BibTex RIS Kaynak Göster

Lise öğrencilerinde okula bağlanma ve akademik başarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 49 Sayı: 1, 21 - 42, 01.05.2016
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001373

Öz

Okul başarısı ve saldırganlık gibi önemli konularla ilişkisi bulunan okula bağlanma, son yıllarda üzerinde en çok çalışılan alanlardan birisidir. Bu doğrultuda, araştırmanın birinci amacı, okula bağlanma ve akademik başarının çeşitli demografik değişkenlere göre değerlendirilmesidir. Araştırmanın ikinci amacı ise okula bağlanmanın duygusal-davranışsal sorunları yordama gücünün ve benlik saygısı, akademik başarı ile akademik güdülenmenin okula bağlanmanın yordayıcıları olup olmadığının incelenmesidir. Amasya İlindeki farklı li selerin 9.-12. sınıflarına devam eden toplam 611 öğrenci (Kız n=359; Erkek n=252) bu araştırmaya katılmıştır. Adımsal regresyon analizleri, benlik saygısı ve akademik güdülenmenin okula bağlanmayı yordadığını göstermiştir. Analizlerde okul başarısının okula bağlanmayı yordamadığı bulunmuştur. Öğretmene bağlanma olumlu sosyal davranışı, düşük hiperaktivite belirtilerini ve düşük davranış sorunlarını, okula bağlanma ise düşük duygusal sorunları yordamıştır. Son olarak arkadaşa bağlanma düşük akran sorunlarını, duygusal sorunları ve sosyal davranış sorunlarını yordamıştır. Bulgular lise öğrencilerinde okul başarısı ile okula bağlanmanın duygusal-davranışsal sorunlarla ilişkisi bağlamında tartışılmıştır

Examining School Attachment and Academic Success In Terms Of Different Variables

Yıl 2016, Cilt: 49 Sayı: 1, 21 - 42, 01.05.2016
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001373

Öz

Attachment to school is found to be related to the academic
success and aggression, and it has been widely studied especially in recent years.
The aim of the present study is to examine school attachment and academic success
in terms of different variables. In this study, the relationship among the variables of
the school attachment in university students, emotional-behavioral problems, selfrespect,
academic success, and academic motivation were examined. A total of 611
students (Female n=359; Male n= 252) attending different high schools in Amasya
participated in the study. The high schools were selected by random sampling
method. Stepwise regression analyses demonstrated that high self-respect and high
academic motivation predict school attachment. Moreover, attachment to teacher
was found to predict positive social behavior, lower level of hyperactivity and
behavioral problems, whereas attachment to school predicted lower emotional
problems. Finally, attachment to friend was found to predict the lower level of both
emotional and social behavioral problems and peer problems. Findings were
discussed in relation to academic success and school attachment.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47KV74JH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Burcu Karaşar Bu kişi benim

Gül Emine Kapçı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 49 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaşar, B., & Kapçı, G. E. (2016). Examining School Attachment and Academic Success In Terms Of Different Variables. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 49(1), 21-42. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001373

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License