Özel Yeteneklilik Nedir?, I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi El Kitabı, Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 51(1), 183-201.
  • Yıldız, A. (2018). Endüstri 4.0 ve akıllı fabrikalar. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 22(2), 546-556.
  • Yılmaz, E. ve Topaloğlu, C. (2018). Otantik Liderlik Bireysel Kariyer Planlaması Üzerinde Etkili Midir?. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 252-266.
  • Yılmaz, E. ve Alkış, M . (2019). 21. yüzyıl yeterlilikleri ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 5(1), 125-154.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Oğuzhan Nacaroğlu 0000-0001-8516-9152

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Nacaroğlu, O. (2020). Özel Yetenekli ve Normal Gelişim Gösteren Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerinin İncelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 53(2), 693-722. https://doi.org/10.30964/auebfd.615067
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.